Το φρεσκάρισμα στα αυτοκίνητα συνήθως έχει να κάνει με τo «φαίνεσθαι». Η περίπτωση του Volvo C40 δεν ήταν αυτής της λογικής.
Οι αλλαγές και βελτιώσεις στις οποίες προχώρησε το Göteborg δεν αφορούν ένα ανούσιο Μodel Υear, καλύπτοντας περισσότερο το «είναι» παρά το «φαίνεσθαι».
Με την αλλαγή των κινητήριων τροχών και με την υιοθέτηση ενός πιο σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα, το Volvo C40 Recharge αποπνέει ένα αέρα πλήρους αναβάθμισης
Και πρώτα από όλα αυτό το «RWD» στο C40 Single Motor Extended Range RWD που βέβαια σημαίνει κίνηση στους πίσω τροχούς. Μια επιλογή που η Volvo επαναφέρει στη ζωή ύστερα από 25 ολόκληρα χρόνια. Η κίνηση αυτή συνοδεύεται με έναν νέο κινητήρα που έχει εξελιχθεί από τη Volvo ξεκινώντας από λευκό χαρτί. Πρόκειται για ένα μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, το λογισμικό του οποίου είναι 100% προσαρμοσμένο στις ανάγκες της πίσω κίνησης. Επιπλέον το νέο ηλεκτρομοτέρ είναι κατά 18 kg ελαφρύτερο από το προηγούμενο και σαφώς πιο αποτελεσματικό στη διαχείριση ενέργειας.
Παράλληλα, αλλαγές έχουμε και στις μπαταρίες που πλέον έχουν κατά 5% μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και φορτίζουν πιο γρήγορα από αυτές της προηγούμενης έκδοσης. Ειδικά η μεγαλύτερη μπαταρία της γκάμας, αυτή των 82 kWh (78 ωφέλιμες) της έκδοσης Single Motor Extended Range (και της AWD με τα δύο μοτέρ), μπορεί να φορτίσει σε DC με ισχύ μέχρι και 200 kW. Αυτό οφείλεται στο αναβαθμισμένο σύστημα ψύξης και κυρίως και προφανώς στο νέο σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας (Battery Management System - BMS) που επιτρέπει την παραπάνω ισχύ έναντι των 150 kW του προηγούμενου.
Στην πράξη και υπό ιδανικές συνθήκες η φόρτιση από το 10% στο 80% διαρκεί μόλις 28 λεπτά. Χρόνος που αναμφίβολα δίνει ένα εξαιρετικό προβάδισμα στο Volvo C40 στα μεγάλα ταξίδια. Μάλιστα στην έκδοση με την συγκεκριμένη μπαταρία, η αυτονομία του πισωκίνητου Volvo C40 Recharge φτάνει τα 580 km κατά WLTP.
Κατά τη δοκιμή του αυτοκινήτου και με τα περισσότερα χιλιόμετρα που διανύσαμε να είναι μέσα στην πόλη, όπου η ανάκτηση δουλεύει πολύ περισσότερο απ’ ό,τι στον αυτοκινητόδρομο, μετρήσαμε μέση κατανάλωση 19,5 kWh/100 km. Κάτι που μεταφράζεται σε αυτονομία 400 χιλιομέτρων και άλλα 30-40 από την ανάκτηση. Και αυτό χωρίς ιδιαίτερη οικονομία στο γκάζι, που σημαίνει πως με λίγη προσοχή μπορείς να φτάσεις και τις 18,0 kWh/100 km, ανεβαίνοντας στα 440 km.
Με δεδομένο ότι ο μέσος οδηγός δεν κάνει πάνω από 40 χιλιόμετρα την ημέρα, μια πλήρης φόρτιση αρκεί για να σε βγάλει έως και δέκα ημέρες και σαφώς την εβδομάδα.
Κατά τα λοιπά το νέο Volvo C40 διατηρεί το έντονο κουπέ σχήμα που είδαμε και στην προηγούμενη έκδοσή του. Η διπλή αεροτομή, το κεκλιμένο παρμπρίζ αλλά και τα ιδιαίτερα πίσω φώτα δίνουν μια μοναδικότητα στο μοντέλο. Ο συγκεκριμένος σχεδιασμός μεταφράζεται και σε καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, στοιχείο εξαιρετικά σημαντικό για ένα σύγχρονο EV στον ανοιχτό δρόμο.
Στην καμπίνα επικρατεί η γνωστή ζεστή και απέριττα πολυτελής ατμόσφαιρα των σύγχρονων Volvo. Στο γνώριμο μοτίβο των Σουηδών που δίνει έμφαση στην προσοχή στην λεπτομέρεια και στην πανταχού παρούσα απτή ποιότητα που ζητά ο πελάτης της κατηγορίας. Και βέβαια έχουμε το εξαιρετικό infotainment που λειτουργεί σε περιβάλλον Android οπότε είναι υποδειγματικά εύχρηστο, έχει εφαρμογές και υπηρεσίες Google (δωρεάν για τέσσερα χρόνια), ενώ δέχεται αναβαθμίσεις over-the-air.
Ο οδηγός κάθεται αρκετά ψηλά οπότε και αισθάνεσαι ότι οδηγείς ένα SUV. Ωστόσο κοιτάζοντας το είδωλο στον εσωτερικό καθρέφτη βλέπεις το έντονα κεκλιμένο πίσω κρύσταλλο που μόνο σε ένα κουπέ θα περίμενες. Κοιτάζοντας ψηλά πάλι, βλέπεις τη σταθερή γυάλινη οροφή που συνοδεύει όλα τα C40.
Τέσσερις ενήλικοι επιβάτες πάντως, θα ταξιδέψουν άνετα. Και μάλιστα οι πίσω, που αρχικά θα φοβηθούν βλέποντας απ’ έξω την κεκλιμένη οροφή, όταν βολευτούν στην καμπίνα θα ανακαλύψουν πως έχουν αρκετό αέρα πάνω από το κεφάλι. Ο χώρος των αποσκευών φτάνει τα 413 lt και στο frunk υπάρχουν άλλα 31 λίτρα όπου μπορείς να αποθηκεύσεις το καλώδιο φόρτισης ή κάτι άλλο.
Κατά τα άλλα, ο καινούργιος κινητήρας των 252 ίππων (στην έκδοση με την πιο μικρή μπαταρία των 69,0 kWh η απόδοσή του είναι 238 ίπποι) λειτουργεί όπως ακριβώς περιμένει κάποιος από ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Αθόρυβα, γραμμικά και με άμεση απόκριση στο παραμικρό πάτημα του πεντάλ του γκαζιού. Κάτι που φυσικά ίσχυε και για τον προκάτοχό του, οπότε μην περιμένετε πως υπάρχει κάποια αλλαγή αναφορικά με την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός.
Εκεί που διαπιστώνεις διαφορά είναι στον δρόμο, καθώς το τιμόνι που, καθώς δεν δέχεται πλέον καμία επιρροή από τη μετάδοση, είναι πιο άμεσο και πιο ακριβές. Αν συνυπολογίσεις δε και το μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης τότε θα διαπιστώσεις πως συνολικά το Volvo C40 Recharge έχει γίνει πιο ενδιαφέρον και πιο συμμετοχικό. Μάλιστα θα εκπλαγείς ευχάριστα κινούμενος σβέλτα σε απαιτητικό δρόμο, με το πώς κατορθώνει να κρύβει το βάρος του που φτάνει σχεδόν τους 2,2 τόνους.
Με την αλλαγή των κινητήριων τροχών και με την υιοθέτηση ενός πιο σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα, το Volvo C40 Recharge αποπνέει ένα αέρα πλήρους αναβάθμισης. Η συγκεκριμένη έκδοση που δοκιμάσαμε, η Single Motor Extended Range, ξεκινά πριν από την κρατική επιδότηση από τις 57.908 ευρώ. Ξεχωρίζει δε για τη μεγαλύτερη αυτονομία και τη μεγαλύτερη ισχύ, αξίζοντας τα 1.984 ευρώ που θα δώσεις παραπάνω από την εισαγωγική έκδοση της γκάμας με τα 238 άλογα και την μπαταρία των 69,0 kWh.
Volvo C40 Pure Electric Extended Range RWD | ||
---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | To Volvo C40 απέκτησε μεγαλύτερη αυτονομία, υιοθέτησε πίσω κίνηση με αποτέλσμα να γίνει καλύτερο στον δρόμο, συνεχίζοντας να προσφέρει premium αίσθηση σε όλους τους τομείς. | |
Τιμή | Από €57.908 | |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||
Τεχνολογία | EV, ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη 400V, μπαταρία ιόντων λιθίου 82 kWh (78 ωφέλιμες), κίνηση πίσω, κιβώτιο μιας σχέσης | |
Απόδοση | 252 PS, 420 Nm | |
Διαστάσεις | 4.440×1.873×1.919 mm | |
Πορτμπαγκάζ | 413-1.205 lt | |
Βάρος | 2.185 kg | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||
0-100 km/h | 7,4" | |
Τελική ταχύτητα | 180 km/h | |
Μέση κατανάλωση* | 19,5 kWh/100 km | |
Aυτονομία* | 500 km | |
ΦΟΡΤΙΣΗ | ||
DC 200 kW, 0-80% | 27 λεπτά | |
AC 11 kW, 0-100% | Οκτώ ώρες | |
*Μετρήσεις DRIVE | ||
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |