Πόσα κινεζικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν στην Ελλάδα;

Πόσα κινεζικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν στην Ελλάδα;

Τα κινεζικά αυτοκίνητα αποτελούν πλέον για τα καλά μέρος της ελληνικής αυτοκινητικής πραγματικότητας, καθώς όλο και περισσότερες κινεζικές εταιρείες κάνουν την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά.

MG ZS

Το 2024 μας αποχαιρετά, με την αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα να συνεχίζει, έστω και οριακά την ανοδική της πορεία. Αλήθεια, πόσα κινεζικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν στη χώρα μας το 2024;

Αν παρακολουθείς τα παγκόσμια αυτοκινητικά τεκταινόμενα, θα διαπιστώσεις πως οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν όλο και πιο αισθητή την παρουσία τους, κυρίως με ηλεκτρικά και PHEV αυτοκίνητα. Από αυτόν το κανόνα δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση και η Ελλάδα.

Από τον Σεπτέμβριο του 2023 βλέπουμε όλο και περισσότερες κινεζικές φίρμες να έρχονται στην Ελλάδα, προσφέροντας στους καταναλωτές αυτοκίνητα ικανά να καλύψουν ένα ευρύ φάσμα αναγκών, σε ένα κατά γενική ομολογία ανταγωνιστικό πακέτο τιμής-αξίας.

Μέσα στο 2024 ταξινομήθηκαν στην ελληνική αγορά 4.318 κινεζικά αυτοκίνητα

MG3 Hybrid+

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MG3 Hybrid+, ικανό και θρασύ!

Πριν όμως δούμε πόσα κινεζικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν στην Ελλάδα, ας εξετάσουμε πόσες κινεζικές φίρμες δραστηριοποιούνται στα μέρη μας. Αυτή τη στιγμή, στην ελληνική αγορά υπάρχουν ούτε λίγο ούτε πολύ έντεκα κινεζικά brand, άλλα πιο γνωστά (MG, BYD) κι άλλα λιγότερο δημοφιλή (Voyah). Το 2025 αναμένεται να δούμε σημαντικές φίρμες όπως η XPENG και η OMODA & JAECOO.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ, από την αρχή του 2024 μέχρι και τον Νολεμβριο έχουν ταξινομηθεί 4.318 κινεζικά αυτοκίνητα (χωρίς να υπολογίζονται τα 730 αυτοκίνητα της MG το διάστημα Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2023). Στην πρώτη θέση, με παραπάνω από τις μισές πωλήσεις βρίσκεται η MG, με 2.926 πωλήσεις. Πρωτιά που όχι μόνο οφείλεται στον value for money χαρακτήρα των αυτοκινήτων της αλλά και στο γεγονός ότι η γκάμα της εκτός από ηλεκτρικά περιλαμβάνει βενζινοκίνητα αλλά και φουλ υβριδικά μοντέλα.

Αιχμή του δόρατος της MG αποτελεί το ZS, με 1.964 πωλήσεις, νούμερο εντυπωσιακό που κατατάσσει το B-SUV της μάρκας στο τοπ 5 της κατηγορίας του, μπροστά από μοντέλα όπως τα Nissan Juke, VW T-Roc, Hyundai Bayon.

MG ZS

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MG ZS 1.0T MT 111 PS

Στη δεύτερη θέση, βρίσκεται ο κινεζικός κολοσσός της ηλεκτροκίνησης που ακούει στο όνομα BYD. H εταιρεία ξεκίνησε την εμπορική της πορεία στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 2024 και από τότε μετρά 1.260 πωλήσεις. Μάλιστα, ο Νοέμβριος ήταν κορυφαίος μήνας για την εταιρεία, που είδε 450 μοντέλα της να παίρνουν πινακίδες. Σημείο αναφοράς το BYD Dolphin, το πιο προσιτό ηλεκτρικό της εταιρείας, η τιμή του οποίου διαμορφώνεται κάτω από τις €20.000.

BYD Atto3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BYD Atto 3, ανάσα ανακούφισης

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, οι δύο αυτές εταιρείες συγκεντρώνουν σχεδόν όλο το μερίδιο από την εμπορική πίτα των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών της ελληνικής αγοράς. H Lync & Co βρίσκεται στην τρίτη θέση με 28 πωλήσεις, με τις DFSK, Leapmotor, SERES και Yudo να ακολουθούν με 26, 26, 24 και 20 ταξινομήσεις αντίστοιχα. Τέλος, τέσσερα αυτοκίνητα έχει ταξινομήσει η MAXUS και από ένα οι Zhidou, Dongfeng και Voyah.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube