Δασμοί, θα τους μειώσει η ΕΕ στα «κινεζικά» EV των BMW και VW;

Δασμοί, θα τους μειώσει η ΕΕ στα «κινεζικά» EV των BMW και VW;

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει να μειώσει τους τελωνειακούς δασμούς σε δύο γερμανικούς ομίλους που παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα. Η Volkswagen και η BMW θα μπορούσαν να επωφεληθούν από έναν πιο ευνοϊκό φόρο έναντι ορισμένων Κινέζων ανταγωνιστών.

τελωνειακοί δασμοί

Ακόμα στη φάση των διαπραγματεύσεων με την κινεζική κυβέρνηση, οι Βρυξέλλες θα μπορούσαν να κάνουν μια χειρονομία έτσι ώστε οι τελωνειακοί δασμοί να μην πλήξουν ισχυρά τους Ευρωπαίους κατασκευαστές που φτιάχνουν αυτοκίνητα στην Κίνα.

Προς το παρόν, οι νέοι δασμοί ισχύουν για όλες τις μάρκες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα. Τα μοντέλα της SAIC φορολογούνται με 47,6%. Αυτά της Geely με 29,9% και αυτά της BYD με 27,4%. Για όλους τους άλλους κατασκευαστές που δεν έχουν συνεργαστεί, ισχύει εξ ορισμού φόρος 47,6%.

Οι Γερμανοί ασκούν πίεση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να βρεθεί γρήγορα ένας συμβιβασμός με το Πεκίνο προκειμένου να αποφευχθούν αντίποινα

τελωνειακοί δασμοί

Ανάμεσά στους τελευταίους, βρίσκουμε δύο γερμανικούς κολοσσούς: Την BMW και τη Volkswagen. Η πρώτη κατασκευάζει κυρίως το ηλεκτρικό MINI Cooper και ο Όμιλος Volkswagen το Cupra Tavascan.

Προκειμένου να βρεθεί ο δικαιότερος δυνατός συμβιβασμός, η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει επομένως το ενδεχόμενο μείωσης των δασμών για τα εμπορικά σήματα που ανήκουν σε αυτούς τους δύο γερμανικούς ομίλους. Η Επιτροπή θα πρέπει γρήγορα να ταξινομήσει τη Volkswagen και την BMW στις «συνεργαζόμενες εταιρείες».

Με αυτόν τον τρόπο, οι τελωνειακοί δασμοί θα μειωθούν από το 47,6% στο 30,8%. Στην πραγματικότητα, το ηλεκτρικό MINI της BMW και το Cupra Tavascan της Volkswagen δεν αποτέλεσαν μέρος της ανάλυσης του δείγματος των Βρυξελλών. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο και τα δύο μοντέλα υπόκεινται αυτόματα στο υψηλότερο επίπεδο τελωνειακών δασμών. Γενικά, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ασκεί πίεση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή με αντικείμενο να βρεθεί γρήγορα ένας συμβιβασμός με το Πεκίνο προκειμένου να αποφευχθούν αντίποινα.

τελωνειακοί δασμοί

Η Tesla ζήτησε επίσης να επωφεληθεί από ευνοϊκούς τελωνειακούς δασμούς, έτσι ώστε το Model 3 που κατασκευάζεται στην Κίνα και εξάγεται στην Ευρώπη, να μην υπόκειται στον ανώτατο φόρο. Οι Βρυξέλλες έχουν περιθώριο μέχρι το φθινόπωρο για να λάβουν οριστική απόφαση για το θέμα αυτό. Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είπε ότι η Κομισιόν αναλύει μια σειρά από αιτήματα από κατασκευαστές που εξετάζουν το ενδεχόμενο κατασκευής στην Κίνα. Η τελική απόφαση θα ληφθεί τις επόμενες εβδομάδες.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube