
Η παραγωγή του Volvo EX30 μεταφέρεται στη Γηραιά Ήπειρο
Το Volvo EX30 ξεκινάει παραγωγή στο Βέλγιο, με αυτό τον τρόπο ενισχύει την παρουσία του στην ευρωπαϊκή αγορά και αποφεύγει τους δασμούς της ΕΕ. Η νέα μονάδα στη Γάνδη, κόστους 200 εκαττομμύρια ευρώ, καλύπτει την αυξανόμενη ζήτηση του μοντέλου.


Η παραγωγή του Volvo EX30 μεταφέρθηκε από την Κίνα στη Γάνδη, στο Βελγίου. Η μεταφορά της συναρμολόγησης των μοντέλων πιο κοντά στις αγορές όπου έχουν τις μεγαλύτερες πωλήσεις αποτελεί στρατηγική κίνηση από τη σουηδική εταιρεία.
Το σουηδικό Β-SUV παραγόταν μέχρι σήμερα στην Zhangjiakou της Κίνας πριν φορτωθεί στα πλοία για να διανεμηθεί στις αντιπροσωπείες σε όλον τον κόσμο. Ωστόσο η Volvo, τον Οκτώβριο του 2023, αποφάσισε ότι μια μονάδα παραγωγής μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα βοηθούσε τα μέγιστα να καλυφθεί η ζήτηση στη σημαντική αυτή αγορά.
Η μεταφορά της παραγωγής του Volvo EX30 στη Γάνδη γλίτωσε την εταιρεία από τους δασμούς στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα
Η Volvo δήλωσε τότε ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο να ανακατανείμει την παραγωγή των αυτοκινήτων της, έτσι ώστε αυτά που κατασκευάζονται στο Βέλγιο να παραδίδονται κυρίως εντός της ΕΕ, παρακάμπτοντας τους δασμούς. Αντιθέτως, οι παραδόσεις αυτοκινήτων made in China θα ανακατευθυνθούν σε μη ευρωπαϊκές αγορές, όπου το δασμολογικό καθεστώς παραμένει πλεονεκτικό.
O πρώην CEO της Volvo, Jim Rowan, τον προηγούμενο χρόνο είχε δηλώσει «Θα ξεκινήσουμε την παραγωγή του EX30 στο εργοστάσιό μας στη Γάνδη του Βελγίου στο πρώτο 6μηνο του επόμενου έτους και στη συνέχεια θα αυξήσουμε την παραγωγή σταδιακά».
«Εν τω μεταξύ, μπορούμε να προμηθεύσουμε το αυτοκίνητο σε πολλές άλλες περιοχές που δεν έχουν επηρεαστεί ακόμη από τους δασμούς. Σε πολλές χώρες στη νοτιοανατολική Ασία και στο Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα».
Η επικεφαλής παραγωγής και εφοδιασμού της Volvo, Francesca Gamboni δήλωσε ότι το EX30 είναι «καθοριστικό» για τη θέση της μάρκας στην Ευρώπη. Συνέχισε λέγοντας ότι η ευελιξία της παραγωγής του συμβάλλει στην ανθεκτικότητα της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το συνολικό κόστος της μονάδας παραγωγής στην Γάνδη με 600 ρομπότ και μια γραμμή παραγωγής για μπαταρίες ανήλθε στα 200 εκατ. ευρώ. Πέρα από το EX30, το εργοστάσιο του Βελγίου κατασκευάζει και άλλα μοντέλα. Τα αμιγώς ηλεκτρικά EX40 και EC40 καθώς και τα υβριδικά XC40 και V60 μοντέλα. Και σε βάθος χρόνου αναμένεται να ενταχθεί στην παραγωγή και το smart #1, αν κι αυτή η μεταφορά πήρε ολιγόμηνη αναβολή.
Τέλος, για να δώσουμε και την τάξη δυναμικότητας του εργοστασίου της Γάνδης, να σημειώσουμε ότι το 2024 κατασκεύασε λίγο περισσότερα από 186.000 αυτοκίνητα.