Κίνα, σφαγή για τους δυτικούς το πρώτο 3μηνο της χρονιάς

Κίνα, σφαγή για τους δυτικούς το πρώτο 3μηνο της χρονιάς

Οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν συνεχώς έδαφος στην Κίνα. Πώς θα αντιστραφεί η κατάσταση;

Κίνα

Το 2024 ήταν μια χρονιά κόλαφος για τους δυτικούς στην Κίνα. Αλλά αν νόμιζαν ότι τα χειρότερα πέρασαν, τώρα βλέπουν ότι δεν έχει αρχίσει ακόμα η ανάκαμψη.

Ήδη από τον περυσινό Νοέμβριο γνωρίζαμε ότι οι Ευρωπαίοι καίνε χρήμα για να διατηρηθούν στην Κίνα. Με τις δυτικές premium μάρκες να ξοδεύουν «100ντάδες εκατομμύρια» ευρώ για να αποτρέψουν τους αντιπροσώπους τους από το λουκέτο.

Η Porsche για παράδειγμα, υποχώρησε κατά 28% στα 56.887 αυτοκίνητα το 2024 σε σχέση με το 2023. Αλλά αν αυτό ήταν ήδη πολύ ανησυχητικό, τι να πούμε για το -42% το πρώτο τρίμηνο του 2025 σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι;

Κάθε πέρυσι και καλύτερα, αναφωνούν οι παραδοσιακοί κατασκευαστές

Κίνα

Πόσα αυτοκίνητα ταξινόμησε η ιστορική φίρμα στη μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη σε διάστημα τριών μηνών; Μόλις 9.471! Τις πταίει; Η Porsche κατηγορεί «τη συνεχιζόμενη τεταμένη οικονομική κατάσταση στην κινεζική αγορά και την εστίαση των πωλήσεων στο value for money».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πώς το Xiaomi SU7 κατάφερε να «σκοτώσει» την Porsche Taycan;

Η Mercedes-Benz δεν τα πήγε τόσο χάλια, αν αυτό μπορεί να την παρηγορήσει. Υποχώρησε κατά 7% το 2024, ενώ το πρώτο 3μηνο οι πωλήσεις της στην Κίνα μειώθηκαν κατά 10%. Ωστόσο, συνεχίζει να διατηρεί μια σημαντική πρωτειά: Ήταν η μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις σε μοντέλα με τιμή πάνω από ένα εκατομμύριο RMB (€121.500). 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το λουτρό αίματος των τιμών δεν πλήττει μόνο τις δυτικές εταιρείες, αλλά και τις πιο αδύναμες κινεζικές. Έξι στις επτά κινεζικές μάρκες EV δεν θα είναι βιώσιμες το 2030

Να μην ξεχνάμε ότι η Mercedes-Benz έχει μια χούφτα τοπικά μοντέλα με μεγαλύτερο μεταξόνιο. Οι Κινέζοι αγοραστές εξακολουθούν να λατρεύουν τις μπερλίνες και ειδικά όσες προσφέρουν απλόχερο χώρο για τα πίσω πόδια. Οπότε οι A-Class, C-Class και E-Class έχουν ειδικές εκδόσεις, αποκλειστικά για την τοπική αγορά.

Κίνα

Κάτι αντίστοιχο κάνει και το BMW Group, ενώ πέρα από μακρύτερα σεντάν, προσφέρει και ξεχειλωμένες SUV X1, X3 και X5. Παρόλα αυτά, το -13,4% του 2024 συμπλήρωσε περαιτέρω -17,2% στο πρώτο 3μηνο της χρονιάς για BMW και MINI. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ο Donald Trump σπέρνει το χάος στην αυτοκινητοβιομηχανία

Η Κίνα είναι επίσης η μόνη χώρα όπου οι Βαυαροί πουλούν την i3. Όχι το μικρό χάτσμπακ που αγαπήσαμε στην πατρίδα μας, αλλά μια πλήρως ηλεκτρική μπερλίνα που βασίζεται στη μακρύτερη 3 Series και κατασκευάζεται σε ένα από τα κινεζικά εργοστάσια της BMW.

Κίνα

Η Audi δεν έχει ακόμη δημοσιεύσει στοιχεία πωλήσεων για το πρώτο 3μηνο, αλλά δεν θα εκπλαγούμε αν δεν είναι καλά. Το 2024, οι ταξινομήσεις της μειώθηκαν κατά 10,9%, αλλά προσπαθεί να βγει από την κρίση με μια παράγωγη μάρκα που θα πωλείται αποκλειστικά στην Κίνα: Την AUDI!

Η έκρηξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έπιασε τις δυτικές μάρκες αυτοκινήτων στον ύπνο. Αλλά δεν είναι μόνο αυτός ο λόγος: Οι κινεζικές μάρκες ενσωματώνουν τρομερή τεχνολογία στα μοντέλα τους, τα οποία μάλιστα προσφέρονται με σημαντική διαφορά τιμής σε σχέση με τα δυτικά.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube