Mercedes-Benz, η επιτυχημένη στρατηγική μάρκετινγκ ενός αυτοκινητικού κολοσσού

Mercedes-Benz, η επιτυχημένη στρατηγική μάρκετινγκ ενός αυτοκινητικού κολοσσού

Οι συστάσεις για την Mercedes-Benz περιττεύουν, μιας και μιλάμε για μια από τις πλέον καταξιωμένες και επιτυχημένες εταιρείες παγκοσμίως. Πώς όμως ο γερμανικός κολοσσός αξιοποίησε τις στρατηγικές μάρκετινγκ για να χτίσει το μύθο του;

Mercedes-Benz Logo

Η Mercedes-Benz, ο γερμανικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας -και όχι μόνο- έχει καθιερωθεί δικαίως ως σύμβολο της αυτοκινητικής αριστείας, μέσω της δέσμευσηςς στην καινοτομία, την ποιότητα και την πολυτέλεια. Αξίες που ανέκαθεν χαρακτήριζαν και θα συνεχίσουν να χαρακτηρίζουν το brand.

Με πλούσια ιστορία που χρονολογείται από τη συγχώνευση της Daimler Motoren Gesellschaft και της Benz & Cie το 1926, η Mercedes-Benz έχει γίνει παγκόσμιος ηγέτης στην αγορά πολυτελών αυτοκινήτων. Ούσα στην ουσία συνώνυμο της αυτοκινητικής υπεροχής ενσωματώνοντας την καινοτομία, την ποιότητα και την πολυτέλεια.

Η Mercedes-Benz ικανοποιώντας συνεχώς τους πελάτες και τους συνεργάτες της έχει όλα τα φόντα να παραμείνει στην κορυφή

Mercedes-Benz

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ DRIVE legend: Béla Barényi, dr. passive Sicherheit

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η ιστορία ξεκινά από το 1926, όπως προαναφέραμε. Τότε πραγματοποιήθηκε η συγχώνευση δύο εμβληματικών εταιρειών: Της Daimler Motoren Gesellschaft και της Benz & Cie. Αυτή η στρατηγική συνεργασία πάντρεψε τις τεχνολογίες αιχμής και τη μεγάλη τεχνογνωσία που ήδη είχαν αποκτήσει οι δύο εταιρείες.

Ο Gottileb Daimler άλλωστε, είχε ήδη ξεκινήσει να εργάζεται πάνω στον βενζινοκινητήρα, μαζί με τον συνεργάτη και αρχιμηχανικό του, Wilhem Maybach. Αυτόν τον κινητήρα, που λόγω της εμφάνισής του «βάφτισαν» ως «ρολόι του παππού» τοποθέτησαν το 1895 σε ένα δίκυκλο με βοηθητικούς τροχούς. Τον προπάτορα στην ουσία των μοτοσικλετών.

Αυτός όμως που έφτιαξε το πρώτο αυτοκίνητο ήταν ο Carl Benz. Ήταν τρίκυκλο -διότι τότε δεν υπήρχε ο μηχανισμός να στρίβουν οι δύο τροχοί μαζί- και πήρε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τον Ιανουάριο του 1886. Λίγο αργότερα, την ίδια χρονιά, 100 μόλις χιλιόμετρα μακριά, το δίδυμο Daimler και Maybach τοποθέτησαν το «ρολόι του παππού» σε μια τετράτροχη άμαξα.

Benz motorwagen

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πωλείται το πρώτο αυτοκίνητο της Ιστορίας

Για να εκμεταλλευτούν λοιπόν εμπορικά τις εφευρέσεις τους, οι δύο πρωτοπόροι ίδρυσαν δύο εταιρείες. Την Benz & Cie και την Daimler Motoren Gesellschaft. Κατά τη συγχώνευση, ελήφθη η απόφαση να υιοθετηθεί το όνομα «Mercedes-Benz» για να τιμήσει τις κληρονομιές και των δύο εταιρειών.

Το όνομα «Mercedes» ήταν το «χαϊδευτικό» της κόρης του Emil Jellinek, του πρώτου αντιπροσώπου της μάρκας στη Ν. Γαλλία και η ονομασία της μάρκας αποτελούσε προαπαιτούμενο για να πουλήσει τα αυτοκίνητα στους πελάτες! Και το όνομα «Benz» απέτισε φόρο τιμής στον Karl Benz, τον οραματιστή εφευρέτη που πιστώθηκε τη δημιουργία του πρώτου πρακτικού αυτοκινήτου στον κόσμο. Αυτή η ένωση ονομάτων συμβόλιζε ένα αρμονικό μείγμα καινοτομίας, πολυτέλειας, και υψηλής απόδοσης.

Με τις ιστορικές ρίζες σταθερά εδραιωμένες, η γερμανική φίρμα ξεκίνησε ένα ταξίδι για να επαναπροσδιορίσει τη μηχανική, τον σχεδιασμό και την πολυτέλεια στον χώρο του αυτοκινήτου. Η δέσμευση της μάρκας στην καινοτομία, την ποιότητα και τη δεξιοτεχνία την οδήγησε γρήγορα στην πρώτη γραμμή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, κερδίζοντας τη φήμη της ασυμβίβαστης αριστείας.

Mercedes-Benz Emil Jellinek

Σήμερα, υπό την ομπρέλα της Mercedes-Benz Group AG, λογίζεται μεταξύ των σπουδαιότερων αυτοκινητοβιομηχανιών. Με ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων, επιβατικών, επαγγελματικών και φορτηγών που καλύπτουν διαφορετικές προτιμήσεις των καταναλωτών, έχει δημιουργήσει μια ισχυρή παρουσία στις μεγαλύτερες αγορές παγκοσμίως. Όπως η Κίνα και φυσικά, η Ευρώπη.

Η ακλόνητη δέσμευση της μάρκας στην καινοτομία, την ποιότητα και την πολυτέλεια την ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές της, χαρίζοντας μια σταθερή και πιστή βάση πελατών. Για τη συνεχιζόμενη, παγκόσμια επιτυχία της φίρμας, κομβικό ρόλο διαδραματίζει η συνεκτική στρατηγική μάρκετινγκ που συνδυάζει στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες, έντονη ψηφιακή παρουσία και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες προς τους πελάτες.

Η δέσμευσή της στην καινοτομία και την εξέλιξη είναι εμφανής, καθώς η εταιρεία συνεχίζει να εξελίσσει μοντέλα με θερμικούς κινητήρες, παράλληλα με τις εξηλεκτρισμένες προτάσεις της. Προς αυτή τη κατεύθυνση και επενδύοντας σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Mercedes-Benz στοχεύει να ηγηθεί της μετάβασης στη βιώσιμη κινητικότητα.

Συν τοις άλλοις έχει κάνει βήματα προόδου στην αυτόνομη οδήγηση, ενσωματώνοντας προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού στα πονήματά της, θέτοντας στο επίκεντρο τη βελτίωση της ασφάλειας και της άνεσης.

Mercedes-Benz drive pilot

Εκτός όμως από την καινοτομία και την πολυτέλεια, η εταιρεία με έδρα τη Στουτγάρδη ασχολήθηκε ενεργά και με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ένα πεδίο που αποτελεί πρώτης τάξεως ευκαιρία για κάθε εταιρεία να αποτυπώσει την αριστεία και την τεχνολογική της πρόοδο. Η εξέλιξη και η διαφήμιση μέσα από τους αγώνες ήταν άλλωστε μια τακτική που ακολουθήθηκε από τα πρώτα κιόλας βήματα του αυτοκινήτου.

Η Mercedes-Benz, η εταιρεία που στην ουσία εφηύρε το αυτοκίνητο πριν από 138 χρόνια, ήταν παρούσα στην αγωνιστική σκηνή από τον πρώτο κιόλας αγώνα αυτοκινήτων που έγινε από το Παρίσι στη Rouen το 1894. Και με εξαίρεση κάποιες περιόδους οικειοθελούς αποχώρησης, πρωταγωνιστεί στην αγωνιστική σκηνή από τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι και σήμερα.

Η συμμετοχή της στη Formula 1, την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού άλλαξε το παιχνίδι για τη μάρκα, προσφέροντας τόσο επιτυχία στην πίστα όσο και στρατηγικούς θριάμβους στο μάρκετινγκ. Η κυριαρχία της Mercedes-AMG Petronas Formula One Team στο άθλημα, με συνεχόμενα πρωταθλήματα κατασκευαστών και οδηγών από το 2014 έως το 2020, ανέδειξε με τον καλύτερο τρόπο την αριστεία των Γερμανών στη μηχανική και τις υψηλές επιδόσεις.

Mercedes-AMG Formula 1

Μέσω του μηχανοκίνητου αθλητισμού, είτε μιλάμε για τη Formula 1 είτε για το DTM, η Mercedes-Benz βρήκε (και συνεχίζει να βρίσκει) την ευκαιρία να αναδείξει την τεχνολογική της πρόοδο και εξέλιξη στο κορυφαίο επίπεδο. Η τεράστια προβολή του μηχανοκίνητου αθλητισμού αυξάνει και ταυτόχρονα ενισχύει την αναγνωρισιμότητα της μάρκας. Ταυτίζοντάς την στη συνείδησή του κοινού -όχι μόνο εκείνου που αγαπάει τους αγώνες- με ένα luxury brand που συνδέει με τον καλύτερο τρόπο την πολυτέλεια και τις επιδόσεις.

Επιπλέον, η Formula 1 χρησιμεύει ως γόνιμο έδαφος για έρευνα και ανάπτυξη, επιτρέποντάς της να δοκιμάσει και να βελτιώσει τις τεχνολογίες αιχμής της στις πιο απαιτητικές πίστες. Αυτό μεταφράζεται σε εξελίξεις που ωφελούν τα μοντέλα παραγωγής της, παρέχοντας στους πελάτες τις πιο πρόσφατες καινοτομίες και βελτιώσεις απόδοσης.

Μιλώντας για μηχανοκίνητο αθλητισμό, η σειρά ντοκιμαντέρ του Netflix «Drive to Survive» είχε σημαντικό αντίκτυπο στη στρατηγική μάρκετινγκ της Mercedes-Benz. Παρέχοντας άνευ προηγουμένου πρόσβαση στις εσωτερικές λειτουργίες των ομάδων και των οδηγών της Formula 1, η σειρά έφερε επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία συνδέθηκε με το κοινό-στόχο της.

Αυτό το συναρπαστικό ντοκιμαντέρ έδωσε στους θεατές μια μοναδική ευκαιρία να ρίξουν μια ματιά στα παρασκήνια του λαμπερού και συνάμα απαιτητικού κόσμου των αγώνων Formula 1. Η συναισθηματική και συναρπαστική αφήγηση που παρουσιάζεται στο Drive to Survive συμβάλλει στον «εξανθρωπισμό» της φίρμας, επιτρέποντας στους θεατές να δημιουργήσουν μια πιο στενή σχέση με τη Mercedes-Benz.

Lewis Hamilton and Toto Wolf

Η σειρά έχει επεκτείνει τη βάση των θαυμαστών και έχει συγκεντρώσει μεγάλη προσοχή, βοηθώντας την να προσεγγίσει ένα ευρύτερο κοινό πέρα από τους λάτρεις των παραδοσιακών μηχανοκίνητων αθλημάτων. Η έκθεση που προήλθε από το Drive to Survive έχει παγιώσει την εικόνα της ως δυναμικής και καινοτόμου μάρκας στο μυαλό των καταναλωτών.

Συν τοις άλλοις, ο αντίκτυπός του στη στρατηγική μάρκετινγκ της Mercedes-Benz δεν μπορεί να παραγνωριστεί. Κι αυτό γιατί οδήγησε σε αυξημένη αναγνωσιμότητα της επωνυμίας, ενθάρρυνε βαθύτερες συναισθηματικές συνδέσεις ανάμεσα στον καταναλωτή και το brand και ανύψωσε την αντίληψη για τη Mercedes-Benz ως ηγέτη στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και των πολυτελών αυτοκινήτων.

Ευρύτερα όμως, το αποτύπωμα του ντοκιμαντέρ στη στρατηγική μάρκετινγκ της Mercedes-Benz αποτελεί απόδειξη της δύναμης της αφήγησης και του αυθεντικού περιεχομένου. Αγκαλιάζοντας αυτήν την καινοτόμο προσέγγιση, η γερμανική φίρμα συνεχίζει να δημιουργεί αξέχαστες εμπειρίες για το κοινό της, ενισχύοντας τη φήμη της ως μάρκας πολυτελείας με πλούσια κληρονομιά και δέσμευση για αριστεία.

Μιλώντας όμως για στρατηγική μάρκετινγκ, από την κουβέντα δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν τα κοινωνικά δίκτυα. Ως μέρος της ολοκληρωμένης στρατηγικής της, η Mercedes-Benz διατηρεί ισχυρή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε δημοφιλείς πλατφόρμες όπως το Facebook, το Χ και το Instagram. Αξιοποιώντας τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η μάρκα αλληλεπιδρά αποτελεσματικά με το κοινό-στόχο της, προβάλλοντας τις διαχρονικές αξίες που την χαρακτηρίζουν.

Mercedes-Benz Social Media Strategy

Με περισσότερους από 20 εκατομμύρια ακόλουθους (23 εκατομμύρια για την ακρίβεια), ο κύριος λογαριασμός της μάρκας στο Facebook χρησιμεύει ως κόμβος για οπτικό περιεχόμενο, περιλαμβανομένων συναρπαστικών εικόνων και ελκυστικών βίντεο. Η Mercedes-Benz δημοσιεύει τακτικά ενημερώσεις σχετικά με αγώνες αυτοκινήτων, τεχνολογικές εξελίξεις και ιστορίες πελατών, ενθαρρύνοντας μια διαδραστική και καθηλωτική εμπειρία για τους φίλους της.

Το Χ είναι μια άλλη ενεργή πλατφόρμα για τη Mercedes-Benz (τέσσερα εκατομμύρια ακόλουθοι), όπου η μάρκα μοιράζεται πολλές αναρτήσεις την ημέρα για να κρατά το κοινό της ενημερωμένο και αφοσιωμένο. Μέσω του Χ, η μάρκα αλληλεπιδρά αποτελεσματικά με τους ακολούθους της, απαντώντας σε ερωτήσεις και ξεκινώντας συζητήσεις για τις τελευταίες τάσεις και εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Αυτή ακριβώς η στρατηγική τμηματοποίηση διασφαλίζει ότι τα μηνύματα μάρκετινγκ και οι προσφορές προϊόντων της έχουν απήχηση σε συγκεκριμένα τμήματα, επιτρέποντάς τους να προσελκύσουν και να διατηρήσουν ένα ευρύ φάσμα πελατών με διαφορετικές ανάγκες και προτιμήσεις.

Πέραν όμως όλων αυτών, η γερμανική φίρμα, αφουγκραζόμενη τις τάσεις της εποχής, αξιοποιεί διάφορες στρατηγικές προώθησης για να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας και να εμπλακεί ακόμα πιο ενεργά στην αγορά-στόχο της. Η επωνυμία δημιουργεί ελκυστικές καμπάνιες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συνεργαζόμενη με influencers για να προσεγγίσει ένα ευρύτερο κοινό.

Αυτές οι καμπάνιες υπογραμμίζουν τη δέσμευση της μάρκας στην καινοτομία και δημιουργούν μια αίσθηση ενθουσιασμού. Επιπλέον, οι πετυχημένες διαφημιστικές καμπάνιες της Mercedes-Benz μεταδίδουν αποτελεσματικά τις αξίες της μάρκας, ελκύουν τα συναισθήματα και ενισχύουν τη θέση της ως ηγέτη στη βιομηχανία πολυτελών αυτοκινήτων.

Ένα παράδειγμα της επιτυχημένης συνεργασίας της Mercedes-Benz με ένα σύμβολο της ποπ κουλτούρας είναι η συνεργασία με τη διάσημη τραγουδίστρια Nicki Minaj. Σε αυτήν την καμπάνια, ενσωμάτωσε απρόσκοπτα το μοναδικό στιλ και το χάρισμα της Nicki Minaj στην εικόνα της μάρκας, γοητεύοντας ένα νεότερο κοινό που αντηχεί με την καλλιτεχνική έκφραση και την ατομικότητά της.

 

Μια άλλη αξιοσημείωτη καμπάνια είναι η «Bertha Benz: The First Driver», η οποία γιορτάζει το πρωτοποριακό πνεύμα και την ενδυνάμωση των γυναικών. Αυτή η εκστρατεία αποτίει φόρο τιμής στη Bertha Benz, τη σύζυγο του Carl Benz και το πρώτο άτομο που ξεκίνησε ένα ταξίδι μεγάλων αποστάσεων με αυτοκίνητο. Υπογραμμίζοντας την ιστορική σημασία του επιτεύγματος της Bertha, η Mercedes-Benz ενισχύει τη δέσμευσή της για πρόοδο και τιμά τη συμβολή των γυναικών στην αυτοκινητοβιομηχανία.

 

Μέσω αυτών των εντυπωσιακών καμπανιών, η επωνυμία ενισχύει τη θέση της ως ηγέτης στην αυτοκινητική και όχι μόνο αριστεία και την απαράμιλλη πολυτέλεια, αιχμαλωτίζει το κοινό και δημιουργεί συναισθήματα.

Πού αλλού ποντάρει η Mercedes-Benz; Στην πελατοκεντρική προσέγγιση. Η εμπειρία της μάρκας ξεπερνά την απλή ιδιοκτησία ενός πολυτελούς αυτοκινήτου. Πολύ περισσότερο, δημιουργεί μια ολοκληρωμένη και καθηλωτική εμπειρία για τους πελάτες μέσω των αντιπροσωπειών της. Οι οποίες έχουν λάβει το προσωνύμιο «καθεδρικοί ναοί των αυτοκινήτων»!  

Mercedes-Benz Manhattan Boutique

Ευρισκόμενες σε στρατηγική τοποθεσία παρέχουν μια εξατομικευμένη και ολοκληρωμένη εμπειρία στους πελάτες. Η εστίαση της μάρκας στην υψηλοτάτου επιπέδου εξυπηρέτηση και η προσοχή στη λεπτομέρεια ενισχύει περαιτέρω τη συνολική εμπειρία της φίρμας για τους κατόχους των μοντέλων της.

Για να τα καταφέρει όμως όλα αυτά, η Mercedes-Benz συνεχίζει τις υψηλού επιπέδου επενδύσεις στα προϊόντα της. Για του λόγου το ασφαλές, οι Γερμανοί διαθέτουν ένα ποικίλο χαρτοφυλάκιο πολυτελών μοντέλων, που συνδυάζουν άνεση, πολυτέλεια και επιδόσεις.

Mercedes-Benz V-Class & EQV

Από κομψά σεντάν και επιβλητικά SUV, μέχρι premium βαν για VIP μεταφορές και φορτηγά η μάρκα προσφέρει μια σειρά μοντέλων προσαρμοσμένων στις διαφορετικές προτιμήσεις των πελατών. Κοινή συνισταμένη όλων αυτών των μοντέλων, η δέσμευση στην ποιότητα, την καινοτόμο μηχανική και την γερμανική μηχανολογία.

Συνοψίζοντας, η στρατηγική μάρκετινγκ της Mercedes-Benz υπήρξε και συνεχίζει να είναι καθοριστική για την καθιέρωση της μάρκας ως παγκόσμιου ηγέτη στη βιομηχανία πολυτελών αυτοκινήτων. Αξιοποιώντας τις ιστορικές της ρίζες, δημιουργώντας στρατηγικές συνεργασίες, εκμεταλλευόμενη  αποτελεσματικά τις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και δημιουργώντας αξέχαστες διαφημιστικές καμπάνιες, η Mercedes-Benz έχει τοποθετηθεί με επιτυχία ως ένα από τα μεγαλύτερα σύμβολα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Mercedes-Benz E-220d

Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα της στρατηγικής μάρκετινγκ της Mercedes-Benz είναι η ικανότητά της να προσαρμόζεται και να εξελίσσεται ανάλογα με τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών. Παραμένοντας συντονισμένη με τη δυναμική της αγοράς και τις τεχνολογικές εξελίξεις, η μάρκα προσφέρει με συνέπεια καινοτόμες και πολυτελείς προτάσεις που έχουν μεγάλη απήχηση στο κοινό-στόχο της.

Επιπλέον, η δέσμευση της Mercedes-Benz να προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία προς της πελάτες της την κάνει να ξεχωρίζει στην αγορά πολυτελών αυτοκινήτων. Από της υψηλής αισθητικής αντιπροσωπείες, μέχρι την εξατομικευμένη εξυπηρέτηση πελατών, η μάρκα διασφαλίζει ότι η κατοχή μιας Mercedes-Benz υπερβαίνει την απλή οδήγηση ενός πολυτελούς μοντέλου.

Mercedes-Benz G-Class

Καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να εξελίσσεται, η στρατηγική μάρκετινγκ της Mercedes-Benz θα διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στη διαμόρφωση της μελλοντικής της επιτυχίας. Παραμένοντας στην πρώτη γραμμή του μάρκετινγκ πολυτελών αυτοκινήτων και ικανοποιώντας συνεχώς τους πελάτες και τους συνεργάτες της η Mercedes-Benz είναι έτοιμη να παραμείνει στην κορυφή.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube