H MAXUS ιδρύθηκε στην Κίνα το 2011 και αμέσως ξεκίνησε τη δραστηριοποίησή της στον χώρο των βαν και των επαγγελματικών αυτοκινήτων, υπό την ομπρέλα του κινεζικού κολοσσού SAIC Motor.
Mε τη δραστηριοποίηση αυτή να ξεπερνά τα σύνορα της Κίνας και την εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης, η ενασχόληση με τα επιβατικά αυτοκίνητα ήρθε ως φυσικό επακόλουθο, με το MAXUS Euniq6 να είναι διαθέσιμο στη χώρα μας.
Στην Ελλάδα, ο επίσημος αντιπρόσωπος της MAXUS είναι η εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ κι εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το φρέσκο στην ελληνική αγορά MAXUS Euniq6. Το μεγάλο, ηλεκτρικό SUV της φίρμας που υπόσχεται υπέρ-άνετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.
Το Maxus EUNIQ6 θα μπορούσε να αποτελέσει αξιοσέβαστη πρόταση για όσους επιζητούν να διαφοροποιηθούν και δεν φοβούνται να το τολμήσουν
Τι εστί MAXUS Euniq6, όμως; Πρόκειται για το δημοφιλέστερο SUV της φίρμας, το οποίο έρχεται να διεκδικήσει τη θέση του στην πολυσυλλεκτική ελληνική αγορά, προτάσσοντας μεγάλους χώρους και πολύπλευρο χαρακτήρα. Αυτό που διαπιστώσαμε κατά τη συμβίωση με το Euniq6 είναι πως δεν περνά απαρατήρητο! Κάτι ο άγνωστος στο ευρύ κοινό λογότυπος στο εμπρός και πίσω μέρος, κάτι οι πληθωρικές διαστάσεις, συγκέντρωνε την περιέργεια του κοινού.
Η σχεδίασή πάντως θυμίζει περισσότερο ένα μεγάλο SUV που κυκλοφορεί στην ασιατική αγορά, παρά ένα μοντέλο που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στην Ευρώπη. Σαφώς και δεν είναι από τα πιο ρηξικέλευθα και φουτουριστικά μοντέλα της αγοράς. Σε κάποιους θα αρέσει και κάποιοι απλώς θα το προσπεράσουν χωρίς να δώσουν αρκετή σημασία. Θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι ένα αυτοκίνητο με τα χρειώδη. Εάν δεν δεις την περίκλειστη μάσκα (και τη θύρα φόρτισης στο δεξί φτερό) δύσκολα θα αντιληφθείς πως πρόκειται για 100% ηλεκτρικό.
Τα φώτα ημέρας είναι τεχνολογίας LED, με τους προβολείς του να ξεπροβάλλουν από ένα άνοιγμα του προφυλαχτήρα που θυμίζει αεραγωγό. Στο προφίλ οι έντονες νευρώσεις και πτυχώσεις τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με τη χρήση νίκελ περιμετρικά του αμαξώματος να προσπαθεί να δώσει έξτρα πόντους εντυπωσιασμού. Και νεωτερικότητας. Στο πίσω μέρος, αναμφίβολα ξεχωρίζει η ενιαία ταινία LED που αναδεικνύει έτι περαιτέρω το πληθωρικό του πράγματος και ο μικρός λογότυπος της SAIC, κάτω αριστερά. Το MAXUS Euniq6 είναι περήφανο για την καταγωγή του και δεν το κρύβει.
Μόλις μπεις στην καμπίνα του MAXUS Euniq6 αντιλαμβάνεσαι πως βρίσκεσαι σε ένα σύγχρονο, μοντέρνο και ποιοτικό περιβάλλον. Κάτι που ίσως δεν περίμενες, αν σκεφτείς τη μάλλον συντηρητική εξωτερική σχεδίαση. Κατά μήκος του ταμπλό έχουν χρησιμοποιηθεί αφρώδη πλαστικά και τύπου δερμάτινες επενδύσεις, όπως ακριβώς και στο MG ZS. Ακόμα και στις πόρτες, στα σημεία όπου ο οδηγός θα ακουμπήσει το χέρι του, τα υλικά είναι μαλακά, αναβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο την αίσθηση ποιότητας στην καμπίνα.
Όπως είναι φυσικό, στα χαμηλότερα σημεία έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρά πλαστικά με καλή τη συναρμογή τους. Σε γενικότερο πλαίσιο, η σχεδίαση και η φιλοσοφία της καμπίνας είναι μοντέρνα, το φινίρισμα καλό και το συνολικό δέσιμο της καμπίνας αποδεκτό για τα ευρωπαϊκά δεδομένα.
Πίσω από το τριάκτινο τιμόνι, με την κάπως πλαστική αφή υπάρχει ο ευκρινής πίνακας οργάνων με διαγώνιο 12,3”. Τα γραφικά του θέλουν ακόμη δουλειά, πλην όμως παρέχει όσες πληροφορίες θα χρειαστεί ο οδηγός. Το αυτό ισχύει και για την κεντρική οθόνη των 10,4”, με τα ντεμοντέ γραφικά που θυμίζουν αυτοκίνητο δυτικής προέλευσης προ πενταετίας, τη στιγμή που και η απόκριση δεν είναι στις σύγχρονες προδιαγραφές. Όχι όμως σε ενοχλητικό βαθμό. Σε επίπεδο πληροφορίας (και ουσίας) παρέχει τα βασικά και είναι εύκολη στον χειρισμό. Θα θέλαμε ενσωματωμένη εργοστασιακή πλοήγηση, την απουσία της οποίας λησμονείς γρήγορα με τις δυνατότητες συνδεσιμότητας του συστήματος.
Οι δύο οθόνες συνηγορούν υπέρ μίας high-tech καμπίνας, τη στιγμή που η ύπαρξη ενός πάνελ με φυσικούς διακόπτες κάτω από το infotainment συνηγορεί υπέρ μίας εργονομικής καμπίνας. Ναι μεν ο κλιματισμός ρυθμίζεται μέσω της οθόνης, ωστόσο μπορείς να τον ενεργοποιήσεις και να ρυθμίσεις τον ανεμιστήρα από τους διακόπτες, κάτι ιδιαίτερα βολικό και καλοδεχούμενο.
Η πληθωρική εμφάνιση του αυτοκινήτου (4,73 m) αποτυπώνεται και στους χώρους για τους πίσω. Επιβάτες που αναμφίβολα αποτελούν ένα από τα δυνατότερα, ου μην το δυνατότερο σημείο του Euniq6. Δύο ενήλικοι επιβάτες, ασχέτως αναστήματος θα ταξιδέψουν με ανέσεις λιμουζίνας, ακόμα και σταυροπόδι, απολαμβάνοντας τον καφέ τους, τον οποίο μπορούν να εναποθέσουν στις ποτηροθήκες του «μπράτσου». Μάλιστα, εξίσου άνετα θα χωρέσει και ένας τρίτος ενήλικος, χωρίς να σκοτίζεται για το πού θα βάλει τα πόδια του, καθώς η απουσία τούνελ δημιουργεί επίπεδο δάπεδο.
Εκτός από τους επιβάτες, με άνεση θα χωρέσουν και οι αποσκευές. Το πορτμπαγκάζ με τα καθίσματα σε όρθια θέση φτάνει τα 754 lt. Ακόμα κάτω από το πάτωμα υπάρχει χώρος για άλλα δύο εκατοντάδες λίτρα αποσκευών πριν ανέβεις «όροφο». H χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι επομένως αρκετές εκατοντάδες λίτρα μεγαλύτερη απ’ ό,τι σε τυπικά -αλλά πολύ πιο ακριβά- οικογενειακά ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως τα VW ID.4, Škoda Enyaq, Hyundai Ioniq 5 και Kia EV6.
Αν ρίξεις δε τα καθίσματα, δημιουργείται ένα ενιαίο δάπεδο που θα χωρέσει ακόμα και ποδήλατα. Ό,τι πρέπει δηλαδή για υπαίθριες δραστηριότητες! Έχοντας μάλιστα τόσο μεγάλο χώρο φόρτωσης, 19 cm απόσταση από το έδαφος και μπόλικο μάγουλο στο λάστιχο (Dunlop 235/55 R18), θα βρεις αφορμές να χαρείς τη Φύση. Καθότι το MAXUS Euniq6 θα πάει πιο μακριά σε σχέση με άλλα SUV.
Προς τέρψιν της πρακτικότητας, υπάρχουν και δύο ρυθμιζόμενα, ανάλογα με τις μεταφορικές ανάγκες, γατζάκια. Πάντως, για να βρεις το κουμπί που ανοίγει ηλεκτρικά το πορτμπαγκάζ θα δυσκολευτείς λίγο μιας και βρίσκεται στη βάση του υαλοκαθαριστήρα. Θα λέγαμε πως είναι μία πρακτική λύση αλλά εξίσου βρώμικη με τις άλλες! Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε πως η δυνατότητα ρυμούλκησης του Euniq6 ανέρχεται στα 400 kg. Νούμερο πάντως που δεν το λες και εντυπωσιακό.
Όταν έρθει η στιγμή της οδήγησης διαπιστώνεις πως τα δερμάτινα, στην έκδοση της δοκιμής μας καθίσματα είναι άνετα, χωρίς όμως να παρέχουν καλή πλευρική στήριξη. Επιπροσθέτως, η απουσία τηλεσκοπικής ρύθμισης στο τιμόνι ενδέχεται να δυσκολέψει τους ψηλότερους επιβάτες στην εύρεση της κατάλληλης θέσης οδήγησης. Πάντως, θα εκτιμήσεις το ότι κάθεσαι ψηλά και ότι έχεις πολύ καλή περιμετρική ορατότητα.
Η κύλιση του συνόλου είναι αξιοπρεπέστατη, με την ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Δεν είναι δα και μαγικό χαλί, ωστόσο δεν θα νιώσεις πως το αυτοκίνητο κοπανάει. Και ως εκ τούτου, επιτρέπει ξεκούραστες μετακινήσεις. Σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου θα κινηθεί άνετα, με τους αναμενόμενους αεροδυναμικούς θορύβους, προϊόν του όχι και τόσο αεροδυναμικού σχεδιασμού. Ομολογουμένως, κάποιους μικρούς θορύβους, ακόμα και σε μικρότερες ταχύτητες ακούσαμε και από τους θόλους των τροχών.
Εντός πόλης, το αυτοκίνητο δεν κρύβει τον όγκο του, ειδικά όταν χρειαστεί να ελιχθεί στα στενά. Οι κάμερες 360 μοιρών πάντως είναι ευκρινείς και κάνουν καλά τη δουλειά τους, βοηθώντας αρκετά στο παρκάρισμα. Μεγάλος σύμμαχος κατά τη διαδικασία είναι και το ελαφρύ τιμόνι. Μάλιστα, όταν ανάψεις φλας, η κάμερα του καθρέφτη παρέχει ζωντανή εικόνα ώστε να ξέρεις ανά πάσα στιγμή τι υπάρχει δίπλα από το αυτοκίνητο.
Εν τη απουσία του one pedal, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία επίπεδα ανάκτησης ενέργειας, βολικά ρυθμιζόμενα από τον λεβιέ ταχυτήτων. Αρκεί να τον σπρώξεις δεξιά, στην επιλογή «Β» και να επιλέξεις από το «+» και «-» το επίπεδο που θέλεις. Βέβαια, θα πρέπει να συνηθίσει το «νεκρό» διάστημα 1-2 δευτερολέπτων που χρειάζεται το αυτοκίνητο μέχρι να αρχίσει να κόβει. Στο επίπεδο «3» πάντως, κόβει αρκετά, με αποτέλεσμα σε αστικές συνθήκες να μην χρειάζεται να χρησιμοποιείς όσο συχνά θα περίμενες το κάπως σκληρό πεντάλ του φρένου.
Στο οδικό δίκτυο της περιφέρειας, είναι απλά οκ. Οι 177 ίπποι και τα 310 Nm άλλωστε δεν αφήνουν περιθώριο για σπορ οδική συμπεριφορά. Ακόμη και όταν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport (διαθέσιμα επίσης τα Eco και Normal) δεν θα δεις δραματικές αλλαγές, παρά μόνο μία σχεδόν ανεπαίσθητη διαφορά στο δεξί πεντάλ. Το τιμόνι δεν παρέχει επαρκή πληροφόρηση, επομένως οποιαδήποτε απόπειρα στριψίματος δεν θα ευχαριστήσει τον οδηγό.
Σε αυτό παίζει ρόλο και η κλίση του αμαξώματος που είναι μπόλικη. Πάντως, όχι ανησυχητική ή επικίνδυνη. Είναι όμως θέμα Φυσικής. Όταν έχεις να κουμαντάρεις ένα μεγάλο, βαρύ και με σχετικά άνετες αναρτήσεις αυτοκίνητο, η κλίση όταν το πιέζεις σε δρόμο με στροφές είναι αναμενόμενες -και αναπόφευκτες.
Στον δυναμικό τομέα, το μεγαλύτερο μειονέκτημα είναι η έλλειψη τετρακίνησης. Το Euniq6 φτιάχτηκε για να φορτώνεται όσο το δυνατόν περισσότερο πίσω. Αλλά ακόμα και με άδειο πορτμπαγκάζ, με το μοτέρ υπό φορτίο, οι εμπρός τροχοί δυσκολεύονται με την ελκτική πρόσφυση. Με τα συστήματα ηλεκτρονικής υποβοήθησης (TC και ESP) να δουλεύουν υπερωρίες.
Κακά τα ψέματα όμως, η αυτοκινητική ουσία του MAXUS Euniq6 δεν βρίσκεται στην ταχύτητα αλλά στην άνεση που θα σε μεταφέρει από το ένα σημείο στο άλλο. Και το κάνει με τέτοιο τρόπο που ξεχνάς ότι βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο κινεζικής προέλευσης. Τι γίνεται όμως με την αυτονομία, ένα από τα βασικότερα κριτήρια επιλογής ενός οικογενειακού EV; Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η έκδοση που δοκιμάσαμε, με την μπαταρία των 70 kWh της CATL, μπορεί να διανύσει σε μεικτό κύκλο 354 km. Νούμερο πέρα για πέρα ρεαλιστικό.
Στην πόλη (με 20% αστικό αυτοκινητόδρομο), χρησιμοποιώντας αρκετά τον κλιματισμό και κινούμενοι όπως ακριβώς θα το πράτταμε με ένα οποιοδήποτε αυτοκίνητο, κάψαμε 15,5 kWh/100 km. Νούμερο αρκετά καλό, αν αναλογιστούμε τόσο το βάρος όσο και το ότι δεν πιεστήκαμε καθόλου για να το καταφέρουμε. Πράγμα που σημαίνει ότι μέσα στην πόλη, το αυτοκίνητο μπορεί και να ξεπεράσει με άνεση τα 400 km με μία μόνο φόρτιση.
Στον αυτοκινητόδρομο, αν κινηθείς στα νόμιμα όρια (120-130 km/h), θα δεις την κατανάλωση να ανεβαίνει στις 22,4 kWh/100 km. Νούμερο επίσης φυσιολογικό. Κάτι που σημαίνει πως στην πράξη, πάντα σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου μπορείς να διανύσεις περί τα 280-300 km. Και με 20% ρεζέρβα, 230+ km. Σε μεικτές συνθήκες λοιπόν, σύμφωνα με το πρωτόκολλο του DRIVE, που υπολογίζεται 70% πόλη και 30% αυτοκινητόδρομο μας δίνει μέση 17,6 kWh/100 km και αυτονομία 350 km.
Ως προς τους χρόνους φόρτισης, το Euniq6 είναι κομματάκι αργό. Σε ταχυφορτιστή DC, με μάξιμουμ επιτρεπόμενη ισχύ 75 kW, μπορεί να φτάσει από το 30%-80% σε 30-35 λεπτά. Σε AC και τον εσωτερικό φορτιστή να δίνει μάξιμουμ ισχύ 6,6 kW, για μια πλήρη φόρτιση απαιτούνται 12-14 ώρες.
Ο εξοπλισμός της έκδοσης της δοκιμής μας έχει πρακτικά τα πάντα. Από εμπρός και πίσω προβολείς LED μέχρι ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3”, οθόνη infotainment 10,4” ηλεκτρικά και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, βάση επαγωγικής φόρτισης smartphone, τρεις θύρες USB (οι δύο εμπρός βρίσκονται μέσα στο υποβαχιόνιο), πανοραμική ηλιοροφή και ατμοσφαιρικό φωτισμό. Πλούσια τέλος είναι και η ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας, καθώς περιλαμβάνει Lane Departure Warning System (LDW), Lane Keep Assistant System (LKA), Blind Spot Monitoring System και περιμετρική κάμερα 360 μοιρών.
Με την τιμή του να διαμορφώνεται στις €44.500 (και €36.500 την κρατική επιδότηση), το MAXUS Euniq6 αποτελεί μία υπολογίσιμη εναλλακτική έναντι των ηλεκτρικών της αγοράς σε αυτήν την κατηγορία. Ακόμη και έναντι του Tesla Model Y, προσφέροντας μάλιστα πολύ καλύτερους χώρους!
MAXUS Euniq6 | |||
Τι λέει το DRIVE | To MAXUS Euniq6 είναι ένα αυτοκίνητο που διακρίνεται για τους τεράστιους χώρους και την πολύ καλή ποιότητα συναρμογής. Οδηγικά δεν προσφέρει μεγάλες συγκινήσεις και η αυτονομία του θα καλύψει με άνεση τις ανάγκες του μέσου οδηγού | ||
Τιμή | Από €44.500 (χωρίς την κρατική επιδότηση) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | BEV, σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία ιόντων λιθίου 70 kWh, κιβώτιο μονής σχέσης | ||
Απόδοση | 177 PS/ 310 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.735 x 1.860 x 1.736 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 754 lt | ||
Βάρος | 1960 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 10,5" | ||
Τελική ταχύτητα | 160 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 17,5 kWh /100 km | ||
Αυτονομία | 350 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC 100 kW 30-80% | 30-35 λεπτά | ||
AC 11 kW, 0-100% | 12-14 ώρες | ||
Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |