Euro 7: Συμφωνία για χαλάρωση και νέος κύκλος επαφών

Euro 7: Συμφωνία για χαλάρωση και νέος κύκλος επαφών

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε υπέρ της χαλάρωσης του Euro 7, ανακουφίζοντας με αυτόν το τρόπο τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

European Parliament

Τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετά και από σχετικές συζητήσεις με τους ανθρώπους των αυτοκινητοβιομηχανιών αποφάσισαν να αναθεωρήσουν τους κανόνες σχετικά με το νέο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 7.

Η αρχική θέση του Ευρωκοινοβουλίου προέβλεπε την υιοθέτηση αυστηρότερων κανονισμών ρύπων το 2030 για τα επιβατικά αυτοκίνητα και βαν και το 2031 για τα λεωφορεία και τα βαρέα οχήματα, τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιθυμούσε κάτι τέτοιο να συμβεί από 1η Ιουλίου 2025 και 1η Ιουλίου 2027 αντίστοιχα.

Μετά από την ψηφοφορία που έλαβε χώρα όμως, τα μέλη του Ευρωκοινοβουλίου ψήφισαν (329 υπέρ, 230 κατά, 41 αποχές) υπέρ μίας αναθεωρημένης έκδοσης των ήδη υπαρχόντων κανόνων και όχι την καθολική θέσπιση των νέων προτάσεων.

Μετά από πολλές συζητήσεις και διαβουλέυσεις, το Ευρωκοινοβούλιο αποφάσισε να μην υιοθετήσει καθολικά τα αυστηρά πρωτόκολλα ρύπων Euro 7

Skoda Kodiaq emissions

Η κίνηση αυτή ικανοποίησε τον ACEA (Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), o οποίος όμως ζητά από τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΕ «να πρυτανεύσει η λογική και ο ρεαλισμός για να μην πάει στράφι η ήδη μεγάλη πρόοδος που έχει σημειωθεί από τους κατασκευαστές».  

Με πιο απλά λόγια λοιπόν, τα πρότυπα Euro 6 θα συνεχίσουν να ισχύουν κανονικά για τους θερμικούς κινητήρες των καινούριων αυτοκινήτων, με τις αρμόδιες επιτροπές να εξετάζουν την αυστηροποίηση των ορίων εκπομπών ρύπων για τα φορτηγά και τα λεωφορεία, καθώς επίσης για τα ελαστικά και τα τακάκια.

Κοινή απόφαση των Ευρωβουλευτών είναι η θέσπιση χαμηλότερων ορίων εκπομπών ρύπων για τα βαρέα φορτηγά και τα λεωφορεία, παράλληλα με την αυστηροποίηση των ορίων εκπομπών σωματιδίων από τη φθορά των ελαστικών και των φρένων στα αυτοκίνητα.

Tyres

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η φθορά των ελαστικών ρυπαίνει την ατμόσφαιρα

Το σκεπτικό των εν λόγω αποφάσεων βασίζεται στον επαναπροσδιορισμό του πλαισίου προστασίας του περιβάλλοντος πέρα από τις αυτοκινητοβιομηχανίες και στον κλάδο των κατασκευαστών ελαστικών και συστημάτων πέδησης, κυρίως λόγω της εξάπλωσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Τα EV λόγω των μπαταριών τους έχουν αυξημένο βάρος σε σχέση με τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες. Αυτό λοιπόν συνεπάγεται μεγαλύτερη φθορά των ελαστικών, λόγω της τριβής, με αποτέλεσμα να διοχετεύονται περισσότερα σωματίδια στο περιβάλλον κατά τη διάρκεια της κύλισής τους. 
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube