Ας ξεκινήσουμε από το τέλος: Αν θυμάστε εκείνο το πρώτο XC60, απλώς ξεχάστε το. Τούτο εδώ, το καινούργιο, το σύγχρονο, ουδεμία επί της ουσίας σχέση έχει με το πρώτο XC60. Κρατά μόνον το όνομα, αλλά κατά τα λοιπά είναι ένα άλλο αυτοκίνητο.
Η διαφορετικότητα δεν έχει να κάνει μόνον με την εμφάνιση. Αυτή είναι φυσικό να εξελίσσεται και βέβαια κάθε τι το καινούργιο να είναι ομορφότερο από το προηγούμενο, μολονότι μένει πιστό στο DNA της μάρκας. Αν πάμε λοιπόν κάποια χρόνια πίσω, θα βρούμε ένα XC60 T6 AWD που κάτω από το καπό του είχε ένα 3λιτρο 6κύλινδρο με 285 ίππους, είχε ένα όχι και τόσο άμεσο σε πληροφόρηση τιμόνι και βέβαια δεν είχε 8άρι αυτόματο κιβώτιο.
Η διαφορετικότητα δεν έχει να κάνει μόνον με την εμφάνιση. Αυτή είναι φυσικό να εξελίσσεται και βέβαια κάθε τι το καινούργιο να είναι ομορφότερο από το προηγούμενο, μολονότι μένει πιστό στο DNA της μάρκας. Αν πάμε λοιπόν κάποια χρόνια πίσω, θα βρούμε ένα XC60 T6 AWD που κάτω από το καπό του είχε ένα 3λιτρο 6κύλινδρο με 285 ίππους, είχε ένα όχι και τόσο άμεσο σε πληροφόρηση τιμόνι και βέβαια δεν είχε 8άρι αυτόματο κιβώτιο.
Σήμερα συμβιώνεις με ένα τιμόνι-ξυράφι, ένα 8άρι κιβώτιο που δουλεύει χωρίς να το καταλαβαίνεις και βέβαια έχεις 306 ίππους από ένα δίλιτρο μοτέρ τούρμπο. Το τελευταίο είναι που κάνει κυρίως τη διαφορά και που σε ωθεί να υποκλιθείς στους Σουηδούς που παρέδωσαν μαθήματα downsizing: Λιγότερα κυβικά, δύναμη όπως να είχες κάτω από το καπό ένα V6, ροπή άφθονη. Τι άλλο να ζητήσεις;
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volvo S90 D5 AWD
Όταν μάλιστα όλα αυτά βγαίνουν στο δρόμο με τον καλύτερο τρόπο, όταν το σύνολο στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και εσύ χαμογελάς, τότε ναι, έχεις να κάνεις με ένα πολύ καλό προϊόν που μπορεί να κοιτά στα μάτια τον ανταγωνισμό (γερμανικό ή μη) και να τον προκαλεί. Η ανάρτηση έχει σφιχτή ρύθμιση και ελέγχει σωστά τη μάζα του αμαξώματος. Παράλληλα έχει ποιοτική λειτουργία και απορροφά με αξιοσημείωτη επιτυχία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Το XC60 δεν θα αρνηθεί να μπει στο χώμα, θα κινηθεί αξιοπρεπώς και δεν θα σε προδόσει μολονότι δεν είναι το φυσικό του περιβάλλον. Άλλωστε - κακά τα ψέμματα- κανένα SUV της κατηγορίας του δεν… τρελαίνεται να βουτήξει στις λάσπες, πολλώ δε μάλλον οι ιδιοκτήτες τους. Ωστόσο η τετρακίνηση είναι εκεί όταν την χρειάζεσαι να επέμβει είτε στο σαθρό χωμάτινο περιβάλλον, είτε στο γλυστερό ασφάλτινο.
Αντίθετα στον αυτοκινητόδρμο «καταπίνει» χιλιόμετρα με περισσή ευκολία, με μόνο αρνητικό το γεγονός ότι θα δεις την κατανάλωση να αυξάνεται αν ξεχαστείς και θελήσεις να απολαύσεις τις αρετές του κινητήρα. Εν γένει η συμπεριφορά του XC60 σε γεμίζει εμπιστοσύνη και σου εμπνέει ένα αίσθημα πραότητας και σιγουριάς. Πολύ σωστά ρυθμισμένα είναι και όλα τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Εδώ η Volvo απλά διδάσκει με το XC60 (όπως και τα υπόλοιπα Volvo) και είναι σημείο αναφοράς με μια πλειάδα συστημάτων και υποσυστημάτων να υλοποιούν την τελευταία λέξη στην τεχνολογία της ασφάλειας.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volvo XC90 T6 AWD
Το εσωτερικό του παρέχει υψηλού επιπέδου ανέσεις στους επιβάτες του. Οι προσφερόμενοι χώροι είναι καλοί, με τον εξοπλισμό άνεσης να κινείται σε υψηλό επίπεδο. Στο χώρο αποσκευών υπάρχουν διαθέσιμα 495 lt, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ο χώρος γίνεται τελείως επίπεδος και η χωρητικότητά του αυξάνεται στα 1.455 lt.
Από την άλλη τα υλικά είναι ποιοτικά, η συναρμογή με το φινίρισμα βρίσκονται στο επίπεδο που πρέπει και η μίνιμαλ σχεδιαστική προσέγγιση του ταμπλό αποδεικνύεται διαχρονική. Η θέση οδήγησης έχει απρόσκοπτη ορατότητα, τα καθίσματα είναι εκπληκτικά άνετα και το επίπεδο θορύβου τόσο χαμηλό που ενισχύει την αίσθηση πολυτέλειας που ψάχνεις σε ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας.
Τέλος, η συγκεκριμένη έκδοση R-Design έχει τις αισθητικές και ουσιαστικές εκείνες παρεμβάσεις που οριοθετούν τις πιο σπορ εκδόσεις,που στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι μόνον «σπορ κατ' όνομα». Αν τα € 56.692 φαντάζουν πολλά (ειδικά στις μέρες μας), σκεφτείτε τι παίρνετε με αυτά τα χρήματα από το στρατόπεδο του ανταγωνισμού και αποφασίστε.
Τι λέει το DRIVE
Το νέο πακέτο κινητήρα-κιβωτίου κερδίζει τα εύσημα και πλαισιώνει μια καμπίνα απολαυστικά ραφιναρισμένη και ήσυχη. Η κορυφαία τεχνολογία ασφάλειας είναι δεδομένη.
Τιμή από € 56.692
Τιμή από € 56.692
Τεχνολογία 1.969 cc, i4, 16v, 2 x ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, διπλή υπερτοφοδότηση με τούρμπο και κομπρέσορα, 306 PS/5.700 rpm, 40,8 kgm/2.100-4.800 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων Geartronic
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,9”
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση 9,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 179 g/km
Διαστάσεις 4.644 x 1.891 x 1.713 mm
Βάρος 1.905 kg
Τιμές κατασκευαστή