Ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πόσο κοστίζει η αντικατάσταση στις μπαταρίες;
Οι μπαταρίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν εγγύηση κατά μέσο όρο για οκτώ χρόνια γενικά. Η αντικατάστασή τους όμως θα έχει κόστος. Ωστόσο, αυτή η τιμή πέφτει, με διακυμάνσεις ανάλογα με τον κατασκευαστή.
Οι μπαταρίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το πιο ακριβό ανταλλακτικό τους. Αποτελείται από ένα σύνολο ανεξάρτητων κελιών που συνδέονται μεταξύ τους. Με τη σωστή τεχνική, είναι δυνατό να αντικαταστήσετε μόνο μερικά από αυτά για να επαναφέρετε τη νεότητά της μπαταρίας σε αυτό το βασικό στοιχείο ενός EV. Η τιμή τους έχει πέσει κατακόρυφα μέσα σε δέκα χρόνια. Ωστόσο, η τιμή ανά κιλοβατώρα ποικίλλει σημαντικά από τη μια μάρκα στην άλλη
Εγγυήσεις
Οι κατασκευαστές έχουν εγκαταλείψει την ιδέα της μίσθωσης των μπαταριών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η διάρκεια της ζωής τους είναι τελικά καλύτερη από τις πρώτες εκτιμήσεις πριν από μια δεκαετία. Ωστόσο, πρέπει να ληφθεί μέριμνα από τον χρήστη προκειμένου να αποφευχθούν τα πολλά και υψηλής ισχύος φορτίσεις. Όπως και να έχει, οι μπαταρίες έχουν κατά μέσο όρο εγγύηση για οκτώ χρόνια και 160.000 km για το 70% της χωρητικότητάς τους. Πόσο κοστίζει όμως η επισκευή ή/και η αντικατάστασή τους στο τέλος της διάρκειας ζωής ή της εγγύησης ή η αστοχία που δεν καλύπτεται;
Στην Ευρώπη η μπαταρία για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στοιχίζει από 40% έως 60% πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο.
Η ακριβή Ευρώπη
Το Bloomberg υπολόγισε το 2021 ότι η μέση τιμή ανά κιλοβατώρα είναι τα 104 ευρώ. Αλλά αυτός είναι ένας παγκόσμιος μέσος όρος. Στην Ευρώπη πρέπει να αυξηθεί από 40% έως 60%. Ο λόγος; Η τιμή της εργασίας και των βιομηχανικών διεργασιών στη Γηραιά Ήπειρο. Και αυτό το ποσό είναι για πλήρη αντικατάσταση της μπαταρίας και όχι για αποκατάσταση με την αντικατάσταση ορισμένων κελιών. Επομένως, η συνολική τιμή συνδέεται και με τη χωρητικότητα της μπαταρίας, η οποία κατά περίπτωση μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και τις 100 kWh. Έτσι, το κόστος αντικατάστασης μιας μπαταρίας μπορεί να φτάσει την αξία ακόμη κι ενός θερμικού αυτοκινήτου.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Είναι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης το μέλλον στην ηλεκτροκίνηση;
Zoé και Twingo τα φθηνότερα
Το γαλλικό L’Argus, σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνάς του, έβγαλε ότι η φθηνότερη μπαταρία για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι του Renault Twingo με τιμή €164 /kWh. Η μπαταρία των 22 kWh κοστίζει κάτι λιγότερο από 3.700 ευρώ. Για το Zoé και τη μεγάλη μπαταρία των 52 kWh χρειάζεται να εκταμιεύσεις €8.500 παρότι το κόστος της κιλοβατώρας της είναι 163 ευρώ. Η γαλλική φίρμα είναι σαφώς φθηνή, όπως και η Dacia. Η Citroën παραμένει κι αυτή σε λογικό κόστος, κάτω από τα €175/kWh. Περιέργως, το έτερο μέλος του πρώην Groupe PSA, η Peugeot, είναι πανάκριβη με €338/kWh. Η Škoda υπερασπίζεται επίσης καλά τον τίτλο της value for money εταιρείας με €200/kWh για την μπαταρία των 77 kWh του Enyaq. Η πιο μικρή μπαταρία των 50 kWh για το τσεχικό SUV είναι τελικά πιο ακριβή με έως €280/kWh. Από την άλλη, ορισμένες εταιρείες φτάνουν σε υπερδιπλάσια τιμή που ξεπερνά τα €600/kWh. Κι έτσι για μια μπαταρία των 50 kWh χρειάζεται να πληρώσεις 30 χιλιάρικα!
Κατάταξη
Με βάση τα στοιχεία του L’Argus αυτή είναι η κατάταξη των δέκα ακριβότερων και των δέκα φθηνότερων εταιρειών για την αντικατάσταση μιας μπαταρίας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι φθηνότερες και οι ακριβότερες μπαταρίες EV | ||||
Οι 10 φθηνότερες και οι 10 ακριβότερες σε €/kWh | ||||
1. | Renault Zoé | €163 | Porsche Taycan | €446 |
2. | Renault Twingo | €164 | Honda e | €467 |
3. | Dacia Spring | €164 | BMW iX3 | €468 |
4. | Citroën ë-C4 | €173 | Audi e-tron GT | €421-495 |
5. | Škoda Enyaq | €196-287 | MINI Cooper SE | €501 |
6. | VW ID.3/ID.4 | €248-264 | Mazda MX-30 | €575 |
7. | M-B EQA | €252 | Audi e-tron | €591 |
8. | Ford Mustang Mach-E | €256-258 | smart | €604 |
9. | Tesla | €269* | Lexus UX | €631 |
10. | Jaguar i-Pace | €397 | BMW i3 | €731 |
*μπαταρία αργιλίου κοβαλτίου νικελίου λιθίου
Τα Tesla με μπαταρία λίθιου φωσφορικού άλατος σιδήρου έχουν χαμηλότερη τιμή κιλοβατώρας, αλλά δεν περιλαμβάνονται σε αυτή την έρευνα.