Test drive: Volvo XC40 Τ2

Test drive: Volvo XC40 Τ2

Η πρόσφατη ανανέωση του Volvo XC40 φρέσκαρε ολόκληρη την γκάµα, οπότε και την entry level επιλογή που πλέον είναι η µοναδική µε τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 lt και αποδίδει 129 PS.

Οι Σουηδοί έχουν από καιρό σηκώσει τη σημαία του εξηλεκτρισμού πολύ ψηλά. Χωρίς βέβαια να αφήνουν χωρίς εξέλιξη τις συμβατικές εκδόσεις των μοντέλων τους. Μια τέτοια περίπτωση είναι και η ανανεωμένη εκδοχή του Volvo XC40, που αποτέλεσε και την αφορμή για να γνωρίσουμε τη βασική έκδοση κινητήρα του μοντέλου µε την ονομασία T2. Μια έκδοση που κάνει flashback στην περίοδο που στο αυτοκινητικό λεξιλόγιο τρένταρε το downsizing.

Ο 1.5000άρης 3κύλινδρος κινητήρας σαφώς και δεν είναι νέος στην γκάµα του σουηδικού µοντέλου. Πλέον όµως χρησιµοποιείται µόνο σε αυτή την έκδοση και είναι ρυθµισµένος να αποδίδει 129 PS. Στις µέρες µας βέβαια, είδηση δεν αποτελεί τόσο η συγκεκριµένη ιπποδύναµη όσο το γεγονός πως δεν δέχεται υποβοήθηση από ρεύµα. Ούτε καν σε ένα ήπιο επίπεδο όπως συµβαίνει στην αµέσως ισχυρότερη έκδοση B3.

Από την άλλη, παρότι τα χαρακτηριστικά του δείχνουν λίγο εκτός εποχής, το νέο Volvo XC40 T2 έχει το προνόµιο να συµβαδίζει µε την οικονοµικά χειµαζόµενη εποχή που διανύουµε. Ούσα η πιο προσιτή έκδοση του σουηδικού SUV, είναι η µόνη πλέον που κρατά ζωντανό το όνειρο απόκτησης ενός XC40 µε κάτω από €40.000. Το ποσό δεν είναι αµελητέο και σύµφωνοι, στο πίσω µέρος του µυαλού εξακολουθεί να υφίσταται το τι αγόραζες µέχρι πριν από έναν χρόνο µε αυτά τα χρήµατα. Αλλά αυτό είναι µια άλλη κουβέντα που δεν αφορά µόνο το XC40.

Volvo XC40 Τ2

Θέλοντάς και µη λοιπόν, συγχρονιζόµαστε στα νέα οικονοµικά δεδοµένα και περνάµε στην ουσία του νέου XC40 Τ2. Που εκτός από τις αισθητικές ανανεώσεις που αφορούν ολόκληρη την γκάµα, συνοψίζεται στον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.477 cc, µε 129 PS και 245 Nm µεταξύ 1.500-3.000 rpm. Όσο για τη µετάδοση, στη χώρα µας ο τιµοκατάλογος περιλαµβάνει αποκλειστικά αυτόµατο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.

Προκαταλαµβάνοντάς σας, να σηµειώνουµε ότι παρόλο που ο αριθµός των κυλίνδρων και η ισχύς δεν συνάδουν πιθανόν µε την εικόνα που έχουν οι περισσότεροι για ένα premium κόµπακτ SUV, το τελικό αποτέλεσµα απαιτεί σε επίπεδο επιδόσεων λιγότερους συµβιβασµούς απ’ ό,τι φαντάζεσαι: Το αυτόµατο κιβώτιο µεταφέρει την κίνηση στους εµπρός τροχούς µε άµεσες αλλαγές και δίχως ενοχλητικά κοµπιάσµατα, ενώ η ροπή του µοτέρ είναι σχεδόν ισάξια µε τα 265 Nm της αµέσως ισχυρότερης -2λιτρης, 4κύλινδρης και ήπια υβριδικής- έκδοσης B3 µε τους 163 PS.

Volvo XC40 Τ2

Η µικρή διαφορά που έχουν µεταξύ τους οι δύο εκδόσεις δεν αποτυπώνεται στα 10,9” που ανακοινώνει η Volvo για τα 0-100 km/h. Την εισπράττεις όµως στις ρεπρίζ. Παρότι λοιπόν, µε λιγότερο νεύρο στις µεσαίες και ψηλές στροφές, ο 1.500άρης κινητήρας κινεί µε περίσσια αξιοπρέπεια τα σχεδόν 1.600 kg του συγκεκριµένου XC40. Είτε στην πόλη είτε στον ανοικτό δρόµο µε υψηλότερη µέση ωριαία ταχύτητα. 

Οι τοµείς που η έκδοση Τ2 του XC40 δεν έχει να επιδείξει κάποιο σηµαντικό κέρδος συγκριτικά µε την ακριβότερη κατά €3.113 Β3, είναι στους ρύπους και στην κατανάλωση. Η δεύτερη επωφελείται από το σύστηµα mild hybrid και εκπέµπει λιγότερο CO2 (166 g/km η Τ2 έναντι των 152 g/km της Β3). Που συνεπάγεται λίγο χαµηλότερα τέλη κυκλοφορίας, αλλά και παραπλήσια κατανάλωση µε τα 8,5 lt/100 km που µετρήσαµε στην T2 κατά τη διάρκεια της δοκιµής µας.

Αφήνοντας στην άκρη τους αριθµούς, η premium αίσθηση που αποκοµίζεις στον δρόµο από κάθε έκδοση του Volvo XC40 δεν λείπει στην περίπτωση του «βασικού». Η χροιά του 3κύλινδρου κινητήρα θα περάσει στην καµπίνα µόνο όταν τον λειτουργήσεις κοντά στο όριό του. Η ανάρτηση µε τα γόνατα MacPherson εµπρός και τους πολλαπλούς συνδέσµους πίσω ισορροπεί ιδανικά ανάµεσα στην άνεση και στη δυναµική συµπεριφορά. Όσο σφιχτή χρειάζεται, φιλτράρει τις περισσότερες κακουχίες των ελληνικών δρόµων χωρίς να δυσανασχετεί. Σε συνδυασµό δε, µε την εξαιρετική ηχοµόνωση της καµπίνας δηµιουργεί στους επιβαίνοντες το περιβάλλον που αρµόζει σε ένα premium SUV.

Volvo XC40 Τ2

Το ίδιο ισχύει και για τον διάκοσµο της καµπίνας που ύστερα από την πρόσφατη ανανέωση δέχθηκε και ένα τεχνολογικό upgrade. Σε επίπεδο εµφάνισης διατηρείται η µίνιµαλ προσέγγιση του παρελθόντος µε ακόµα λιγότερους φυσικούς διακόπτες και την ποιότητα των υλικών παραµένει στο ίδιο υψηλό επίπεδο.

Οι κυριότερες αλλαγές αφορούν το infotainment µε τις αναβαθµισµένες λειτουργίες που προσφέρει η νέα σουίτα της Google: Εξασφαλίζει συνεχή διασύνδεση µε το γνωστό ψηφιακό περιβάλλον πληροφοριών και υπηρεσιών, αλλά και τη δυνατότητα φωνητικών εντολών µε τις οποίες ο οδηγός µπορεί να ρυθµίσει µια σειρά από λειτουργίες του αυτοκινήτου. Αναβαθµισµένος είναι και ο κλιµατισµός που διαθέτει πλέον σύστηµα καθαρισµού και έλεγχου της ποιότητας του αέρα σε πραγµατικό χρόνο.

Volvo XC40 Τ2

Όσον αφορά τους χώρους, υπάρχουν άφθονες θήκες και τέσσερις ενήλικοι θα χωρέσουν µε περίσσια άνεση και χωρίς µεγάλες παραχωρήσεις στα µπαγκάζια τους που θα φιλοξενηθούν στα 452 lt του χώρου αποσκευών. Ο τελευταίος δεν είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, είναι όµως ικανοποιητικός σε µέγεθος και µε σχήµα που επιτρέπει την πλήρη εκµετάλλευσή του.

Αφήνοντας στην άκρη τα τεχνικά χαρακτηριστικά, το «βασικό» Volvo XC40 παραµένει ένα σύγχρονο SUV που η πιο προσιτή τιµή δεν έχει επιφέρει εκπτώσεις στον premium προσανατολισµό του. Τον οποίο τιµά τόσο σε επίπεδο κατασκευής και υλικών όσο και εξοπλισµού άνεσης και ασφάλειας.

Ο όποιος συµβιβασµός σε επίπεδο επιδόσεων είναι πολύ µικρότερος απ’ όσο προϊδεάζει η ισχύς του, ενώ σε επίπεδο τιµής… οι €38.947 από όπου ξεκινάει το επίπεδο εξοπλισµού Core ακούγονται αρχικά πολλά χρήµατα. Αλλά στο νέο περιβάλλον που καλούµαστε να προσαρµοστούµε, µόνο ακούγονται...


Volvo XC40 T2
Τι λέει το DRIVE
Στην πολυσύνθετη γκάμα του Volvo XC40, η έκδοση Τ2 έρχεται να δώσει μια πιο προσιτή διάσταση. Συνθέτοντας τελικά ένα πακέτο που δεν υστερεί σε premium χαρακτήρα και το μόνο που απαιτεί είναι μια μικρή συγκατάβαση όσον αφορά τις απόλυτες επιδόσεις.
Τιμήαπό €38.947
  
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Τεχνολογίακινητήρας βενζίνης 1.477 cc, i3, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων 
Απόδοση129 PS/5.000 rpm, 245 Nm/1.500-3.000 rpm
Διαστάσεις4.425 x 1.863 x 1.652 mm
Χώρος αποσκευών452 lt
Βάρος1.629 kg
  
Επιδόσεις 
0-100 km/h10,9" 
Τελική ταχύτητα180 km/h
Μέση κατανάλωση 8,5 lt/100 km*
Εκπομπές CO2166-179 g/km
*Μετρήσεις DRIVE. 
  
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube