Υπόθεση VW: «Επηρεάστηκαν και οι ευρωπαϊκές δοκιμές»

Υπόθεση VW: «Επηρεάστηκαν και οι ευρωπαϊκές δοκιμές»

Ο επικεφαλής της VW Μ. Βρετανίας το επιβεβαίωσε σε διακομματική επιτροπή, ενώ η εταιρεία σχεδιάζει την ανάκληση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων.

Ο επικεφαλής της VW Μ. Βρετανίας, Paul Willis, παραδέχτηκε ότι το λεγόμενο «λογισμικό παράκαμψης» τελικά επηρέασε τις δοκιμές καυσαερίων και στην Ευρώπη.

Προηγουμένως, το VW Group είχε ανακοινώσει μόνο ότι το εν λόγω λογισμικό υπήρχε σε ορισμένα αυτοκίνητα στην Ευρώπη, χωρίς όμως να ξεκαθαρίζει αν ήταν ενεργό κατά τις δοκιμές εκπομπών NEDC που χρησιμοποιούνται σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Όμως, όταν ο Willis, κατά τη 45λεπτη ακρόασή του από 11μελή διακομματική επιτροπή, ρωτήθηκε αν το λογισμικό είχε χρησιμοποιηθεί κατά τις δοκιμές για έγκριση τύπου, δήλωσε: «Φαίνεται, απ’ ό,τι αντιλαμβάνομαι –και δεν είμαι μηχανικός – ότι το σύστημα ελέγχου καυσαερίων στον κινητήρα επηρέαζε την εκπομπή NOx [οξειδίων του αζώτου] σε αυτοκίνητα που πουλάμε στο Ην. Βασίλειο. Αυτά τα αυτοκίνητα έχουν έγκριση τύπου για όλη την Ευρώπη, βέβαια, και για τη Γερμανία, κάτω από την επίβλεψη άλλων, ξεχωριστών ανθρώπων.

«Διαχειριστήκαμε λανθασμένα την κατάσταση, στο ότι οι κινητήρες μας συμπεριφέρονταν διαφορετικά κατά τη διαδικασία δοκιμών, απ’ ό,τι στις πραγματικές συνθήκες. Γι’ αυτό πρέπει να διορθώσουμε τα αυτοκίνητα, γι’ αυτό πρέπει να καλέσουμε τους πελάτες. Κάναμε λάθος διαχείριση της κατάστασης, δεν υπάρχει καμία απολύτως αμφιβολία.

«Φαίνεται ότι στη διαδικασία δοκιμών, ο κινητήρας συμπεριφερόταν διαφορετικά, μέσω λογισμικού, απ’ ό,τι σε πραγματικές συνθήκες. Το λογισμικό επηρέαζε τη ροή [καυσ]αερίων προς τον κινητήρα, η οποία μείωνε τα NOx».

Από τα αυτοκίνητα που εμπλέκονται, πιστεύεται ότι όσα έχουν την έκδοση 1,6 λίτρων του πετρελαιοκινητήρα ΕΑ189 θα χρειαστούν μετατροπές πέρα από την αναβάθμιση του λογισμικού, που θα περιλαμβάνουν νέα μπεκ ψεκασμού – και ότι αυτό «θα πάρει περισσότερο χρόνο».

Όμως, ο Willis είπε ότι η τοποθέτηση συσκευών επεξεργασίας των καυσαερίων, όπως το σύστημα έγχυσης ουρίας που θα εγκατασταθεί σε ορισμένα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, δεν θα χρειάζεται στην Ευρώπη. «Εξ όσων γνωρίζω, η πρόσθεση δοχείων ουρίας δεν περιλαμβάνεται στη λύση για την Ευρώπη», δήλωσε. «Οι τεχνικές προδιαγραφές των αυτοκινήτων είναι διαφορετικές και ισχύουν διαφορετικοί τεχνικοί κανονισμοί. Απ’ ό,τι ξέρω είναι διαφορετικό και το κόστος».

Τα υπόλοιπα εμπλεκόμενα αυτοκίνητα –2λιτρα ντίζελ και κάποια 1.2 ντίζελ– μπορούν να επιδιορθωθούν με μόνο αλλαγές στο λογισμικό.

Λεπτομέρειες σχετικά με τις τροποποιήσεις που θα κάνει η VW στα εμπλεκόμενα αυτοκίνητα δεν έχουν γίνει γνωστές, αλλά ο Willis (φωτ. κάτω) δήλωσε ότι οι πελάτες δεν θα δουν διαφορά στην κατανάλωση μετά τις μετατροπές. «Οι μηχανικοί μας εργάζονται με την εντολή ότι δεν μπορεί να υπάρξει καμία αλλαγή στα λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα», είπε.

[Πηγή: Autocar]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube