Ford: Κούρεμα μπόνους στελεχών για μείωση κόστους και αύξηση απόδοσης

Ford: Κούρεμα μπόνους στελεχών για μείωση κόστους και αύξηση απόδοσης

Αυτή είναι η ενδοεταιρική διαχείριση του Jim Farley για έναν πιο ανταγωνιστικό όμιλο που δέχεται πιέσεις από Tesla, General Motors και δασμολογικές αβεβαιότητες.

Ford

Η Ford Motor προχωρά σε περικοπές των μπόνους μετοχών για ορισμένα μεσαία στελέχη, σε μια προσπάθεια του CEO, Jim Farley, να μειώσει το αυξημένο κόστος της αυτοκινητοβιομηχανίας και να ενισχύσει την απόδοση των εργαζομένων.

Σύμφωνα με πηγές με γνώση της απόφασης, περίπου 1.650 από τους συνολικά 3.300 μεσαίους διευθυντές της Ford παγκοσμίως δεν θα λάβουν Eφέτος μετοχικά μπόνους.

«Το πιο σημαντικό για μένα είναι το μεγαλύτερο ταλέντο και η καλύτερη κουλτούρα» – Jim Farley, CEO της Ford

Ford

Τα ετήσια μπόνους μετοχών καταβάλλονται συνήθως τον Μάρτιο, ωστόσο η ανώτερη διοίκηση της Ford έχει ζητήσει από τους προϊστάμενους να επιλέξουν ποιοι από τους υφισταμένους τους θα τα λάβουν, ανέφεραν πηγές στο Reuters.

Εκπρόσωπος της Ford δήλωσε πως η αλλαγή αυτή αποσκοπεί στην προώθηση μιας «κουλτούρας υψηλής απόδοσης», όπου οι ανταμοιβές θα βασίζονται στη συνεισφορά των εργαζομένων στην επιχείρηση.

Ωστόσο, ορισμένοι υπάλληλοι της εταιρείας θεωρούν ότι η μείωση των μπόνους αποτελεί έναν έμμεσο τρόπο περικοπής προσωπικού, με αρκετούς να εξετάζουν ευκαιρίες εργασίας σε άλλες εταιρείες.

Η Ford αντιμετωπίζει δυσκολίες τόσο στη μονάδα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της που παρουσιάζει υψηλές ζημίες όσο και στον τομέα των συμβατικών αυτοκινήτων. Ο Farley επιμένει ότι η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία ριζικής μεταμόρφωσης, προκειμένου να γίνει πιο αποδοτική και ανταγωνιστική, καθώς αντιμετωπίζει ισχυρούς αντιπάλους όπως η Tesla και οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ford

Η μετοχή της Ford υποχώρησε κατά 23% τον τελευταίο χρόνο, ενώ η General Motors κατέγραψε άνοδο περίπου 23%, καθώς επωφελήθηκε από χαμηλότερο κόστος και υψηλότερα κέρδη.

Παράλληλα, η Ford και οι ανταγωνιστές της καλούνται να διαχειριστούν τις αβεβαιότητες που προκύπτουν από τις εμπορικές πολιτικές του νέου προέδρου των ΗΠΑ, Donald Trump. Ο Farley δήλωσε ότι οι νέοι δασμοί έχουν προσθέσει «πολύ κόστος και χάος» στον κλάδο. Παρόλο που οι βασικοί ανταγωνιστές της εταιρείας είναι πιο εκτεθειμένοι στους δασμούς που τίθενται σε ισχύ την 1η Μαρτίου για το Μεξικό και τον Καναδά, η Ford ενδέχεται να επηρεαστεί από δασμούς 25% στα αυτοκίνητα που εισάγει από το Μεξικό, όπως τα Mustang Mach-E, Bronco Sport και Maverick.

Οι εργαζόμενοι ενημερώθηκαν για τις περικοπές μπόνους την περασμένη εβδομάδα, με τη διοίκηση να επισημαίνει ότι η απόφαση βασίζεται στην απόδοση. Ο αναλυτής της Morningstar, David Whiston, εκτίμησε ότι η στρατηγική της Ford ενδέχεται να στοχεύει στην αποχώρηση ορισμένων στελεχών, προκειμένου να μειωθεί η δομή του μεσαίου μάνατζμεντ.

Παραδοσιακά, τα μετοχικά μπόνους λειτουργούσαν ως μηχανισμός διατήρησης ταλέντων στη Ford, καθώς η απόδοσή τους ολοκληρώνεται σε διάστημα τριών ετών. Ο Farley πρόσφατα δήλωσε σε αναλυτές ότι η επιτυχία της Ford εξαρτάται από τη διατήρηση και προσέλκυση των καλύτερων εργαζομένων.

«Το πιο σημαντικό για μένα είναι το μεγαλύτερο ταλέντο και η καλύτερη κουλτούρα», υπογράμμισε, επισημαίνοντας πως η εταιρεία δεν μπορεί να βελτιώσει τα αποτελέσματά της χωρίς το κατάλληλο προσωπικό.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube