Η JLR μηνύει την Landwind για την αντιγραφή του Evoque

Η JLR μηνύει την Landwind για την αντιγραφή του Evoque

Οι Κινέζοι φημίζονται για τα προϊόντα απομιμήσεις, αλλά εδώ φαίνεται ότι το παράκαναν. Δεν έχουν αντλήσει απλώς έμπνευση ούτε δανείστεικαν κάποια στοιχεία. Το Landwind X7 είναι μια φωτοτυπία του Evoque. Δείτε τις φωτογραφίες και κρίνετε.

Στην τέχνη δεν υπάρχει παρθενογένεση, λένε οι ειδικοί. Σίγουρα ούτε και στον σχεδιασμό αυτοκινήτων. Δεν είναι δύσκολο να διακρίνει κανείς ομοιότητες μεταξύ μοντέλων διαφορετικών κατασκευαστών. Επιμέρους λεπτομέρειες, ή ακόμη και η σιλουέτα σε ολόκληρο το περίγραμμά της μπορεί να θυμίζει λιγότερο ή περισσότερο κάποιο άλλο αυτοκίνητο.

Αυτό συμβαίνει για παράδειγμα όταν ένας σχεδιαστής ή ένα στούντιο συνεργάζεται με δύο διαφορετικούς κατασκευαστές. Και κουβαλά σε κάθε νέα συνεργασία του την σχεδιαστική του υπογραφή. Από την άλλη, κάθε μάρκα θέλει να διατηρεί το δικό της διαφορετικό σχεδιαστικό προφίλ, συστατικό απαραίτητο της προσωπικότητας των προϊόντων της.

Στην περίπτωση που εξετάζουμε όμως το πράγμα έχει ξεφύγει. Η ομοιότητα των Range Rover Evoque και Landwind X7 καταντά γελοία. Οι Κινέζοι φαίνεται ότι δεν χρησιμοποίησαν για τον σχεδιασμό του παρά μόνο το… φωτοτυπικό μηχάνημα. Και η JLR αντιδρά, καταθέτοντας μηνύσεις για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας και αθέμιτο ανταγωνισμό.

Η κίνηση της JLR ανοίγει το δρόμο και σε άλλους κατασκευαστές που έχουν πέσει θύματα αντίστοιχης συμπεριφοράς από την πλευρά των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Όπως παρατηρεί το Reuters μάλιστα, ενώ είναι προφανές το δίκιο των δυτικών κατασκευαστών, τα βρίσκουν κυριολεκτικά μπαστούνια με την γραφειοκρατία της κινεζικής δικαιοσύνης και τους (όχι και τόσο διαφανείς) δεσμούς που διατηρούν με αυτήν οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες.



Παλαιότερο SUV της Landwind αντέγραφε το πρώτο BMW X5, εκτός από την μάσκα που ήταν από Toyota Land Cruiser. Ωστόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Δύσης έχουν ως τώρα τηρήσει μετριοπαθή στάση σε παρόμοια ζητήματα μη θέλοντας να προκαλέσουν την ενόχληση της κινεζικής κοινής γνώμης, με τον φόβο ότι οι Κινέζοι οδηγοί θα στρέψουν την πλάτη τους στα προϊόντα τους, απώλεια που δεν θα την άντεχαν.

Πηγή Autoblog.com

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube