
Πωλήσεις, τοπ κινεζικές μάρκες και τοπ μοντέλα στην Ευρώπη
Η Jato, εταιρεία ερευνών της αγοράς αυτοκινήτου, συνέταξε για το 2024 την κατάταξη των κινεζικών εταιρειών και μοντέλων με τις υψηλότερες στην Ευρώπη το 2024. Με την MG Motor αδιαφιλονίκητη νικήτρια.


Xpeng, BYD, ZeekR, Omoda... Οι κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων συνεχίζουν να συρρέουν στην Ευρώπη.
Αν και δεν είναι όλες του επιτυχημένες, κάποιες από αυτές συνεχίζουν την επιδρομή στη Γηραιά Ήπειρο με ανταγωνιστικά μοντέλα που διανέμονται μέσω ενός δικτύου που αρχίζει να επεκτείνεται στις τέσσερις γωνιές της Ευρώπης.
Οι κινεζικές μάρκες πολλαπλασιάζονται στην Ευρώπη, ισχυροποιώντας την παρουσία της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην ευρωπαϊκή αγορά
Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στην Κίνα έχουν ξεπεράσει αυτές των ιαπωνικών, βρετανικών και τουρκικών αυτοκινήτων, επισημαίνει η Jato Dynamics. Η Κίνα έχει γίνει η έκτη χώρα προέλευσης για νέα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί στην Ευρώπη, πίσω από τη Γερμανία, την Ισπανία, την Τσεχία, τη Γαλλία και τη Ρουμανία.
«Η επιρροή της Κίνας στην Ευρώπη –τόσο μέσω Κινέζων κατασκευαστών όσο και μοντέλων κινεζικής κατασκευής– συνεχίζει να αυξάνεται. Τα προϊόντα της είναι πολύ ανταγωνιστικά, αλλά μένει να καθοριστεί ο αντίκτυπος της επιβολής των τελωνειακών δασμών στην ανάπτυξή της», εξηγεί ο Felipe Munoz, παγκόσμιος αναλυτής της Jato Dynamics.
2024, τα 12 ευρωπαϊκά best-seller που κατασκευάζονται στην Κίνα | ||
---|---|---|
Θέση | Μάρκα/Μοντέλο | Πωλήσεις |
1. | MG ZS | 97.901 |
2. | Volvo EX30 | 79.023 |
3. | MG EHS | 53.942 |
4. | MG4 | 51.775 |
5. | MG3 | 31.274 |
6. | Polestar 2 | 23.924 |
7. | Omoda 5 | 14.246 |
8. | BYD Atto 3 | 13.926 |
9. | Volvo EC40 | 13.722 |
10. | smart #1 | 11.778 |
11. | BYD Seal U | 11.718 |
12. | BYD Dolphin | 11.509 |
Ο Όμιλος Geely, στον οποίο ανήκουν οι Volvo, Polestar, smart και Lynk & Co, βρίσκεται επίσης σε καλή θέση. Η ηγεμονία της MG Motor δεν εμπόδισε το Volvo EX30 να τοποθετηθεί στη δεύτερη θέση αυτής της κατάταξης με 79.023 κομμάτια που παραδόθηκαν στην Ευρώπη πέρυσι.
Το αστικό SUV, το οποίο θα κατασκευάζεται στο Βέλγιο από τις 21 Απριλίου 2025, ξεχωρίζει ως το πρώτο 100% ηλεκτρικό μοντέλο, πολύ εμπρός από το το φάστμπακ σεντάν Polestar 2 που έγραψε πέρυσι συνολικά 23.924 πωλήσεις. Με τη φίρμα της Polestar που περιμένουμε να δούμε πότε θα κάνει ντεμπούτο και στην Ελλάδα.

Η BYD καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση μεταξύ των κατασκευαστών και τοποθετεί τρία μοντέλα ανάμεσα στα δώδεκα πιο δημοφιλή: Το ηλεκτρικό Β-SUV Atto 3 (όγδοο με 13.926 μονάδες), το SUV της οικογένειας Seal U (ενδέκατο με 11.718 μονάδες) και το ηλεκτρικό μικρό οικογενειακό Dolphin (δωδέκατο με 11.509 μονάδες).
2024, οι Τοπ 10 κινεζικές φίρμες σε πωλήσεις στην Ευρώπη | ||
---|---|---|
Θέση | Μάρκα | Πωλήσεις |
1. | MG Motor | 243.400 |
2. | BYD | 50.300 |
3. | Zekr | 30.500 |
4. | DR | 18.600 |
5. | Omoda | 14.300 |
6. | Xpeng | 8.200 |
7. | Evo | 7.400 |
8. | Lyng & Co | 6.000 |
9. | Wey | 3.700 |
10. | Jaecoo | 2.500 |
Για τον πρώτο χρόνο παρουσίας της στην Ευρώπη, η επωνυμία Omoda του Ομίλου Chery καταλαμβάνει την πέμπτη θέση μεταξύ των Κινέζων κατασκευαστών, εμπρός από την Xpeng, αλλά πίσω από τις Zeekr και DR Automobiles -αυτή η τελευταία εμπορεύεται κυρίως ανανεωμένα μοντέλα από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BAIC Group, Chery Automobile, Dongfeng Motor Corporation και JAC Motors.
Οι 14.300 πωλήσεις της φίρμας μπορούν όλες να αποδοθούν στο κόμπακτ SUV της γκάμας, το Omoda 5 που λανσαρίστηκε προ ημερών και στην Ελλάδα. Μοντέλο που κατατάχτηκε στην έβδομη θέση μεταξύ των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη Γηραιά Ήπειρο.

To Omoda 5 κατέγραψε περισσότερες ταξινομήσεις από αυτές του Volvo EC40 και του smart #1 που κατέλαβαν αντίστοιχα την ένατη και τη δέκατη θέση με 13.722 και 11.778 παραγγελίες που διεκπεραιώθηκαν μέσα στο 2024.
Τέλος, αν και ήταν παρούσα στην ευρωπαϊκή αγορά μόνο τους τελευταίους μήνες του έτους, η Jaecoo κατατάχτηκε στη δέκατη θέση, πίσω από τις Lynk & Co και Wey (Όμιλος Great Wall Motors).