
Θερμικά VW και Audi στην Ευρώπη και μετά το 2033
Τα αρχικά σχέδια των VW και Audi προέβλεπαν την κατάργηση των μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης στις αρχές της επόμενης δεκαετίας, αλλά πλέον επανεξετάζονται.


Για αρκετά χρόνια, οι μάρκες VW και Audi είχαν δεσμευτεί να σταματήσουν την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη έως το 2033, στο πλαίσιο μιας γενικότερης μετάβασης προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ωστόσο, νέες πληροφορίες υποστηρίζουν ότι ορισμένα θερμικά μοντέλα του Ομίλου VW ενδέχεται να παραμείνουν στην αγορά περισσότερο απ’ ό,τι είχε αρχικά προβλεφθεί, καθώς η ανάπτυξη της αγοράς EV δεν εξελίσσεται με τον αναμενόμενο ρυθμό.
Σε ανάλογη τροχιά με τις VW και Audi, η Porsche εξετάζει μια θερμική Macan για την ευρωπαϊκή αγορά
Παρά την παγκόσμια άνοδο των πωλήσεων EV το περασμένο έτος, η ευρωπαϊκή αγορά εμφάνισε σημάδια στασιμότητας. Συγκεκριμένα, ενώ προηγουμένως τα ηλεκτρικά αντιπροσώπευαν το 14,6% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην περιοχή, το ποσοστό αυτό μειώθηκε στο 13,6% το 2024.
Αυτή η τάση φαίνεται να έχει οδηγήσει τη VW στην επανεξέταση της απόφασης για αποκλειστικά ηλεκτρική γκάμα, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να συνεχιστεί η παραγωγή δημοφιλών μοντέλων, όπως τα Golf, T-Roc και Tiguan, με νέες σχεδιαστικές αναβαθμίσεις ακόμα και στη δεκαετία του 2030.
Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η γερμανική οικονομική εφημερίδα Handelsblatt, στελέχη της VW και της Audi θεωρούν πλέον ότι το 2033 δεν είναι ρεαλιστική ημερομηνία για την πλήρη κατάργηση των θερμικών κινητήρων, λόγω ανησυχιών για τους ρυθμούς ανάπτυξης της αγοράς EV. «Κανείς δεν θα έθετε ξανά τόσο αυστηρούς στόχους σήμερα», φέρονται να δήλωσαν πηγές της εφημερίδας.
Η τελευταία γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης της VW πρόκειται να παρουσιαστεί εντός του 2025, κάτι που σημαίνει ότι θα μπορούσε να αποσυρθεί πλήρως μετά τη λήξη των κύκλων παραγωγής των επερχόμενων ICE μοντέλων, που διαρκούν συνήθως επτά έως οκτώ έτη. Ωστόσο, υπάρχουν εσωτερικές συζητήσεις για την πιθανότητα να λάβουν δεύτερη ανανέωση μέσα στην επόμενη δεκαετία, επιμηκύνοντας τη διάρκεια ζωής τους κατά δύο έως τρία επιπλέον έτη.
Παρόμοιο σενάριο εξετάζεται και στην Audi. «Εσωτερικά, εργαζόμαστε ώστε συγκεκριμένες ημερομηνίες, όπως η εισαγωγή νέων ηλεκτρικών αρχιτεκτονικών και το τέλος της παραγωγής των κινητήρων εσωτερικής καύσης, να μπορούν να μετατεθούν εάν είναι απαραίτητο», ανέφερε μία πηγή της εταιρείας.
Ανατροπή και στην Porsche
Ανακατατάξεις σημειώνονται και στην Porsche, η οποία φαίνεται να επανεξετάζει τη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση. Παρότι απέσυρε την έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης της Macan από την ευρωπαϊκή αγορά, αντικαθιστώντας την με τη νέα αμιγώς ηλεκτρική γενιά, φημολογείται πως η γερμανική εταιρεία σκέφτεται να επαναφέρει μια θερμική έκδοση του SUV.
Η Porsche είχε θέσει ως στόχο το 50% των πωλήσεών της το 2024 να αφορά ηλεκτροκίνητα, ωστόσο οι τελευταίες εξελίξεις δείχνουν ότι η επίτευξη αυτού του στόχου είναι αβέβαιη.
Αν τελικά υπάρξουν καθυστερήσεις στην εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανονισμών που προβλέπουν την πλήρη κατάργηση των θερμικών κινητήρων έως το 2035, αυτό θα μπορούσε να επιτρέψει στον Όμιλο VW να παρατείνει τη διάρκεια ζωής πολλών δημοφιλών μοντέλων του, προσαρμόζοντας τη στρατηγική του στις πραγματικές ανάγκες της αγοράς.