M3 E36 «ντύνεται» Volvo 162 με τον V8 της BMW M5 Ε39
Όταν παντρεύεις το κλασικό με το σύγχρονο, αξίζει να φορέσεις και το κατάλληλο μοτέρ.
Όταν κλασικά μοντέλα βασίζονται σε σύγχρονα δημιουργήματα, τότε η διατήρηση της οπτικής ομοιότητας με το πρωτότυπο μπορεί να είναι μια δύσκολη πρόκληση.
Ωστόσο, αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε αυτόν που εμπνεύστηκε και κατασκεύασε το συγκεκριμένο αντίγραφο του Volvo 162. Ειδικά από τη στιγμή που κάτω από το καπό φωλιάζει ο περίφημος V8 της BMW M5, γενιάς Ε39.
Αν κι η Volvo δεν παρήγαγε ποτέ επίσημα το μοντέλο 162, παρά μόνο ένα πρωτότυπο, ο μερακλής κάτοχος ακολούθησε μια μοναδική προσέγγιση. Αντί απλώς να πάρει ένα 164 και να αφαιρέσει δύο πόρτες, αποφάσισε να επιλέξει μια BMW M3 E36, να τη ντύσει με αμάξωμα από το 162 και μπροστά να τοποθετήσει το μοτέρ της BMW M5 με τα 400 PS.
Όταν παντρεύεις το κλασικό με το σύγχρονο, αξίζει να φορέσεις ένα θρυλικό ατμοσφαιρικό μοτέρ. Όπως τον V8 της BMW M5, ας πούμε
Ως αποτέλεσμα, όλο το αμάξωμα έπρεπε να κατασκευαστεί από την αρχή και το τελικό αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό, με σωστές αναλογίες και μελετημένους προβόλους.
Θα περίμενε κανείς ότι ένα τέτοιο κομψοτέχνημα προορίζεται για λίγες χαλαρές βόλτες, ώστε να περιοριστεί ο κίνδυνος να υποστεί ζημιά. Που δεν θα επισκευαστεί εύκολα κι αναίμακτα στον φανοποιό, αλλά θα χρειαστεί πολλή και προσωπική δουλειά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ο άι Βασίλης ντριφτάρει με BMW E36 600 ίππων [video]
Κι όμως, ο ιδιοκτήτης προτίμησε να διαφοροποιηθεί κι εδώ: Με τον υπέροχο 5λιτρο ατμοσφαιρικό V8 που φορούσε η Ε39 γενιά της BMW M5, θα καρπώνεται 400 PS και 500 Nm όποτε τερματίζει το δεξί πεντάλ.
Κι από τη στιγμή που έχει διατηρήσει το χειροκίνητο 6άρι της BMW E36 M3 και το μπλοκέ της διαφορικό, το Volvo 162 θα είναι ένα ποίημα στην οδήγηση. Η συγκεκριμένη Μ3 ήταν εξαιρετική στις στροφές, είτε οδηγιόταν με γραμμές, είτε πλαγιολισθαίνοντας.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δείτε μια BMW M5 E39 εικοσαετίας να πιάνει 300 km/h στην Autobahn [video]
Όχι πως θα υπολείπεται στις ευθείες. Στο βαρύ γερμανικό σεντάν, ο V8 χάριζε επιτάχυνση 0-100 km/h σε 4,8", επομένως υποπτευόμαστε ότι το ελαφρύτερο Μ3-162 θα είναι ακόμα ταχύτερο.
Δυστυχώς, το εσωτερικό είναι σχεδόν όλο BMW, με μόνη εξαίρεση το σήμα 162C στο τιμόνι, αλλά δεδομένης της εξαιρετικής δουλειάς στο εξωτερικό, δίνουμε συγχωροχάρτι.