Αποκλειστικό: Το μικρό SUV της Volvo
Αποκλειστικές φωτογραφίες του Concept 40.1, που προλογίζει το νέο Volvo XC40 το οποίο θα παρουσιαστεί το Μάρτιο στη Γενεύη.
Το νέο Volvo XC40 θα είναι το πρώτο μοντέλο της σουηδικής φίρμας στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών crossover/SUV. Αναμένεται να το δούμε στο ερχόμενο Σαλόνι της Γενεύης.
Το XC40, που σύμφωνα με τον υπεύθυνο σχεδίασης της Volvo, Thomas Ingelath, θα σηματοδοτεί μια νέα σχεδιαστική γενιά για την εταιρεία, θα είναι στενά βασισμένο στο 40.1 που είχε αποκαλυφθεί για πρώτη φορά το Μάιο.
Το σεντάν 40.2, αδελφό του 40.1, είχε αποκαλυφθεί συγχρόνως και προλογίζει το αναμενόμενο λανσάρισμα ενός νέου χάτσμπακ V40 αφού το crossover καθιερωθεί στην αγορά. Κι αυτό θα υιοθετήσει τις καθαρές γραμμές του αντίστοιχου concept και μπορεί να ακολουθήσει επίσης την έξυπνη πρακτικότητα του 40.2 που είναι ένα χάτσμπακ με αμάξωμα τριών όγκων.
Το πρώτο μοντέλο της νέας σειράς 40, που θα είναι το crossover XC40, αναμένεται να μπει στην αγορά στις αρχές του 2018. Θα είναι η αιχμή μιας τριπλής επίθεσης αφού θα ακολουθήσει το V40 χάτσμπακ έξι μήνες αργότερα και ένα V40 στέισον-βάγκον το 2019. Το τελευταίο θα διατίθεται σε εκδόσεις στάνταρ και Cross Country, με τη δεύτερη να είναι υπερυψωμένη και με πιο «χωμάτινα» λάστιχα.
Πηγές μέσα από την εταιρεία επιμένουν ότι η γκάμα της Volvo θα ολοκληρωθεί με τις σειρές 90, 60 και 40. Δεν θα υπάρξει μικρότερο μοντέλο.
Το νέο XC40 θα είναι το πρώτο Volvo που θα χρησιμοποιήσει τη νέα πλατφόρμα Compact Modular Architecture (CMA), ένα πολύ ευέλικτο σύνολο εξαρτημάτων που έχει σχεδιαστεί για τα μελλοντικά μικρά Volvo και τα κινεζικά Geely. Η Geely, που έχει τη βάση της στο Zhejiang και είναι η έβδομη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, αγόρασε πριν δύο χρόνια τη Volvo από τη Ford αντί 1,6 δις ευρώ κι έκτοτε την αναπτύσσει συνεχώς.
Το νέο XC40 θα είναι επίσης το πρώτο Volvo που θα λανσάρει τον αναμενόμενο από καιρό «σπονδυλωτό» 3κύλινδρο κινητήρα ο οποίος θα προέρχεται από τους αντίστοιχους 4κύλινδρους 2λιτρους βενζίνης και ντίζελ που είχαν παρουσιαστεί πριν λίγα χρόνια. Ο 3κύλινδρος 1.5 θα υπάρχει σε εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ, με και χωρίς τούρμπο.
Το κορυφαίο XC40 θα είναι ένα plug-in υβριδικό μοντέλο με την ονομασία Τ5 Twin Engine. Θα χρησιμοποιεί μια έκδοση βενζίνης 180 ίππων του νέου 3κύλινδρου 1.5, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 75 ίππων. Η κίνηση θα μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, με τον ηλεκτροκινητήρα να κινεί απευθείας τον άξονα του κιβωτίου που έχει τα γρανάζια της 2ης, 4ης και 6ης ταχύτητας. Η ηλεκτρική αυτονομία του XC40 Twin Engine θα φτάνει τα 50 περίπου χιλιόμετρα.
Το σύστημα κίνησης του T5 Twin Engine διαφέρει από το T8 Twin Engine που προσφέρεται ήδη στο μεγάλο SUV Volvo XC90. Σε εκείνο, ο βενζινοκινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς ενώ ο ηλεκτροκινητήρας τους πίσω, έτσι ώστε το μοντέλο να είναι τετρακίνητο. Η Volvo λέει ότι δεν θα ανακοινώσει στοιχεία για την κατανάλωση και το CO2 πριν από το 2017, αλλά είναι σίγουρη ότι θα είναι κορυφαίες για την κατηγορία των μικρών SUV, η οποία περιλαμβάνει μοντέλα όπως το Audi Q3, η BMW X1 και η Mercedes-Benz GLA.
«Αν δεν είμαστε πρώτοι στην κατηγορία, θα έχουμε κάνει κάπου λάθος», λέει ο υπεύθυνος κινητήριων συστημάτων της Volvo, Michael Fleiss. Η πιο οικονομική BMW X1 καταναλώνει 4,1 lt/100km και εκπέμπει 109 g CO2/km.
H Volvo σχεδιάζει να επικεντρωθεί στα επαναφορτιζόμενα (plug-in) υβριδικά επειδή πιστεύει ότι η ηλεκτρική τους αυτονομία θα ταιριάζει στην επερχόμενη νομοθεσία για την κυκλοφορία στο κέντρο των πόλεων.
Ωστόσο, η Volvo κάνει νύξη και για ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της σειράς 40, που θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMA και θα ακολουθήσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό XC90 το οποίο προγραμματίζεται για το 2019.