Επίσημο: Νέα Lamborghini Aventador SVJ στο Pebble Beach με 770 άλογα
Η νέα Lamborghini Aventador Superveloce Jota (SVJ) είναι το πιο ισχυρό, ατμοσφαιρικό μοντέλο παραγωγής.
Η Lamborghini αποκάλυψε το πιο ισχυρό ατμοσφαιρικό αυτοκίνητο V12 που κατασκεύασε στην ιστορία της, την Aventador Superveloce Jota των 770 PS και πλέον κάτοχο του ρεκόρ γύρου για αυτοκίνητα παραγωγής στο Nurburgring, με 6’ 44” 97 [βλ. video]. Σχεδόν δύο δευτερόλεπτα ταχύτερη από την προηγούμενη κάτοχο του ρεκόρ, την Porsche 911 GT2 RS.
Η καρδιά της Aventador SVJ είναι φυσικά ένας 6,5λιτρος ατμοσφαιρικός V12 με μέγιστη ισχύ 770 ίππων που βρίσκεται -πού αλλού;- κολλημένος στην πλάτη των επιβατών. Η μέγιστη ροπή του, 73,4 kgm, αποδίδεται στις 6.750 rpm με το κόκκινο του στροφόμετρου να ξεκινά στις 8.700 rpm. Η ροπή περνά σε όλους τους τροχούς μέσω ενός 7αριού σασμάν ISR μονού συμπλέκτη.
Me 50 kg λιγότερο βάρος από την Aventador SV, το αυτοκίνητο, λέει η Sant’Agata, χρειάζεται 2,8” για το σπριντ των 0-100 km/h, 8,6” για το αντίστοιχο των 0-200 km/h, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 350 km/h -και δεν έχουμε λόγους να μην τους πιστεύουμε.
Η Aventador SVJ υπέστη πλήρη αεροδυναμική αναθεώρηση σε σύγκριση με τη στάνταρ Aventador με απλό στόχο τη βελτίωση των απόλυτων επιδόσεων. Το μπροστινό σπόιλερ είναι εντελώς νέο, όπως και οι διπλές αεροεισαγωγές στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. Ακόμη υπάρχουν νέες πλευρικές «φούστες», όπως και εισαγωγές αέρα τοποθετημένες σε κάθε πλευρά του ανθρακονημάτινου καλύμματος του μοτέρ και μεγαλύτερες πλευρικές εισαγωγές. Στο πίσω μέρος, υπάρχει μια τεράστια νέα πτέρυγα και μεγαλύτερος διαχύτης.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Lamborghini Huracán Performante
Όπως ακριβώς και η Huracán Performante, η Aventador SVJ διαθέτει ενεργές αεροδυναμικές επιφάνειες που περιλαμβάνονται στη σπουδή Aerodinamica Lamborghini Attiva (ALA). Το κάτω μέρος του αυτοκινήτου έχει τροποποιηθεί επίσης, σε μια προσπάθεια να επιτευχθεί μεγαλύτερη αρνητική άντωση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Lamborghini: Έτσι λειτουργεί το ALA [video]
Η ανάρτηση έχει ανασχεδιαστεί σε σχέση με την Aventador SV, με αντιστρεπτικές ράβδους 50% σκληρότερες και πιο σκληρά αμορτισέρ. Η Lamborghini λέει ότι το σύστημα διεύθυνσης επαναρρυθμίστηκε για να προσφέρει μεγαλύτερη ανατροφοδότηση και ακρίβεια. Ομοίως άλλαξε και τη ρύθμιση της τετραδιεύθυνσης για να αντιμετωπίσει το υψηλότερο επίπεδο downforce του αυτοκινήτου, ενώ το σύστημα τετρακίνησης βαθμονομήθηκε εκ νέου για να ανταποκρίνεται στις νέες τιμές ισχύος και ροπής.
Με την αποκάλυψη του αυτοκινήτου, αποκαλύφθηκε επίσης και μια έκδοση περιορισμένης έκδοσης, η «SVJ 63» που αποτίει φόρο τιμής στο έτος ίδρυσης της Lamborghini το 1963, με 63 κομμάτια να βρίσκονται στο πρόγραμμα παραγωγής. Έκδοση που προφανώς αποτελεί αντικείμενο ενδιαφέροντος των απανταχού συλλεκτών. Προσώρας δεν έχει ανακοινωθεί η τιμή της νέας Aventador SVJ.