Mercedes-Benz: Στροφή στους θερμικούς κινητήρες και περικοπές για ανάκαμψη των κερδών

Mercedes-Benz: Στροφή στους θερμικούς κινητήρες και περικοπές για ανάκαμψη των κερδών

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοινώνει νέα στρατηγική με περισσότερα μοντέλα βενζίνης και ντίζελ, καθώς προετοιμάζεται για πτώση κερδών το 2025.

Mercedes-Benz

Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε την Πέμπτη (20/2) νέα μέτρα περικοπής κόστους και αύξηση των μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στη νέα γκάμα της, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει το περιθώριο κέρδους της, καθώς αναμένει σημαντική μείωση των εσόδων το 2025.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα λανσάρει 19 νέα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και 17 ηλεκτρικά έως το τέλος του 2027, σηματοδοτώντας μια στροφή προς τα παραδοσιακά καύσιμα, έπειτα από την πτώση των πωλήσεων των ηλεκτρικών της κατά 25% την περασμένη χρονιά.

«Η αξία υπερισχύει του όγκου –και αυτό παραμένει αδιαπραγμάτευτο», λέει ο Harald Wilhelm, CFO της Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Τα περισσότερα από τα νέα μοντέλα θα ανήκουν στην κατηγορία πολυτελείας, δείχνοντας ότι η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στη στρατηγική της να επικεντρώνεται σε πωλήσεις υψηλής αξίας και όχι όγκου. Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα επενδυτές και συνδικαλιστές έχουν εκφράσει ανησυχίες για την αποτελεσματικότητα αυτής της στρατηγικής.

«Η στρατηγική της αξίας έναντι του όγκου παραμένει σε ισχύ -δεν έχει εγκαταλειφθεί», δήλωσε ο CFO Harald Wilhelm, τονίζοντας ότι η ζήτηση για μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης εξακολουθεί να υπερβαίνει κατά πολύ αυτή των ηλεκτρικών.

Παράλληλα, η Mercedes-Benz σχεδιάζει να αυξήσει την τοπική παραγωγή στην Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες, ώστε να προστατευθεί από τις αυξανόμενες εμπορικές εντάσεις. Η κίνηση αυτή έρχεται ως απάντηση στις απειλές του προέδρου των ΗΠΑ, Donald Trump, για επιβολή δασμών 25% στις εισαγωγές οχημάτων από τον Απρίλιο.

Mercedes-Benz
O Harald Wilhelm διαβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρξουν λουκέτα σε εργοστάσια στη Γερμανία, αλλά προανήγγειλε τη μεταφορά παραγωγής ενός (;) μοντέλου στην Ουγγαρία, όπου το κόστος είναι 70% χαμηλότερο.

Ύστερα από μια πτώση 30% στα συνολικά κέρδη το 2024 και 40% στη μονάδα επιβατικών αυτοκινήτων, η Mercedes-Benz προβλέπει περαιτέρω μείωση των εσόδων της το 2025. Η εταιρεία εκτιμά ότι το περιθώριο κέρδους της στο τμήμα επιβατικών αυτοκινήτων θα κυμανθεί μεταξύ 6-8%, πολύ χαμηλότερα από την πρόβλεψη του 2022, όταν εκτιμούσε απόδοση έως και 14% σε καλές περιόδους.

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις, με τη Volkswagen και άλλες εταιρείες να ανακοινώνουν μεγάλες περικοπές, καθώς οι υψηλές ενεργειακές και εργασιακές δαπάνες καθιστούν την περιοχή λιγότερο ανταγωνιστική.

Η Mercedes-Benz σκοπεύει να μειώσει το κόστος παραγωγής κατά 10% έως το 2027 και να διπλασιάσει αυτή τη μείωση έως το 2030. Παρότι ο CFO της εταιρείας διαβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρξουν λουκέτα σε εργοστάσια στη Γερμανία, αποκάλυψε ότι η παραγωγή ενός από τα μοντέλα της θα μεταφερθεί στην Ουγγαρία, όπου το κόστος είναι 70% χαμηλότερο.

Παράλληλα, η εταιρεία θα προχωρήσει σε outsourcing σε τομείς όπως τα οικονομικά, οι ανθρώπινοι πόροι και οι προμήθειες, ενώ θα μειώσει το προσωπικό μέσω μη αντικατάστασης αποχωρούντων εργαζομένων και εθελούσιων αποχωρήσεων.

Πηγή: Reuters

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube