Θερμικά τέλος το 2035, η ΕΕ εγκρίνει τα e-fuels

Θερμικά τέλος το 2035, η ΕΕ εγκρίνει τα e-fuels

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβεβαίωσε την απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών με κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ από το 2035. Χαλαρώνοντας ορισμένους περιορισμούς και ανοίγοντας την πόρτα στα e-fuels.

Τέλος στα θερμικά το 2035, η ΕΕ χαλαρώνει τους κανόνες

Αν και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει επιβεβαιώσει ότι η πώληση νέων αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών με κινητήρα βενζίνης ή ντίζελ θα απαγορεύεται από το 2035, αποδέχθηκε ορισμένες προσαρμογές στο αρχικό κείμενο, περιλαμβάνοντας και τα e-fuels, υπό την πίεση πολλών χωρών μελών, μεταξύ αυτών της Γερμανίας και της Ιταλίας. 

Θα υπάρχει λοιπόν η δυνατότητα να προτείνονται και άλλες εναλλακτικές λύσεις έναντι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρίες εκτός από την κυψέλη καυσίμου υδρογόνου! Ομοίως, οι μάρκες πολυτελείας θα επωφεληθούν από επιπλέον χρόνο για να συμμορφωθούν με τους νέους κανόνες.

Τέλος στα θερμικά το 2035, η ΕΕ αποδέχεται τα e-fuels

Ως εκ τούτου, η Γερμανία και η Ιταλία κέρδισαν την ένστασή τους, τουλάχιστον εν μέρει, και κατέληξαν σε συμφωνία με τα 27 μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την έγκριση εναλλακτικών λύσεων έναντι των αμιγώς ηλεκτρικών. Έτσι, τα μοντέλα που «καίνε» συνθετικά καύσιμα –ή e-fuels– θα αποτελούν εγκεκριμένα οχήματα, όπως και τα plug-in hybrid.

Mε το που θα ισχύσει η απαγόρευση πώλησης νέων θερμικών αυτοκινήτων, παρόλο που η κυκλοφορία των υφισταμένων δεν θα απαγορεύεται επίσημα, αναμένεται ωστόσο να παρεμποδίζεται έντονα.

Τα τελευταία υπό την προϋπόθεση ότι πληρούν τους στόχους της εξάλειψης των αερίων του θερμοκηπίου… χρησιμοποιώντας e-fuels ή «πράσινο» υδρογόνο για την τροφοδοσία του θερμικού κινητήρα. Καλά νέα δηλαδή, που θα ανακουφίσουν μεταξύ άλλων την Porsche και ορισμένους Ιάπωνες κατασκευαστές.

Τέλος στα θερμικά το 2035, η ΕΕ αποδέχεται τα e-fuels

Εκτός από τη χαλάρωση των γενικών κανόνων, οι Ευρωπαίοι υπουργοί Περιβάλλοντος χορήγησαν επίσης ένα δεύτερο, πιο ελιτίστικο πάσο. Οι κατασκευαστές που κατασκευάζουν λιγότερα από 10.000 οχήματα ετησίως θα επωφεληθούν από μια εξαίρεση από τις υποχρεώσεις εκπομπών CO2 για επιπλέον πέντε χρόνια έως το τέλος του 2035. Οπότε σε φίρμες όπως η Ferrari, η Lamborghini , η Rolls-Royce και οι άλλες φίρμες πολυτελείας ή οι βιοτεχνικού επιπέδου όπως η Koenigsegg ή η Pagani, που η εξαίρεσή τους για να προλάβουν να συμμορφωθούν με τους στόχους του CO2 αρχικά ορίστηκε μέχρι το τέλος του 2029, παρατείνεται μέχρι το τέλος του 2035.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube