110 δισ. δολάρια θα «χάσει» η αυτοκινητοβιομηχανία από την έλλειψη «τσιπ»

110 δισ. δολάρια θα «χάσει» η αυτοκινητοβιομηχανία από την έλλειψη «τσιπ»

Η έλλειψη εξαρτημάτων μικροηλεκτρονικής θα κοστίσει ακριβά στην αυτοκινητοβιομηχανία το 2021. Για την ακρίβεια, περισσότερα από 110 δισ. δολάρια!

Θυμάστε προ τριμήνου που είχαμε γράψει για πρώτη φορά ότι η GM προχωρά σε αναγκαστική περικοπή της λειτουργίας τριών εργοστασίων της, λόγω έλλειψης εξαρτημάτων μικροηλεκτρονικής; Πλέον, το φαινόμενο «chip shortage» έχει πλήξει το σύνολο των κατασκευαστών!

Μάλιστα, η πρώτη εκτίμηση που έκανε λόγο για απώλειες της τάξεως των 61 δισ. δολαρίων σε έσοδα για την αυτοκινητοβιομηχανία το 2021 αναθεωρήθηκε προς τα πάνω, με τις προβλέψεις της κορυφαίας συμβουλευτικής φίρμας, AlixPartner, να κάνει λόγο για απώλειες που θα ξεπεράσουν τα 110 δισ. δολάρια!

Το «κακό», για τους κατασκευαστές, ξεκίνησε με την έξαρση της πανδημία το Μάρτιο του 2020. Από τη στιγμή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατέβασαν ρολά για μεγάλο χρονικό διάστημα, η βιομηχανία κατασκευής ηλεκτρονικών συσκευών το εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο μαζεύοντας από την αγορά σχεδόν όλα τα εξαρτήματα μικροηλεκτρονικής για την παραγωγή ηλ. υπολογιστών, κινητών, τάμπλετ κ.α., προκειμένου να καλύψει την άνευ προηγουμένου ζήτηση από τους καταναλωτές παγκοσμίως.

chip

Πλέον, η έλλειψη εξαρτημάτων μικροηλεκτρονικής, θα βάλει γκαραντί στον πάγο περισσότερα από 4 εκ. νέα οχήματα, τα οποία δε θα καταφέρουν τελικά να βρεθούν στις εκθέσεις των εταιρειών τη χρονιά που διανύουμε. Πως θα λυθεί όμως το πρόβλημα; Οι αμερικανικές φίρμες πιέζουν τον πρόεδρο Biden να αναλάβει δράση, όπως αντίστοιχα πράττουν και οι γερμανικές, με την Καγκελάριο Merkel.

Η λύση ωστόσο που προτείνουν οι «ειδικοί», ακούει στο όνομα «σύναψη συμφωνιών». Όπως δηλαδή το σύνολο των κατασκευαστών έχει υπογράψει πολυετείς συμφωνίες με βιομηχανίες που παράγουν παλλάδιο και πλατίνα, υλικά απαραίτητα για τα συστήματα των εξατμίσεων, έτσι οφείλουν να πράξουν από δω και στο εξής και με τις αντίστοιχες εταιρείες που παράγουν εξαρτήματα μικροηλεκτρονικής. 

Άλλωστε, η αυτοκινητοβιομηχανία πλέον έχει γίνει τόσο «digital» που φαντάζουν πιο πολύ απαραίτητα αυτά τα «εξαρτήματα» παρά οτιδήποτε άλλο...

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube