Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi, αυτοί έχουν σχέδιο!
Η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi έχει επεξεργαστεί λεπτομερώς τον κοινό οδικό χάρτη των συνιστώμενων μερών της για τη δεκαετία. Με πολύ λόγο να γίνεται βέβαια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αφού ταρακουνήθηκε επικίνδυνα στο τέλος της προηγούμενης δεκαετίας, η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi έχει ξαναμπεί σε τροχιά ανάπτυξης. Το 2020, η τρεις εταιρείες έθεσαν τις βάσεις για μια νέα λειτουργία.
Η ιδέα της συγχώνευσης που αποτελούσε ταμπού, απορρίφθηκε ασυζητητί ύστερα από την κρίση στη Συμμαχία, καθώς συνδεόταν σε μεγάλο βαθμό με την πτώση του Carlos Ghosn. Δεν τέθηκε καν θέμα αλλαγής της συμμετοχής των μετόχων. Η κατάληξη των διαβουλεύσεων ήταν τα τρία μέρη να συνεργαστούν καλύτερα στον τεχνικό τομέα και να γίνουν πιο ανταγωνιστικά και πιο κερδοφόρα σε μια ταχέως μεταβαλλόμενη αυτοκινητοβιομηχανία. Ήταν απαραίτητο να μπει ένα τέλος σε γελοιογραφικές καταστάσεις, όπως το γεγονός ότι φτάσαμε να δούμε τη Renault και τη Nissan να αναπτύσσουν υβριδική τεχνολογία η καθεμιά από μόνη της!
Η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi προχώρησαν σε μια συμφωνία επί τη βάσει του «leader-follower».
Έτσι, κάθε τεχνολογία αναπτύσσεται από μια και μόνη φίρμα, με την υποστήριξη των άλλων δύο, με το αποτέλεσμα να ωφελεί και τους τρεις. Κάτι που μπορεί να αφορά έναν κινητήρα, μια πλατφόρμα, έναν εξοπλισμό…
Πάνω από όλα όμως, η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi αναπτύσσει μια στρατηγική «έξυπνης διαφοροποίησης» για τα μελλοντικά μοντέλα της. Η ιδέα είναι να ορίζουν για τα επόμενα πρότζεκτ ένα επιθυμητό επίπεδο κοινών σημείων. Κάτι που θυμίζει την αρχή του «αδελφού αυτοκινήτου» που ισχύει πλέον στον Όμιλο Stellantis.
Αναλυτικότερα, μοιραζόμενες το μέγιστο των μη ορατών εξαρτημάτων, οι μάρκες φροντίζουν διαφοροποιούνται με την εξωτερική και την εσωτερική σχεδίαση. Παράδειγμα, το μελλοντικό Mitsubishi ASX που σχεδιάζεται για την Ευρώπη το 2023 θα έχει ισχυρή συγγένεια με το Renault Captur, αλλά με τη δική του εμφάνιση.
Κύριο στοιχείο για κοινή χρήση θα είναι φυσικά η πλατφόρμα. Επί του παρόντος, το 60% των μοντέλων βασίζεται σε κοινές αρχιτεκτονικές. Ποσοστό που μέχρι το 2026, η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi προγραμματίζει να το ανεβάσει στο 80%. Το επόμενο μεγάλο βήμα θα είναι η κοινή χρήση αρχιτεκτονικών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Συμμαχία επιβεβαίωσε επίσης πρόσθετη επένδυση 23 δισ. ευρώ για τον εξηλεκτρισμό της. Έτσι, μέχρι το 2030 σχεδιάζονται 35 νέα ηλεκτρικά μοντέλα με το 90% από αυτά να βασίζεται σε πέντε κοινές πλατφόρμες.
Το 2030, η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi θα έχει παραγωγική ικανότητα 220 GWh.
Ειδικότερα, υπάρχει η πλατφόρμα CMF-AEV που χρησιμοποιείται ήδη για το Dacia Spring και, ως εκ τούτου, προορίζεται για τα προσιτά οικονομικά BEV της Συμμαχίας. Η πλατφόρμα KEI-EV θα είναι αφιερωμένη στα kei-cars της Nissan και της Mitsubishi.
Η LCV-EV εξελίχτηκε για τα επαγγελματικά μοντέλα, περιλαμβανομένου του νέου ηλεκτρικού Renault Kangoo.
Η γαλλική εταιρεία ετοιμάζει ακόμη την πλατφόρμα CMF-BEV, μια εξέλιξη της πλατφόρμας CMF-B που χρησιμοποιείται από το Renault Clio και έχει αναθεωρηθεί για EV. Αρχιτεκτονική που θα εγκαινιαστεί από το ηλεκτρικό Renault R5 το 2024, ενώ και η Nissan θα διαθέσει ένα αντίστοιχο μοντέλο πάνω σε αυτή τη βάση που θα αντικαταστήσει το Micra. Το 2026, η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi προβλέπει ετήσιο όγκο 250.000 οχημάτων πάνω στην αρχιτεκτονική CMF-BEV, την οποία θα χρησιμοποιήσει και η Dacia.
Τέλος, η πέμπτη πλατφόρμα θα είναι και η κορωνίδα των ηλεκτρικών αρχιτεκτονικών: Η CMF-EV που εγκαινιάζεται εφέτος από το Nissan Ariya και το Renault Mégane E-Tech. Το 2030 θα χρησιμοποιηθεί για άλλα δεκαπέντε μοντέλα από πέντε μάρκες της Συμμαχίας: Renault και Nissan φυσικά, αλλά και Alpine, Mitsubishi και Infiniti. Θα αντιπροσωπεύει δε, περισσότερα από ενάμιση εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως.
Η Συμμαχία δημιουργεί επίσης ένα κοινό τόπο για τις μπαταρίες, με την επιλογή ενός μόνο συνεργάτη για την Ευρώπη και την Ιαπωνία. Και βασιζόμενη στον όγκο παραγωγής, το κόστος ανά μονάδα αναμένεται θα μειωθεί δραστικά. Το 2030, η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi θα έχει παραγωγική ικανότητα 220 GWh, με τη Nissan να είναι υπεύθυνη για την εξέλιξη της μπαταρίας στερεάς κατάστασης. Αυτή η τεχνολογία, την οποία η Συμμαχία ελπίζει να την έχει έτοιμη έως το 2028, μειώνει το κόστος στο μισό, διπλασιάζει την ενεργειακή πυκνότητα και κατεβάζει το χρόνο φόρτισης στο ένα τρίτο.