Γιατί η επισκευή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κοστίζει περισσότερο;

Γιατί η επισκευή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κοστίζει περισσότερο;

Μελέτη από τη γαλλική Ένωση Ασφάλειας και Επισκευής Αυτοκινήτων (SRA - Sécurité et Réparation Automobiles) δείχνει ότι η επισκευή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κοστίζει 14% περισσότερο από τον μέσον όρο επισκευής ενός αυτοκινήτου.

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η επιλογή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου υπόσχεται χαμηλότερο κόστος λειτουργίας. Αυτό είναι αδιαμφισβήτητο με τον προϋπολογισμό των καυσίμων. Από την άλλη πλευρά, σε περίπτωση σύγκρουσης ή ατυχήματος, ο λογαριασμός επισκευής στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να κρύβει μια δυσάρεστη έκπληξη.

Η μελέτη της Sécurité et Réparation Automobiles αυτό δείχνει, ύστερα από ανάλυση 800.000 εκθέσεων εμπειρογνωμόνων. Σε σύγκριση με τον μέσο όρο για όλα τα είδη των αυτοκινήτων μαζί, τα ηλεκτρικά κοστίζουν 14,3% περισσότερο στην επισκευή τους. Ωστόσο, σημειώνουμε ότι είναι ακόμη χειρότερα με τα υβριδικά που ανεβαίνουν 15,7% πάνω από τον μέσο όρο.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα μετακυλίσουν τις πρόσθετες δαπάνες επισκευής στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στα ασφάλιστρα

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Υπάρχουν πολλές εξηγήσεις γι’ αυτή την κατάσταση. Πρώτα ας σκεφτούμε στην επίδραση της ηλικίας του αυτοκινήτου. Συνολικά, τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι πιο πρόσφατα και επομένως τεχνολογικά πιο προηγμένα. Ωστόσο, οι νέες εξελίξεις αυξάνουν τον αριθμό των βοηθημάτων οδήγησης, με σχετικούς αισθητήρες και κάμερες. Δίνουν επίσης μεγάλη έμφαση στις περίπλοκες φωτεινές υπογραφές -επίσης ακριβές.

Αλλά αυτές οι πτυχές αφορούν και τα θερμικά μοντέλα. Η μελέτη εξέτασε επίσης το κόστος επισκευής των αυτοκινήτων με ηλικία κάτω των δύο ετών. Ακόμα κι έτσι, τα ηλεκτρικά παραμένουν 7,7% πιο ακριβά στην επισκευή. Για τα δε υβριδικά, η επιπλέον χρέωση φτάνει το 10,4%.

Πιο πολύπλοκα αυτοκίνητα
Στα υβριδικά υπάρχει μια αναμενόμενη πολυπλοκότητα που συνδέεται με πιο σύνθετη μηχανολογία τους. Καθώς ένα υβριδικό δεν είναι τίποτα άλλο από τη «ζεύξη» ενός θερμικού μπλοκ, ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα και μιας μικρής μπαταρίας! Και αναπόφευκτα, για ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η μεγάλη μπαταρία θα προκαλέσει αυτόματα την άνοδο του κόστους επισκευής. Ειδικά επειδή οι κατασκευαστές δίνουν αυστηρές οδηγίες για την αντικατάστασή της ύστερα από μια βίαιη σύγκρουση, αν μάλιστα ο συσσωρευτής έχει αντιμετωπίσει υψηλή θερμοκρασία.

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Το πρόσθετο κόστος επισκευής για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα μπορεί επίσης να προέλθει από ιδιαιτερότητες που αφορούν τον σχεδιασμό τους. Για να βελτιώσουν την αυτονομία, οι μάρκες φροντίζουν τα μέγιστα την αεροδυναμική απόδοση των EV. Εκτός από τα πιο σύνθετα σχήματα για τα πάνελ του αμαξώματος, ενδέχεται να υπάρχουν κινητές αεροδυναμικές επιφάνειες πίσω από τον προφυλακτήρα ή αναδυόμενες λαβές πόρτας. Χωρίς να ξεχνάμε τη χρήση ελαφρύτερων και ακριβότερων υλικών, όπως το αλουμίνιο.

Οι νέες μέθοδοι παραγωγής έχουν κι αυτές το μέρισμά τους στο κόστος. Σκεφτείτε λοιπόν, το giga-casting που εξελίχτηκε από την Tesla. Τεχνική που συνίσταται στη δραστική μείωση του αριθμού των εξαρτημάτων στη δομή ενός αυτοκινήτου, με πολύ μεγάλα κομμάτια. Σε περίπτωση ατυχήματος, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε αλλαγή ενός τεράστιου τμήματος του αυτοκινήτου!

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Περισσότερη εργασία
Επιπλέον, ένα άλλο στοιχείο που αμφισβητείται είναι το κόστος των ανταλλακτικών. Εκτός από την αεροδυναμική και κοσμητική άνθηση, υπάρχουν πιο κλασικά ανταλλακτικά που είναι περιέργως πιο ακριβά. Για παράδειγμα, στην αλλαγή παρμπρίζ το κόστος φτάνει τα 1.077 ευρώ με ένα ηλεκτρικό ή 1,39 φορές την τιμή του βενζινοκίνητου, σύμφωνα με στοιχεία από το Facts & Figures.

Ορισμένοι επισημαίνουν επίσης το γεγονός ότι αντιμέτωπες με τη δυσκολία να κερδίσουν χρήματα από την πώληση νέων ηλεκτρικών, οι μάρκες προσπαθούν να καλύψουν τη διαφορά στο στάδιο της υπηρεσίας ύστερα από την πώληση, με ακριβότερα ανταλλακτικά.

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Χωρίς να ξεχνάμε ότι οι ιδιοκτήτες πρόσφατων ηλεκτρικών μοντέλων θα προτιμήσουν το after-sales service του επίσημου δικτύου της φίρμας, παρά ένα μικρό ανεξάρτητο συνεργείο, με συχνό αποτέλεσμα το υψηλότερο ωριαίο κόστος εργασίας. Η επισκευή ενός ηλεκτρικού απαιτεί επίσης περισσότερες δεξιότητες και χρόνο, διότι υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες ασφαλείας.

Όλα αυτά έχουν ένα ακόμη αρνητικό οικονομικό αποτέλεσμα: Οι ασφαλιστικές θα μετακυλίσουν αυτές τις πρόσθετες δαπάνες στα ασφάλιστρα. Επομένως, η ασφάλιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου γίνεται επίσης πιο ακριβή.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube