Η Γερμανία προσπαθεί να μπλοκάρει τους δασμούς της Κίνας

Η Γερμανία προσπαθεί να μπλοκάρει τους δασμούς της Κίνας

Η Γερμανία θα κάνει τα πάντα για να ακυρώσει τις κυρώσεις που θα επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στις κινεζικές εταιρείες.

Γερμανία

Την περασμένη εβδομάδα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε νέους δασμούς έως και 38,1%, που θα επιβληθούν στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία. Τώρα, αξιωματούχοι στη Γερμανία εργάζονται με ποικίλους τρόπους ώστε να διασφαλίσουν ότι οι παραπάνω προτάσεις δεν θα τεθούν σε ισχύ.

Το ύψος των κυρώσεων εξαρτάται από το πόσο συνεργάστηκε έκαστος κατασκευαστής με τις έρευνες των ευρωπαϊκών αρχών. Έτσι η SAIC, η οποία κατέχει την MG, επλήγη με το μέγιστο ποσοστό 38,1%, ενώ η Geely κι η BYD θα επιβαρυνθούν με 20% και 17,4%. Αν και βλέποντας τις κινήσεις που κάνει τώρα Γερμανία, δεν πρέπει να θεωρούμε δεδομένο ότι τα νέα μέτρα θα εφαρμοστούν.

Η Γερμανία θα χάσει πολλά από την επιβολή των επιπλέον δασμών στα κινεζικά αυτοκίνητα και παλεύει με κάθε μέσο να την αποτρέψει

Γερμανία

Το Bloomberg αναφέρει ότι εμπιστευτικές συνομιλίες μεταξύ αξιωματούχων στο Βερολίνο, την ΕΕ και την Κίνα ενδέχεται να οδηγήσουν σε συμβιβασμό πριν τεθούν σε ισχύ οι προτεινόμενοι δασμοί, αρχής γενομένης από την 4η Ιουλίου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τα κινεζικά ηλεκτρικά έχουν τέτοιο περιθώριο κέρδους, που οι πρόσθετοι δασμοί δεν θα κάνουν καμία διαφορά στην τιμή αγοράς

Αυτή η αισιοδοξία πηγάζει από την πεποίθηση ότι τόσο η ΕΕ, όσο και η Κίνα, θα κάνουν κάποιες αμοιβαίες υποχωρήσεις. Ενώ πολλές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εκφράσει ανησυχία για την απειλή των φθηνών κινεζικών μοντέλων, οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες τάσσονται ενάντια στις προτάσεις της ΕΕ.

Γερμανία

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας θα ζημιωθεί διπλά με τα νέα μέτρα. Αφενός θα πληγεί έντονα αν η Κίνα επιβάλλει κι αυτή αντί-μέτρα, τα οποία μπορούν να φτάσουν ακόμα και το 25%. Τα γερμανικά μοντέλα πολυτελείας πουλούν πολύ στην ασιατική χώρα, αλλά θα καταστούν μη ανταγωνιστικά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Τουρκία επιβάλλει δασμούς 40% στα κινεζικά αυτοκίνητα

Ταυτόχρονα, κάποια «γερμανικά» μοντέλα κατασκευάζονται στην Κίνα και θα επιβαρυνθούν και με τους ευρωπαϊκούς δασμούς. Το ηλεκτρικό MINI Cooper είναι ίσως η πιο χαρακτηριστική περίπτωση

Γερμανία

Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Robert Habeck εξέφρασε την έντονη επιθυμία να αποκλιμακωθεί η κατάσταση. Θεωρεί την τρέχουσα στιγμή ως την πλέον κατάλληλη για να διαπραγματευτεί μία ρύθμιση που θα μπορούσε να αποτρέψει έναν κύκλο οικονομικών αντιποίνων. Πρόκειται μάλιστα να ταξιδέψει στην Κίνα την επόμενη εβδομάδα για συζητήσεις με Κινέζους αξιωματούχους.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube