Επένδυση $4,5 δισ. της Ford στην Ινδονησία για εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών
Για το νέο εργοστάσιο στην Ινδονησία η Ford θα συνεργαστεί με την βραζιλιάνικη Vale και την κινεζική Huayou Cobalt.
Η Ford ανακοίνωσε τα σχέδιά της για μια επένδυση της τάξης των $4,5 δισ. στην Ινδονησία, σε ένα νέο εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών.
Για το εργοστάσιο αυτό η Ford θα συνεργαστεί με την κινεζική Huayou Cobalt και την βραζιλιάνικη Vale, η οποία είναι εταιρεία εξορύξεων, και οι νέες εγκαταστάσεις θα δημιουργηθούν στην Πομάλαα της Ινδονησίας.
Μέσα από αυτή τη συνεργασία θα προκύψει η απαραίτητη παραγωγή νικελίου, για την παραγωγή 2 εκατ. ηλεκτρικών οχημάτων το χρόνο.
Να σημειώσουμε πως η Ford έχει ήδη ανακοινώσει πως για την παραγωγή μπαταριών θα κάνει χρήση τεχνολογίας που της έχει παραχωρηθεί από την κινεζική CATL. Η τελευταία είναι αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής μπαταριών παγκοσμίως.
Η επένδυση αυτή της Ford έρχεται σαν συνέχεια (ή συνέπεια) του αμερικανικού νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού, με βάση τον οποίο παρέχονται «πράσινα» κίνητρα και επιδοτήσεις συνολικού ύψους $369 δισ. για ανάλογες επενδύσεις.
Το χαμηλότερο κόστος παραγωγής που επιτυγχάνεται μέσω κινέζων εταίρων στόχο έχει να υλοποιήσει το «στοίχημα» της Ford να καταφέρει να παράξει και να πουλήσει EV φθηνότερα από τους ανταγωνιστές της συνεχίζοντας να συμπεριλαμβάνει την Κίνα στην αλυσίδα εφοδιασμού της, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα παραιτηθεί από ορισμένες ή όλες τις εκπτώσεις φόρου.
Να σημειώσουμε πως το νικέλιο που προέρχεται από την Ινδονησία (κατέχει τα μεγαλύτερα αποθέματα στον κόσμο), θεωρείται αμφιλεγόμενο για τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς η πλειονότητα της παραγωγής της χώρας ελέγχεται από κινεζικές εταιρείες που ακολουθoύν πρακτικές εξόρυξης που παράγουν μεγάλες ποσότητες άνθρακα και αποβλήτων εξόρυξης σε σύγκριση με εναλλακτικούς προμηθευτές όπως ο Καναδάς ή η Αυστραλία.