Μείωση παραγωγής κατά 40% από την Toyota, λόγω έλλειψης chip
Παρότι μέχρι σήμερα η Toyota κατάφερνε να ξεπερνά σε μεγάλο βαθμό τα προβλήματα εφοδιασμού που αντιμετώπιζαν άλλοι κατασκευαστές, το Σεπτέμβριο θα αναγκαστεί να μειώσει την παγκόσμια παραγωγή οχημάτων της κατά περίπου 40%!
Η παγκόσμια έλλειψη chip από την αγορά έχει δημιουργήσει εδώ και μήνες κλυδωνισμούς σε παγκόσμιο επίπεδο. Διάφοροι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν αναγκαστεί να μειώσουν τις παραγωγές τους, μέχρι και να κλείσουν ολόκληρα εργοστάσια, μέχρι νεωτέρας. Τώρα ήρθε και η σειρά της Toyota να βιώσει την κρίση, από πρώτο χέρι.
Η ίδια η εταιρεία ανακοίνωσε πως από τα τέλη Αυγούστου και για ολόκληρο το Σεπτέμβριο θα αναγκαστεί να μειώσει σημαντικά την παραγωγή της, κυρίως λόγω των προβλημάτων που προκαλούνται από την έξαρση της παραλλαγής δέλτα του COVID-19 στη Νοτιοανατολική Ασία. Η παραγωγική δυνατότητα της φίρμας θα πέσει περίπου στο 60% σε όλες τις κύριες αγορές, Ιαπωνίας, Ευρώπης, Ασίας, Κίνας και Αμερικής.
Μιλώντας με νούμερα, αυτό μεταφράζεται σε μία μείωση τουλάχιστον 360.000 οχημάτων, μόνο για το μήνα Σεπτέμβριο. Από αυτά, τα 40.000 περίπου θα αφορούν ελλείψεις στις αγορές της Ευρώπης. Όπως υποστηρίζουν οι άνθρωποι της φίρμας, είχαν προβλέψει πως το πρόβλημα της έλλειψης ημιαγωγών κάποια στιγμή θα χτυπούσε και τη δική τους πόρτα, περίμεναν όμως πως αυτό θα το αντιμετωπίσουν αργότερα και όχι σε τέτοια έκταση.
Ο ετήσιος στόχος της Toyota για την παραγωγή 9,3 εκ. οχημάτων το τρέχων οικονομικό έτος παραμένει, τα πράγματα όμως αρχίζουν να δυσκολεύουν για την επίτευξή του. Πόσο μάλλον όταν κανείς δεν γνωρίζει το τι θα γίνει τον Οκτώβριο και τους μήνες που ακολουθούν, μέχρι να ξεπεραστεί η κρίση. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως η AutoForecast Solutions υπολογίζει πως θα χαθούν 5,8 έως 7,1 εκ. πωλήσεις αυτοκινήτων συνολικά, από όλη αυτή την κατάσταση.