Η ένταξη του Volkswagen Tiguan στην γκάμα της VW ήταν καθοριστικής σημασίας. Από την πρώτη κιόλας γενιά αναδείχθηκε στο «δέκα το καλό» του Wolfsburg.
Το Volkswagen Tiguan, όχι μόνον αναρριχήθηκε στην κορυφή των πωλήσεων, ον ένα από τα παγκόσμια best-seller της φίρμας, αλλά εξακολουθεί να αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία των μεσαίων SUV.
Το Volkswagen Tiguan Allspace καταφέρνει να διατηρεί στο 100% την ομοιογένεια και τη στιβαρότητα που χαρακτηρίζουν το 5θέσιο μοντέλο, υπερθεματίζοντας στους χώρους
Στην έκδοση Allspace είναι μακρύτερο κατά 21,5 πόντους σε σχέση με το στάνταρ Tiguan και διαθέτει τρίτη σειρά καθισμάτων. Έτσι προσφέρει μεγαλύτερη ευρυχωρία και φιλοξενεί μέχρι και επτά επιβάτες. Σημαντικά μεγαλύτερος είναι και ο χώρος αποσκευών όταν αναδιπλωθούν τα καθίσματα της τρίτης σειράς. Δίνοντας έτσι τη δυνατότητα για τοποθέτηση αντικειμένων μεγάλου μήκους.
Αυτό το μακρύ Tiguan διατηρεί κατά τα λοιπά όλες τις παραδοσιακές αξίες του μοντέλου, εμπλουτισμένες με ό,τι καινοτόμο έχει φέρει η τελευταία του έκδοση.
Η VW, παρά το γεγονός ότι έχει μπει για τα καλά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, δεν έχει ρίξει ανάθεμα στους ντίζελ. Έτσι το Tiguan που δομικάζουμε φορά τον δίλιτρο TDI με τους 150 PS και τα 360 Nm. Και συνδυάζεται με αυτόματο 7άρι κιβώτιο DSG. Ένας συνδυασμός συχνά απαντώμενος σε μοντέλα της VW.
Με καλή απόδοση σε ένα ελαφρύ Golf, θέλει μαστίγωμα για να κινήσει το μεγάλο Tiguan Allspace. Η γενναιόδωρη ροπή των 360 Nm, που είναι διαθέσιμη από πολύ χαμηλά, και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7 είναι χρήσιμοι σύμμαχοι στις ρεπρίζ. Υπό την προϋπόθεση ότι θα έχεις ρυθμίσει το σασμάν στη λειτουργία Sport. Που στην πραγματικότητα δεν έχει κάνει τίποτα με την αθλητικότητα. Απλώς δεν διακατέχεται από την υπερβολική παθητικότητα του DSG7 στη λειτουργία D, η οποία είναι για να γυρίζει ο κινητήρας χαμηλά και το σασμάν να αλλάζει αργά.
Πάντως, παρά τα 1.795 kg του αυτοκινήτου, οι επιδόσεις είναι αξιοπρεπείς -με τις μετρήσεις φυσικά να αφορούν άδειο το αυτοκίνητο. Για την περίσταση λοιπόν, τα 100 km/h έρχονται από στάση σε 9,7” και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 197 km/h. Έμφορτο όμως, με 500-600 kg «έρμα», θα αναλογούν πάνω από 15,5 kg/PS, οπότε…
Όπως κάθε SUV που σέβεται τον εαυτό του, το συγκεκριμένο Tiguan είναι τετρακίνητο με σύστημα 4ΜΟΤΙΟΝ. Ανεξάρτητα από το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης, το μοτέρ εμφανίζεται νωχελικό όταν το στροφόμετρο σημαδεύει ενδείξεις κάτω από τις 1.500 rpm. Από εκεί και πάνω ζωηρεύει και σπρώχνει το αυτοκίνητο δυνατά ακόμη και χωρίς να πατήσεις βαθιά το δεξί πεντάλ.
Πολύτιμος αρωγός σε όλη αυτή τη διαδικασία αποδεικνύεται το 7άρι DSG κιβώτιο που αλλάζει ακριβώς εκεί που πρέπει σχέσεις, κρατώντας χαμηλά την κατανάλωση. Η τελευταία δεν ξεπέρασε στη διάρκεια της δοκιμής μας τα 6,8 lt/100 km, ενώ η μέση τιμή της όταν κινείσαι στον αυτοκινητόδρομο με λογική ταχύτητα μπορεί να πέσει και κάτω από τα 6 lt/100 km. Αυτό σημαίνει ότι σε μικτή χρήση, το ρεζερβουάρ των 58 lt θα σου δώσει αυτονομία 850 km. Και στον ανοιχτό δρόμο μπορεί να ξεπεράσει τα 950 km. Με άλλα λόγια, πολύ μεγαλύτερη αυτονομία απ' ό,τι μπορεί να σου δώσει οποιοδήποτε SUV PHEV. Πιο βαριά, λιγότερο αποδοτικά και με ακριβότερο καύσιμο, καθώς καίνε βενζίνη.
Η τετρακίνηση 4MOTION δεν επιτρέπει καμία απώλεια έργου σε άσκοπα σπιναρίσματα και είναι ρυθμισμένη έτσι ώστε να εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση και το ουδέτερο κράτημα. Οπότε σε συνδυασμό με την σφιχτή ανάρτηση και την πολύ σωστή λειτουργία του ελέγχου της ευστάθειας, δίνουν ένα αυτοκίνητο που παρότι ψηλό και βαρύ, κρατάει εξαιρετικά.
Περιττό να πούμε πως στον ανοιχτό δρόμο, βρίσκεται στο στοιχείο του, καλύπτοντας τις αποστάσεις άνετα, αποτελεσματικά και κυρίως οικονομικά, την ώρα που ταξιδεύοντας θα εκτιμήσεις την πολύ καλή ηχομόνωση που δεν αφήνει εξωτερικούς θορύβους να διαταράξουν την ησυχία σου.
Το ακριβές τιμόνι και η αναλογικότητα του πεντάλ του φρένου φρενάρισμα συμβάλλουν επίσης στην απόλαυση της οδήγησης. Αν και γενικά στερείται δυναμισμού για να καταπίνεις οδηγικά κεφάτα τα χιλιόμετρα. Ίσως το 2.0 TDI με τα 200 άλογα να είναι καλύτερο σε αυτόν τον τομέα. Πάντως ακριβότερο κατά δέκα χιλιάρικα είναι.
Τέλος στο χώμα, θα κινηθεί άνετα και θα πάει την παρέα με χαρακτηριστική ευκολία στις απομακρυσμένες παραλίες το καλοκαίρι και σε κάποιο ορεινό καταφύγιο το χειμώνα, χάρη στην τετρακίνηση 4ΜΟΤΙΟΝ.
Ειδικότερα στην έκδοση με τα ψηλοπρόφιλα λάστιχα 235/55 R18, εξομαλύνει ακόμη καλύτερα τις όποιες ανωμαλίες του δρόμου. Τόσο μάλιστα, που δεν σκεφθήκαμε «τι καλά που θα ήταν να φορούσε την έξτρα ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση». Έτσι, με MacPherson εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, το να κάνει θαυμάσια δουλειά.
Σε κάθε περίπτωση το Tiguan Allspace είναι προφανώς ένα από τα πιο καλά εξοπλισμένα σύγχρονα SUV για να κάνεις το κάτι παραπάνω από τα προσθιοκίνητα crossover της αγοράς. Με την τετρακίνηση και τα ηλεκτρονικά προγράμματα να εξασφαλίσουν ότι θα φθάσει πολύ πιο μακριά…
Όλα καλά λοιπόν στην οδήγηση; Προφανώς και όχι. Ούτε το SUV απαλλάσσεται από κάθε κριτική. Που αφορά, ως συνήθως, το DSG που δεν έχει προοδευτικότητα στα ξεκινήματα και όταν είσαι διστακτικός με το γκάζι σε χαμηλή ταχύτητα, δεν ξέρει ποια σχέση να διαλέξει, οπότε σκορτσάρει.
Για να είμαστε ξεκάθαροι. Το Tiguan Allspace ναι μεν είναι 21,5 πόντους μακρύτερο για να χωρά τρίτη σειρά καθισμάτων, αλλά αυτά μπορούν να φιλοξενήσουν δύο μικρόσωμα άτομα, προφανώς παιδιά. Η πρόσβαση γίνεται από τη μία πίσω πόρτα και όπως σε όλα τα αυτοκίνητα του είδους οι θέσεις δεν ενδείκνυνται για ταξίδια, καθώς το έδρανό τους είναι μικρό και ο χώρος για τα πόδια περιορισμένος.
Ωστόσο εκεί που το Tiguan Allspace είναι ασυναγώνιστο είναι οι χώροι. Με τα καθίσματα στην 5θέσια διάταξη (2+3), ο χώρος αποσκευών είναι 700 lt. Kαι φτάνει στα 1.755 λίτρα με τις δύο πίσω σειρές αναδιπλωμένες.
Στην πράξη, οι παραπάνω αριθμοί σημαίνουν πως το Tiguan Allspace είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για όσους θέλουν να ικανοποιήσουν συγκεκριμένες οικογενειακές ανάγκες (π.χ. τρίτεκνοι/πολύτεκνοι).
Ή για όσους έχουν να κουβαλήσουν μπόλικα συμπράγκαλα που ικανοποιούν τις ανάγκες ενός lifestyle. Ωστόσο, όπως συμβαίνει με όλα τα αυτοκίνητα του είδους θα πρέπει να ξέρουμε πως η 7θέσια διάταξη είναι για μικρές αποστάσεις και με αρκετές παραχωρήσεις.
Όσον αγορά τον ανταγωνισμό είναι λιγοστός και ανάλογα με το αυτοκίνητο, κάπου κερδίζεις και κάπου χάνεις. Ξεκινώντας από την πάνω, premium πλευρά έχουμε τη πανάκριβη Mercedes-Benz GLB 200 d 4MATIC που απογειώνεται με τιμή εκκίνησης τις €63.950. Που όμως έχει μικρότερους χώρους από το Tiguan Allspace.
Παραμένοντας στο premium κομμάτι της αγοράς, το Peugeot 5008 1.5 BlueHDi 130 EAT8 τιμάται από €45.500. Οι χώροι είναι μεγαλύτεροι, αλλά οι επιδόσεις του ένα επίπεδο κάτω από το VW. Η πιο φερέλπιδα αντιπρόταση έρχεται από το ομογάλακτο Škoda Kodiaq 2.0 TDI 150 PS DSG7 4x4. Που στη βασική έκδοση Ambition ξεκινά από τις €42.100 (5θέσιο). Μεγάλοι χώροι, ίδιες επιδόσεις και φθηνότερο.
Το Tiguan Allspace καταφέρνει να διατηρήσει στο 100% την ομοιογένεια και τη στιβαρότητα που χαρακτηρίζει το 5θέσιο μοντέλο. Σαφώς και η τρίτη σειρά καθισμάτων δεν είναι εκεί για να πάνε επτά μέχρι Αθήνα Θεσσαλονίκη. Όμως αυτό είναι μειονέκτημα όλων των αυτοκινήτων του είδους. Στον αντίποδα αν σας αρέσει να κουβαλάτε μπόλικα μπαγκάζια στις εξορμήσεις σας θα βρείτε το Tiguan Allspace ιδανικό.
Η τιμή των €49.200 που ξεκινά η τετρακίνητη βασική έκδοση Life ακούγεται και είναι τσουχτερή. Αλλά το επίδικο πάντα είναι κατά πού γέρνει η ζυγαριά για το τι δίνεις και το τι παίρνεις.
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI 150 PS 4MOTION DSG | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Ευρύχωρο, άνετο και πολυχρηστικά διαμορφώσιμο, το 7θέσιο Tiguan Allspace 2.0 TDI 4MOTION εμφορείται από τις αξίες του μεγάλου, οικονομικού οικογενειακού αυτοκινήτου. | ||
Τιμή | Από €49.200 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | Kινητήρας ντίζελ 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη | ||
Απόδοση | 150 PS/3.000- 4.200 rpm, 360 Nm/1.600-2.750 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.728 x 1.839 x 1.686 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 700-1.755 lt | ||
Βάρος | 1.795 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 9,7" | ||
Τελική ταχύτητα | 197 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 6,8 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 163 g/km | ||
*Mετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |