Ντίζελ: Τέλος στο «γάμο» Toyota και Isuzu
Ύστερα από 12 χρόνια παραγωγικής συνεργασίας στους πετρελαιοκινητήρες, η Toyota και η Isuzu ανακοινώνουν το διαζύγιό τους.
Η Toyota ήταν αυτή που επέλεξε το διαζύγιο, ωθούμενη από μια αγορά όπου τα μοτέρ ντίζελ εγκαλούνται για κάθε δεινό της ανθρωπότητας και απειλούνται πλέον με εξαφάνιση όλο και περισσότερα μοντέλα με τέτοιο μοτέρ από τους καταλόγους των εταιρειών.
Από το 2006, η Toyota και η Isuzu συνεργάστηκαν στενά σε πρότζεκτ που επικεντρώνονταν κυρίως στους κινητήρες ντίζελ. Η γιγαντιαία Toyota συμφώνησε τότε να αγοράσει σχεδόν το 6% της Isuzu. Και σήμερα, η Toyota ανακοινώνει ότι σύντομα θα πουλήσει όλες τις μετοχές της, κλείνοντας έτσι μια 12ετή συνεργασία.
Η τεχνογνωσία της Isuzu εξυπηρετούσε την Toyota ειδικότερα για την εξέλιξη κινητήρων ντίζελ για την Ευρώπη. Δεδομένου ότι η Toyota δεν υπήρξε ποτέ ειδικός στους πετρελαιοκινητήρες, η συμβολή της Isuzu ήταν σημαντική, ιδιαίτερα στην εξέλιξη μοτέρ για επιβατικά αυτοκίνητα. Να θυμίσουμε ότι η Isuzu είχε επίσης συνεργαστεί με την Opel εδώ και χρόνια, παρέχοντας ένα μοτέρ 1.7 lt ντίζελ σε πολλά μοντέλα της.
Σήμερα, με την αποκαθήλωση του ντίζελ και την προγραμματισμένη εξαφάνισή του από τον ευρωπαϊκό κατάλογο της Toyota, ήγγικεν προφανώς η ώρα, ο ιαπωνικός κολοσσός να θέσει τέρμα στη συνεργασία του με την Isuzu. Οι δύο κατασκευαστές ανακοινώνουν ότι η εταιρική σχέση δεν έχει ολοκληρωτικά τερματιστεί, καθώς θα συνεργαστούν σε άλλα πρότζεκτ στο μέλλον.