Mercedes-Benz W123 με 7+ εκατ. χιλιόμετρα... και συνεχίζει!
Στην Ισπανία, οδηγός ταξί έχει διανύσει περισσότερα από 7.000.000 km με τη Mercedes του. Και για να κάνει 175 φορές τον γύρο της Γης, άλλαξε μόνο μια φορά κινητήρα. Με την άθραυστη γερμανική μπερλίνα να συνεχίζει απτόητη…
Στο Las Palmas, στα Κανάρια Νησιά, έχει την έδρα του ο ταξιτζής του ασύλληπτου ρεκόρ της Mercedes-Benz W123.
Στα 35 χρόνια που δουλεύει «ταρίφας», έχει ταξιδέψει σχεδόν το αντίστοιχο των 30.000 γύρων του νησιού. Όλοι τους στο τιμόνι αυτού του ταξί που βλέπετε: Μια Mercedes-Benz W123 Limousine. Που κατά πώς λέει το όνομά της, έχει τη ιδιαιτερότητα ότι μπορεί να μεταφέρει έως και επτά επιβάτες. Κι έχει διανύσει περισσότερα από 7.000.000 km από τη στιγμή που αγοράστηκε από τον φίλο μας το 1986 -μεταχειρισμένη.
Η Mercedes-Benz W123 λανσαρίστηκε επίσημα τον Ιανουάριο του 1976 και σταμάτησε την παραγωγή της το 1985 ύστερα από σχεδόν 2,4 εκατ. κομμάτια
Ένα πραγματικό κατόρθωμα που τοποθετεί αυτή τη Mercedes-Benz W123 στην κορυφή της κατάταξης των αυτοκινήτων με τα περισσότερα χιλιόμετρα στον κόσμο. Και μη νομίζετε βέβαια ότι ήρθε η ώρα της συνταξιοδότησής της. Σύμφωνα με τους συναδέλφους μας από το ισπανικό τηλεοπτικό κανάλι Telecinco, το αυτοκίνητο εξακολουθεί να διανύει καθημερινά περισσότερα από 700 km.
El taxi, un Mercedes-Benz W123, ha recorrido 7 millones de kilómetros desde 1988, un récord para cualquier vehículo y sin salir de Canarias
> https://t.co/keT7DMF2CB https://t.co/numqYyqM79— Informativos Telecinco (@informativost5) November 10, 2023
Ο ιδιοκτήτης της, με το παρατσούκλι El Dominguito (ο οδηγός της Κυριακής) στην πόλη Maspalomas, ισχυρίζεται ότι έχει αλλάξει τον κινητήρα της Mercedes του μόνο μία φορά. Απόδειξη ότι με την τακτική και επιμελή συντήρηση, μπορείς να κάνεις απόσταση ίση με 175 γύρους του Γης. Ο Ισπανός ταξιτζής εκμυστηρεύτηκε επίσης ότι έχει μεταφέρει στον προορισμό τους περισσότερους από ένα εκατομμύριο επιβάτες από την ανάληψη των καθηκόντων του το 1988.
Πράγματι, οι καθημερινές διαδρομές του συνίστανται ως επί το πλείστον στην κάλυψη της απόστασης μεταξύ του αεροδρομίου του Gran Canaria (ανατολικά του νησιού) και του Maspalomas (νότια). Διαδρομή μετ’ επιστροφής, 65 km. Έχοντας γίνει μάλιστα τοπικός αστέρας, ο «ταρίφας» μας έχει δει τη δημοτικότητά του να εκτοξεύεται μεταξύ της πελατείας του. Η οποία απ’ ό,τι φαίνεται να προτιμά να ταξιδεύει με την αρχαιοπρεπή πλην όμως δημοφιλή (και σκυλί) Mercedes-Benz W123, παρά με ένα σύγχρονο αυτοκίνητο.
Εμείς να θυμίσουμε ότι η Mercedes-Benz W123 λανσαρίστηκε επίσημα τον Ιανουάριο του 1976 και κατέγραψε επιτυχημένη πορεία ήδη από τον πρώτο χρόνο της παραγωγής της.
Η ζήτηση δε ήταν τέτοια, που η παραγωγή αδυνατούσε να την καλύψει, με φαινόμενα ιδιοκτήτες να πωλούν το αυτοκίνητό τους μέσα στον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του και να πετυχαίνουν τιμή καινούργιου.
Κατά τη διάρκεια του ζωής της W123, παρουσιάστηκε μια ποικιλία διαφορετικών μοντέλων, περιλαμβανομένου του κουπέ και του SW, αλλά και εκδοχή «Limousine» με μακρύτερο μεταξόνιο κατά 63 πόντους! Μόνη της η μπερλίνα απέκτησε εννέα διαφορετικές εκδόσεις, σε ένα εύρος από τη 200 D μέχρι τη 280 Ε.
Και μιας και αναφερόμαστε με αυτούς τους κωδικούς σε κινητήρες, να αναλύσουμε ότι η δυνατότητα επιλογής ήταν τεράστια, αλλά αξίζει να κάνουμε μνεία σε δύο μοτέρ: Τον 2,5λιτρο με τους έξι κυλίνδρους και τους 129 PS και αργότερα τους 136 PS (1979) και τον 5κύλινδρο τουρμποντίζελ 300TD με τους 121 PS (1979) και 125 PS αργότερα (1982).
Η Mercedes-Benz εξέλιξε για την W123 και μερικές εναλλακτικές προτάσεις κινητήρα/κιβωτίου που περιελάμβαναν μοτέρ bi-fuel που έκαιγε γκάζι ή βενζίνη. Ακόμη υπήρξε ηλεκτρικό πρωτότυπο του μοντέλου, αλλά και πρωτότυπο με κυψέλη καυσίμου που παρουσιάστηκε το 1983.
Η ασφάλεια, ένα άλλο πεδίο όπου η Mercedes-Benz πόνταρε (και ποντάρει) επί της ουσίας και επικοινωνιακά. Έτσι, η γερμανική εταιρεία κατασκεύασε ένα πιο στιβαρό θάλαμο επιβατών και μεγαλύτερες ζώνες σταδιακής παραμόρφωσης. Και παρότι η εξέλιξη, κατά συνέπεια και η χρήση, των αερόσακων ήταν σε πολύ πρώιμο στάδιο, αυτοί έγιναν μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού το 1982.
Η W123 σταμάτησε την παραγωγή της το 1985 και αντικαταστάθηκε από την W124. Μέσα σε αυτά τα δέκα χρόνια, η Mercedes-Benz κατασκεύασε 2.696.915 κομμάτια W123 κάθε έκδοσης με τη μερίδα του λέοντος να κατέχει το σεντάν με σχεδόν 2,4 εκατ. κομμάτια.