Ο Marchionne ανοίγει θέμα συγχώνευσης VW με FIAT

Ο Marchionne ανοίγει θέμα συγχώνευσης VW με FIAT

«Σεισμός» στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία μετά την εξαγορά της Opel από το γκρουπ PSA.

Τον ασκό του Αιόλου φαίνεται να άνοιξε η εξαγορά της Opel από το γκρουπ PSA. Έτσι, στο περιθώριο του Σαλονιού Αυτοκινήτου της Γενεύης και σε δηλώσεις που δεν αφορούσαν αποκλειστικά και μόνον τα νέα μοντέλα που παρουσιάστηκαν εκεί, τα μεγάλα αφεντικά των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών σχολίασαν, το καθένα με τον τρόπο του, το συγκεκριμένο γεγονός. 

Ο πρώτος που έσπευσε να σχολιάσει ήταν ο Carlos Ghosn, διευθύνων σύμβουλος της Renault, ο οποίος πρόσθεσε τη Mitsubishi Motors στην συμμαχία της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τη Nissan Motor Co. Ο Ghosn δήλωσε πως έχει ανοίξει ένας κύκλος συμμαχιών (απέφυγε έντεχνα τη λέξη «συγχώνευση»), κάτι που θεωρείται λογικό αφού όλο και περισσότεροι παίκτες στην αγορά προσπαθούν να κερδίσουν μέσα από οικονομίες κλίμακος. Οι κινήσεις σαν αυτή της PSA με την Opel στο άμεσο μέλλον, σχολίασε ο Ghosn, θα είναι όλο και πιο συχνές

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της Opel, Karl-Thomas Neumann, ο οποίος θα παραμείνει και μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας στη θέση του, δήλωσε πως η συνεργασία με την PSA προσφέρει πολλές ευκαιρίες για να μοιραστούν το κόστος σε τομείς όπως η ανάπτυξη των οχημάτων και η αγορά. «Ξέρουμε ότι έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας», είπε.

Στο μεταξύ, η PSA είναι έτοιμη και για άλλες προσφορές, συμπεριλαμβανομένης μιας προσφοράς για ένα σημαντικό μερίδιο της Μαλαισιανής Proton Holdings, μιας άλλης αυτοκινητοβιομηχανίας που χάνει συνεχώς χρήματα και η οποία όμως είναι ιδιοκτήτης της βρετανικής Lotus.

Η «βόμβα» Marchionne
Την ίδια στιγμή ο Sergio Marchionne, αφεντικό της FCA (Fiat Chrysler), ήταν ακόμη πιο σαφής λέγοντας πως μετά την κίνηση του Ομίλου PSA που σχημάτισε πλέον τη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης με την αγορά της Opel, το επόμενο βήμα θα μπορούσε να είναι μια προσφορά από τον όμιλο Volkswagen για την FCA.

Να θυμίσουμε πως και παλαιότερα είχαν ακουστεί πολλά σενάρια σχετικά, αλλά αφορούσαν κυρίως την εξαγορά της Alfa Romeo από τους Γερμανούς και όχι ολόκληρο το γκρουπ. 

«Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι στο προσεχές διάστημα μπορεί να εμφανιστεί η VW με μια πρόταση που θα μπορεί να συζητηθεί» τόνισε χαρακτηριστικά ο Marchionne. «Άλλωστε», συμπλήρωσε, «ο συνδυασμός PSA-Opel απειλεί τη VW δημιουργώντας έναν ισχυρό αντίπαλο μέσα στα πόδια της». 

Να σημειώσουμε πως ο Marchionne είχε από καιρό εκφραστεί με πολλούς τρόπους υπέρ των ενοποιήσεων, υποστηρίζοντας πως η αυτοκινητοβιομηχανία χάνει πολλά χρήματα αναπτύσσοντας και παράγοντας πολλαπλά προϊόντα με την ίδια τεχνολογία. 

Με δεδομένο ότι η  GM απέρριψε την ιδέα του για τη συγχώνευση πριν από δύο χρόνια, ο Marchionne σχολίασε πως «η πόρτα της GM δεν ήταν ποτέ ανοιχτή για μένα. Χτύπησα και κανείς δεν απάντησε. Το ερώτημα είναι τι θα γίνει αν θα ξαναχτυπήσω πάλι. Γιατί όχι, σε οποιαδήποτε άλλη πόρτα», κατέληξε με νόημα. 

Για τη Ferrari
Αναφερόμενος στη Ferrari, o Marchionne δήλωσε πως δεν είναι καθόλου ευχαριστημένος από την περίπτωση της California και πως αυτή πρέπει να επανεξεταστεί.

«Δεν είμαστε καθόλου ευτυχείς από την τοποθέτηση στην αγορά του entry-level, open-top σπορ αυτοκινήτου της Ferrari», είπε. «Και αυτό όσο και αν φαίνεται παράξενο, είναι το μεγαλύτερο θέμα συζήτησης στη Ferrari αυτή τη στιγμή. Η California είχε αρχικά σχεδιαστεί ως ένα μοντέλο της Maserati. Ωστόσο, η πολυπλοκότητα του αυτοκινήτου σήμαινε ότι το αυτοκίνητο θα ήταν ζημιογόνο αν έμπαινε στην αγορά με τιμή Maserati και για το λόγο αυτό αποφασίστηκε να φορέσει τα σήματα της Ferrari».

Ακόμη όμως και για την αναθεωρημένη California T δεν φάνηκε να μιλά με ενθουσιασμό. Μολονότι ο Marchionne δεν υπονοεί ότι το συγκεκριμένο μοντέλο πρέπει να αποσυρθεί, ο τρόπος με τον οποίο αναφέρθηκε στην California, δείχνει ότι για τη Ferrari αποτελεί μέγα θέμα και ότι βρίσκεται σε εξέλιξη μια σημαντική επανεκτίμηση του ρόλου της γενικότερα. 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube