Από την έλευση του νέου Volkswagen Tiguan στην ελληνική αγορά έχουµε βάλει κάτω από το µικροσκόπιο τις περισσότερες από τις εκδόσεις του και σε όλες επαινέσαµε την ευρυχωρία ή την ποιότητα που το διακρίνει στην κατασκευή του. Η τελευταία έκδοση του γερµανικού SUV που έπεσε στα χέρια µας όµως, έµελλε να µας δείξει και µια διαφορετική, πιο «εξτρίµ» πλευρά του.
Πρόκειται για την έκδοση που φορά τον κορυφαίο δίλιτρο διτούρµπινο κινητήρα ντίζελ του γερµανικού οµίλου που αποδίδει 240 PS και επιτρέπει στο Tiguan να εκτοξεύεται από στάση στα πρώτα 100 km/h σε µόλις 6,3”! Αριθµοί που δεν έχουµε συνηθίσει σε mainstream SUV και κάνουν τη συγκεκριµένη έκδοση µοναδική για τα δεδοµένα της κατηγορίας.
O δίλιτρος κινητήρας ντίζελ πάει πακέτο µε το 7άρι αυτόµατο κιβώτιο διπλού συµπλέκτη και το σύστηµα τετρακίνησης 4MOTION. Το τελευταίο χρησιµοποιεί ένα πολύδισκο συµπλέκτη Haldex πέµπτης γενιάς και έχει αυτόµατη λειτουργία και προγράµµατα για κίνηση στην άσφαλτο, το χώµα ή το χιόνι. Βέβαια το πιο εντυπωσιακό στοιχείο των τεχνικών χαρακτηριστικών αυτού του Tiguan είναι τα σχεδόν 51 kgm ροπής από τις µόλις 1.750 rpm. Στοιχείο που ευθύνεται για την αίσθηση της ανεξάντλητης δύναµης που έχεις σε κάθε χάιδεµα του δεξιού πεντάλ.
Η αυτόµατη τετρακίνηση και τα θηριώδη λάστιχα πάνω σε 19άρες ζάντες εξασφαλίζουν µπόλικη πρόσφυση, το κιβώτιο αλλάζει γρήγορα και χωρίς σκορτσαρίσµατα και η επιτάχυνση είναι αδιάλειπτη. Παρόλα τα 1.770 kg, την αυξηµένη απόσταση από το έδαφος και την «ψηλή» σιλουέτα, το ισχυρότερο Tiguan καλύπτει τα πρώτα 400 m από στάση σε µόλις 14,5” και βγαίνει από το χιλιόµετρο σε 26,9” µε το κοντέρ να γράφει 191,2 km/h! Σε ρυθµό… GTi είναι και οι ενδιάµεσες επιταχύνσεις. Τα 80-110 km/h έρχονται σε 3,3”, τα 110-140 km/h σε 4,8”, ενώ για τα 60-160 χρειάζεται 13,8”. Καθόλου άσχηµα για ένα οικογενειακό SUV, δεν συµφωνείτε;
Οι επιδόσεις βέβαια έρχονται σπάνια χωρίς κάποιο τίµηµα και στην προκειµένη περίπτωση αυτό είναι η κατανάλωση. Αν «ξυπνάς» συχνά και τα 240 άλογα ή γράφεις πολλά χιλιόµετρα στην πόλη, σαφώς και ξεχνάς τα µονοψήφια νούµερα. Σε µικτές συνθήκες στα χέρια µας, η µέση κατανάλωση κρατήθηκε µε δυσκολία στα 9,1 lt/100 km. Στο ταξίδι όµως ή σε δρόµους της περιφέρειας θα δεις την κατανάλωση να πέφτει και κάτω από τα 8,0 lt/100 km αν οδηγείς χαλαρά. Παράλληλα, µε 167 g CO2/km, η συγκεκριµένη έκδοση του γερµανικού SUV δεν παίρνει το πράσινο φως για την είσοδό της στον Πράσινο Δακτυλίο της Αθήνας.
Στο δρόµο το 240άρι Tiguan σε εκπλήσσει ευχάριστα. Παρά τις πιο σφιχτές αναρτήσεις και τους 19άρηδες τροχούς µε το χαµηλοπρόφιλα λάστιχα, η άνεση είναι πολύ καλή. Ακόµα και στις χαµηλές ταχύτητες, σπάνια θα ακούσεις την ανάρτηση να διαµαρτύρεται. Στον αυτοκινητόδροµο βρίσκεται στο πεδίο δράσης του και το ταξίδι γίνεται σε εξαιρετικές συνθήκες για τους επιβάτες. Η ηχοµόνωση της καµπίνας είναι πολύ καλή, όπως και η ποιότητα κύλισης. Αν αποφασίσεις να ανεβάσεις ρυθµό σε µια στριφτερή διαδροµή θα δεις ότι το τιµόνι δεν παρέχει αρκετή αίσθηση, αλλά από την άλλη και ότι ο όγκος του δεν αποτελεί πρόβληµα. Χάρη και στην τετρακίνηση, η πρόσφυση είναι πρακτικά απεριόριστη και σιγά σιγά βλέπεις ότι µπορείς να στρίβεις µε σιγουριά όλο και πιο γρήγορα. Στις ανοιχτές καµπές είναι ακλόνητο, ενώ στον αυτοκινητόδροµο µένει ανεπηρέαστο από πλευρικούς ανέµους ακόµα και όταν έχει µαζέψει αρκετά χιλιόµετρα στο κοντέρ.
Στο αυτοκίνητο της δοκιµής µας, οι «αθλητικές» επιδόσεις του συγκεκριµένου Tiguan υποστηρίζονται από τις στιλιστικές λεπτοµέρειες του έξτρα πακέτου R-Line που κοστίζει περίπου €3.500 επιπλέον και περιλαµβάνει ξεχωριστής σχεδίασης εµπρός προφυλακτήρα, πίσω διαχύτη σε µαύρο γυαλιστερό χρώµα, αεροτοµή και τα εµβλήµατα «R-Line» στους εµπρός θόλους και στη µάσκα. Τα τελευταία εµφανίζονται και στις ταπετσαρίες στο εσωτερικό, το οποίο όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις του γερµανικού SUV ξεχωρίζει για την υψηλή ποιότητα των πλαστικών του, την αψεγάδιαστη εργονοµία και την αυξηµένη πρακτικότητα.
Οι χώροι της καµπίνας είναι υπεράνω κριτικής, όπως και στα υπόλοιπα Tiguan, µε το εσωτερικό πλάτος να επιτρέπει την άνετη µεταφορά και ενός πέµπτου επιβάτη. To µεγάλο πορτµπαγκάζ από την πλευρά του θα καλύψει και µε το παραπάνω τις µεταφορικές ανάγκες µιας οικογένειας.
Η µια και µοναδική έκδοση Exclusive, στην οποία είναι διαθέσιµο το 240άρι Tiguan, έχει τσιµπηµένη τιµή αλλά δεν κάνει εκπτώσεις στον εξοπλισµό. Διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήµατα ενεργητικής ασφάλειας της VW όπως τα Lane Assist και Front Assist µε City Emergency Braking, ενεργό cruise control, ένα από τα καλύτερα infotainment της αγοράς µε υποστήριξη Android Auto, Apple CarPlay και navigation, προβολείς LED και γενικά ό,τι στοιχείο άνεσης περιµένεις από ένα αυτοκίνητο που το κόστος του ξεκινά από τα €49.300. Πολλά; Ίσως, καθώς µε αυτά τα λεφτά ξεφεύγει από τα δεδοµένα της κατηγορίας του και µπαίνει στα χωράφια των premium προτάσεων. Ακόµα και απέναντι σ’ αυτές όµως, οι επιδόσεις παραµένουν το µεγάλο του ατού!
Τι λέει το DRIVE
H κορυφαία έκδοση του Tiguan απευθύνεται σε λίγους και συνειδητοποιημένους. Όποιος το τολμήσει θα ανταμειφθεί με κορυφαίες επιδόσεις και ποιοτική λειτουργία σε όλα τα επίπεδα.
Τιμή Aπό €49.300
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail και 2 τούρμπο, 240 PS/4.000 rpm, 50,9 kgm/1.750-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,3”
0-160 km/h 16,5”
0-400 m 14,5” @ 151,5 km/h
0-1.000 m 26,9” @ 191,2 km/h
60-160 (με αλλαγές) 13,8”
50-80 km/h 2,3”
80-110 km/h 3,3”
110-140 km/h 4,8”
Φρένα 100-0 km/h 40,2 m
Τελική ταχύτητα 228 km/h
Μέση κατανάλωση 9,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 167 g/km
Διαστάσεις 4.486 x 1.839 x 1.643 mm
Χώρος αποσκευών 520-615 lt
Βάρος 1.770 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία