Tesla Model 3 από... $25.240

Tesla Model 3 από... $25.240

Δεν πρόκειται για τυπογραφικό λάθος. Το Tesla Model 3 κοστίζει πλέον φθηνότερα από ένα Toyota Camry στην αγορά των ΗΠΑ...

Δεν έχει περάσει καιρός από τότε που η Tesla παρουσιάζε σε μια έκθεση 200 σελίδων τον τρόπο με τον οποίο κατάφερε να εξισώσει τις τιμές πώλησης του Model 3 με τις αντίστοιχες των premium ανταγωνιστών (Audi, BMW, Mercedes-Benz). Πλέον η αμερικανική φίρμα μπορεί να υπερηφανεύεται ότι κατάφερε να πουλά το πισωκίνητο Model 3 στις ΗΠΑ φθηνότερα από τα αντίστοιχα μοντέλα της κλάσης του με κινητήρες εσωτερικής καύσης! 

Με φοροαπαλλαγές αλλά και «πράσινες επιδοτήσεις», το Tesla Model 3 εκκινεί στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ από $25.240 όταν ένα Toyota Camry διατίθεται από τις $26.320. 

Η κυβέρνηση Μπάιντεν επιβεβαίωσε την Τρίτη ότι όλα τα Tesla Model 3 πληρούν τις προϋποθέσεις για φοροαπαλλαγές ύψους $7.500, ενώ όσοι διαμένουν στην Καλιφόρνια δύναται να εκμεταλλευτούν την έξτρα έκπτωση που προσφέρει η πολιτεία για «καθαρά οχήματα», αξίας $7.500. Η κυβέρνηση επιβεβαίωσε μάλιστα την όλη διαδικασία στην ιστοσελίδα της «fueleconomy.gov».

Tesla Model 3

Οικονομικοί αναλυτές δήλωσαν ότι η Tesla προχώρησε σε μια κίνηση ματ, εκμεταλλευόμενη στο έπακρο τις νέες διατάξεις της κυβέρνησης Μπάιντεν. Τροποποίησε την διαδικασία στην αλυσίδα εφοδιασμού των μπαταριών της για να ανταποκρίνεται στις νέες απαιτήσεις της ομοσπονδιακής επιδότησης.

«Η Tesla έπαψε να εφοδιάζει με μπαταρίες της CATL το πισωκίνητο Model 3 στις ΗΠΑ, εφοδιάζοντας το με μπαταρίες της Panasonic», δήλωσε ο οικονομικός αναλυτής της Benchmark Mineral Intelligence, Caspar Rawles.

Η Tesla χρησιμοποιεί κατά βάση κυψέλες LFP της CATL για το Model 3 (Rear Wheel Drive) αλλά και για το Long Range. Ωστόσο, απαραίτητη προυπόθεση για να εκμεταλλευτεί κάποια εταιρεία πλήρως τις νέες τροπολογίες της κυβέρνησης Μπάιντεν, είναι οι μπαταρίες αλλά και η παραγωγή των ηλεκτρικών οχημάτων να λαμβάνει χώρα στις ΗΠΑ. 

Tesla Model 3

Η CATL όπως και η LG δεν διαθέτουν μονάδες παραγωγής μπαταριών στις ΗΠΑ, σε αντίθεση με την Panasonic η οποία έχει εργοστάσιο στη Νεβάδα πληρώντας έτσι τις ομοσπονδιακές απαιτήσεις για την κατασκευή των μπαταριών σε τοπικό επίπεδο. 

Βέβαια οι φήμες οργιάζουν στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, αναφέροντας ότι η Tesla μπορεί να έχει στραφεί στην Panasonic για την κατασκευή των μπαταριών τις στις ΗΠΑ (άλλωστε κατέχει ποσοστά στο εργόστασιο στη Νεβάδα), εξακολουθεί όμως να χρησιμοποιεί τις κινεζικές κυψέλες της CATL! Κάτι που υποστήριξε και δημόσια ο οικονομικός αναλυτής της Morgan Stanley, Adan Jonas.

Όπως και να έχει, αυτές οι πιστώσεις και οι φοροελαφρύνσεις δεν ισχύουν μόνο για την Tesla αλλά και για όσους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων πληρούν τις νέες προδιαγραφές που έθεσε πρόσφατα η κυβέρνηση Μπάιντεν. Σύντομα λοιπόν αναμένται και άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (όπως της Ford αλλά της Chevrolet) να μειώσουν αισθητά τις τιμές πώλησης του στην αγορά των ΗΠΑ. 
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube