Μελέτη Mazda: Οι Ευρωπαίοι υπέρμαχοι των θερμικών μοτέρ
Σύμφωνα με έρευνα της Mazda, έξι στους δέκα Ευρωπαίους θεωρούν ότι οι θερμικοί κινητήρες, βενζίνης και ντίζελ, έχουν πολύ εξέλιξη ακόμα εμπρός τους.
Η Mazda είναι ένας από τους πιο δύστροπους κατασκευαστές απέναντι στην ηλεκτροκίνηση –και στην αυτόνομη οδήγηση.
Η υιοθέτηση των μπαταριών δεν αποτελεί ακόμα βασικό σημείο για την ιαπωνική φίρμα που παρουσιάζει τη δεύτερη μελέτη της, αυτή τη φορά για τους κινητήρες. Και σύμφωνα με τη Mazda, η πλειονότητα των Ευρωπαίων θέλει προς το παρόν να χρησιμοποιεί ένα θερμικό κινητήρα.
Για έναν εξειδικευμένο κατασκευαστή βενζινοκινητήρων και δη ατμοσφαιρικών, δεν είναι τελείως έκπληξη η εμφάνιση μιας τέτοιας μελέτης, ειδικά καθώς έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή. Ενώ το 2018 θα γίνουν σταδιακά οι νέες δοκιμές πιστοποίησης στην Ευρώπη και η αυστηροποίηση των κανονισμών για το CO2 μέχρι το 2021 (πρώτο βήμα τα 95 g/km CO2 που έχει καθορίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση), η Mazda πάει αντίθετα στο ρεύμα. Η ιαπωνική φίρμα στην πραγματικότητα ρώτησε περισσότερους από 11.000 ανθρώπους στη Γηραιά Ήπειρο για να μάθει τη θέση τους έναντι του θερμικού κινητήρα.
Όλοι οι κατασκευαστές, άλλος λιγότερο και άλλος περισσότερο, ρίχνονται στη μάχη με τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά και τα ηλεκτρικά για να ανταποκριθούν γρήγορα και αποτελεσματικά στο πρόβλημα της τοπικής ρύπανσης, εκείνο που αναπνέουμε στην άμεση επαφή μας με τα αυτοκίνητα, στο δρόμο και στις πόλεις.
Όμως, για τη Mazda, ο θερμικός κινητήρας δεν είναι ούτε νεκρός, πόσω μάλλον ενταφιασμένος: Σύμφωνα με τους Ιάπωνες, το 58% των Ευρωπαίων πιστεύει ότι «εξακολουθούν να υπάρχουν πολλές καινοτομίες και βελτιώσεις να γίνουν στους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ». Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι χώρες όπου το ποσοστό αυτό είναι υψηλότερο είναι η Γερμανία, η Σουηδία ή ακόμη και στην Πολωνία, χώρες όπου η αυτοκινητιστική κουλτούρα ήταν πάντα σταθερά εδραιωμένη, ιδίως μεταξύ Γερμανών και Σουηδών.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Αποκλειστικό: Οδηγούμε το Mazda με τον επαναστατικό κινητήρα «χωρίς μπουζί»
«Αυτή η ανασκόπηση δείχνει ότι οι πελάτες δεν έχουν κατ’ ανάγκην την άποψη πολλών κυβερνητικών οργανώσεων ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν μπορεί να διαδραματίσει ρόλο στο μέλλον».
Αυτό είναι βεβαίως αυτό που η Mazda ελπίζει, καθώς έχει επενδύσει σημαντικά κεφάλαια σε μια ολοκαίνουργια τεχνολογία με τον κινητήρα Skyactiv X, που θεωρεί αντίστοιχο του οφέλους της αμόλυβδης βενζίνης όταν η χρήση της γενικεύτηκε.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Mazda: 30% μεγαλύτερη οικονομία με την τεχνολογία Skyactiv-X
Η Mazda εκμεταλλεύεται την ευκαιρία για να μας υπενθυμίσει ότι, σύμφωνα με την άλλη μελέτη, μόνο το 33% των οδηγών στην Ευρώπη «καλωσορίζουν το αυτόνομο αυτοκίνητο». Ποσοστό που μειώνεται ακόμη κάτω από το 20% σε χώρες όπου οι υποδομές έχουν ακόμα πολλά χρόνια εμπρός τους για να υποστηρίξουν κάτι τέτοιο –καλή ώρα, η Ελλάδα.