Η Ιαπωνία κόβει και τα ηλεκτρικά στη Ρωσία
Επίσημο: Η κυβέρνηση του Ιάπωνα πρωθυπουργού Fumio Kishida ενέκρινε νέες κυρώσεις κατά της Μόσχας. Από τις 9 Αυγούστου 2023, το Τόκιο δεν θα παραδίδει πλέον ηλεκτρικά οχήματα στη Ρωσία.
Η Ιαπωνία μόλις ψήφισε ένα νέο κύμα κυρώσεων κατά της Ρωσίας λόγω της εισβολής στην Ουκρανία.
Στα τέλη Ιουλίου, το υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας αποφάσισε να εφαρμόσει εμπάργκο σε νέα προϊόντα για να απομονώσει περαιτέρω τη Ρωσία. Και αφορά, θερμικά μοντέλα (από 1.900 cc και άνω), υβριδικά και ηλεκτρικά.
Το πρώτο 3μηνο του 2023, μόνο 153.000 νέα οχήματα πουλήθηκαν στη Ρωσία: Το 50% από αυτά ήταν ρωσικά και το 50% κινεζικά
Αυτή η επέκταση των κυρώσεων αποφασίστηκε από τους ηγέτες της G7 σε σύνοδο κορυφής που πραγματοποιήθηκε στην Ιαπωνία τον Μάιο. Ο στόχος είναι σαφής: «Nα στερηθεί η Ρωσία από τις τεχνολογίες, τον βιομηχανικό εξοπλισμό και τις υπηρεσίες της G7 που υποστηρίζουν την πολεμική της επιχείρηση».
Αυτή η απαγόρευση των ηλεκτρικών οχημάτων από την Ιαπωνία είναι ιστορική και θα πρέπει να διαρκέσει μέχρι το τέλος του πολέμου. Επομένως, η Toyota, η Honda, η Mitsubishi, η Nissan και η Mazda δεν θα εξάγουν πλέον οχήματα στη Ρωσία.
Με τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου να ευθυγραμμίζεται με τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί από τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρωπαϊκή Ένωση. «Καθώς έχει περάσει περισσότερο από ένας χρόνος από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, επεκτείναμε τη λίστα των ειδών που υπόκεινται στην απαγόρευση εξαγωγών», δήλωσε αξιωματούχος του ιαπωνικού υπουργείου. Τα περισσότερα ευρωπαϊκά, αμερικανικά και τώρα ιαπωνικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα εγκαταλείπουν το ρωσικό έδαφος. Τι θα κάνουν οι κινέζοι κατασκευαστές;
Οι Κινέζοι κατασκευαστές προφανώς και επωφελούνται.Δεδομένου ότι η Κίνα δεν έχει καταδικάσει ποτέ επισήμως τη ρωσική εισβολή, οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες επωφελούνται. Κατά τη διάρκεια των παρελθόντων πολλών μηνών, τα κινεζικά μοντέλα αντικαθιστούν σταδιακά τα ευρωπαϊκά, ιαπωνικά και κορεατικά στη ρωσική επικράτεια.
Από την άλλη, η Ρωσία δεν είναι El Dorado ούτε για Κινέζους κατασκευαστές. Οι συνέπειες του πολέμου γίνονται αισθητές στη ρωσική οικονομία. Κατά το πρώτο 3μηνο του 2023, μόνο 153.000 νέα οχήματα πουλήθηκαν στη Ρωσία: Το 50% από αυτά ήταν Ρωσικά και το 50% κινεζικά.