SOS, ρύπανση από τις θαλάσσιες μεταφορές

SOS, ρύπανση από τις θαλάσσιες μεταφορές

Οι θαλάσσιες μεταφορές επιβαρύνουν τον πλανήτη με ατμοσφαρικούς ρύπους πολλαπλάσιους από αυτούς των οδικών μεταφορών με υποπολλαπλάσια φορολογική επιβάρυνση.

Βρισκόμαστε σε μια περίοδο-κλειδί για τη βιομηχανία του αυτοκινήτου, καθώς σε πολλές χώρες της Ευρώπης ο φορολόγηση του διοξειδίου του άνθρακα θα αυξηθεί. Ταυτόχρονα υπάρχει ένα κλίμα εναντίον των κινητήρων ντίζελ που έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετούς μήνες, φέροντας τις οδικές μεταφορές στο κέντρο του ενδιαφέροντος.

Παρόλα αυτά, οι οδικές μεταφορές αξιολογούνται ως απείρως μικρότερης επιβάρυνσης στον τομέα των ρύπων σε σχέση με αυτές των θαλασσίων μεταφορών που είναι υπεύθυνες για 60.000 θανάτους ετησίως, σύμφωνα με γερμανική έρευνα. Το χειρότερο δε είναι ότι το βαρύ μαζούτ που χρησιμοποιείται για bunker fuel (τροφοδοτικό πετρέλαιο) στα πλοία δεν φορολογείται βαριά, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει για τα καύσιμα των οδικών μεταφορών.

«Τα καύσιμα της ναυτιλίας έχουν περιεκτικότητα σε θείο 3.000 φορές περισσότερο από αυτά που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα και στα φορτηγά», δηλώνουν επίσημα χείλη από την ΕΕ. Σύμφωνα με μελέτη του πανεπιστημίου του Rostock, οι 60.000 θάνατοι που προκαλούνται ετησίως από τις εκπομπές ρύπων από τα πλοία κοστίζουν €58 δισ. το χρόνο. Τα ποσά είναι πραγματικά υπέρογκα και υπογραμμίζουν την απείρως μεγαλύτερη ευθύνη των θαλασσίων μεταφορών στην επιβάρυνση της ατμόσφαιρας έναντι αυτής των οδικών μεταφορών. Μόλυνση που προέρχεται από ρύπους, όπως τα οξείδια του αζώτου, αλλά επίσης και κυρίως από τα οξείδια του θείου.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube