Οι Ευρωπαίοι «καίνε» χρήμα για να διατηρηθούν στην Κίνα
Τα πράγματα έχουν δυσκολέψει για τους παραδοσιακούς κατασκευαστές στην Κίνα. Σπαταλούν χρήμα αβέρτα απλώς για να διατηρήσουν τις εκεί αντιπροσωπείες τους.
Οι κορυφαίες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ξοδεύουν εκατομμύρια ευρώ απλώς για να κρατήσουν ζωντανούς τους αντιπροσώπους τους στην πολύ απαιτική αγορά αυτοκινήτου της Κίνας.
Ένας συνεχιζόμενος πόλεμος τιμών στην ασιατική χώρα οδήγησε σε μη βιώσιμες εκπτώσεις, που θέτουν τους αντιπροσώπους στο κόκκινο. Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις της BMW στο τρίτο 3μήνο στην Κίνα μειώθηκαν κατά 30%. Ως αποτέλεσμα, το φανταχτερό υποκατάστημά της στο Xingdebao 5S του Πεκίνου αναγκάστηκε να κλείσει.
Σαν τον δικέφαλο αετό πρέπει να κοιτούν οι Ευρωπαίοι: Από τη μία ο Trump, από την άλλη οι Κινέζοι
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες στηρίζονται πολύ στην Κίνα εδώ και δεκαετίες, αλλά τώρα η κάνουλα των κερδών έχει κλείσει. Κανείς δεν το γνωρίζει αυτό καλύτερα από τους τοπικούς αντιπροσώπους που αγωνίζονται με νύχια και με δόντια να αντιστρέψουν την κατάσταση. Οι δυτικές premium μάρκες λέγεται τώρα ότι ξοδεύουν «100ντάδες εκατομμύρια» ευρώ για να αποτρέψουν τους αντιπροσώπους τους από το λουκέτο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Σε κάθετη πτώση τα ταξί Mercedes-Benz, μείον 71% σε ένα έτος
Η κινεζική αγορά νέων αυτοκινήτων ποδηγετείται πλέον από τις όλο και πιο επιθετικές εγχώριες μάρκες κι από έναν ανελέητο πόλεμο τιμών. Ο οποίος ανάγκασε τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες να προβούν σε μεγάλες εκπτώσεις στα μοντέλα τους για να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Αλλά αυτή η δαπάνη δεν είναι βιώσιμη μακροχρόνια για τις δυτικές μάρκες ή τους αντιπροσώπους τους. Πολλοί από τους οποίους θα είχαν κλείσει προ πολλού χωρίς οικονομική εισροή από τις εταιρείες που εκπροσωπούν.
Το Auto News αναφέρει ότι η BMW έχει ξοδέψει «3ψήφιο νούμερο εκατομμυρίων» ευρώ για να διατηρήσει ζωντανό το δίκτυο αντιπροσώπων της στην Κίνα. Ενώ οι ανταγωνιστικές της premium μάρκες Mercedes-Benz και Jaguar-Land Rover έχουν επίσης καταβάλει μεγάλα ποσά για να αποτρέψουν την κατάρρευση. Αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμη κι αυτή η βοήθεια δεν μπορεί να αναβάλει το αναπόφευκτο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γιατί η Toyota θα αυξήσει κατά 50% την παραγωγή της στην Κίνα;
Ένα από τα κορυφαία καταστήματα της BMW, το Xingdebao 5S στο Πεκίνο, αναγκάστηκε να κλείσει. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς το γιατί, αν σκεφτεί ότι οι πωλήσεις της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κίνα μειώθηκαν κατά 30% το τρίτο 3μηνο του τρέχοντος έτους. Η Ένωση Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων της Κίνας ανακοίνωσε ότι περίπου 2.000 αντιπρόσωποι αναμένεται να κλείσουν εντός του 2024. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, τώρα έχουν και τον Donald Trump να απαιτεί να μεταφέρουν την παραγωγή τους εντός ΗΠΑ.