Το Volkswagen Tiguan µε 133.358 πωλήσεις στην Ευρώπη το 2021 αποτελεί σηµαντική πηγή εσόδου για τον γερµανικό όµιλο. Εξάλλου, είναι το δεύτερο πιο καλοπουληµένο SUV του Wolfsburg, πίσω από το µικρότερο T-Roc. Ως εκ τούτου, η αναµόρφωση του ’20 ήρθε µε ένα φρεσκάρισµα που δεν ανέτρεπε τα καθεστώτα και µε την απαραίτητη βιώσιµη προσθήκη στην γκάµα στο πρόσωπο του Tiguan eHybrid.
Tο Volkswagen Tiguan ΙΙ, παρά τα έξι χρόνια που έχει στην πλάτη του, συγκαταλέγεται ακόμη ανάμεσα στις κορυφαίες επιλογές των κόμπακτ SUV.
Η δοκιµή µας όµως αφορά το αµιγώς βενζινοκίνητο 1.500άρι Volkswagen Tiguan µε τα 150 άλογα και το 7άρι σασµάν DSG. Η αισθητική εξέλιξη αφορά κυρίως την εµπρός όψη, µε φαρδύτερη µάσκα και φανάρια, ανασχεδιασµένους προφυλακτήρες και την εµφάνιση του ονόµατος «Tiguan» στο κέντρο της πίσω πόρτας. Επιπλέον, το µοντέλο µας είναι το πακέτο R-Line που περιλαµβάνει ένα πιο αγριωπό bodykit και 19άρες ζάντες.
Οι παραπάνω διακριτικές αλλαγές εξωτερικά είναι ακόµη πιο διακριτικές στην καµπίνα. Κι αυτό έχει την καλή και την κακή πλευρά του. Στα υπέρ, η χωροταξία της καµπίνας, ειδικά πίσω µε τη µεγάλη πολυχρηστικότητα: Διαιρούµενο 70:30 και συρόµενο πίσω κάθισµα, µε τον όγκο του πορτµπαγκάζ 520-620 lt στην 5θέσια διαµόρφωση και 1.655 lt στη διθέσια. Κατά τα λοιπά, υπάρχουν µπόλικοι και διάσπαρτοι αποθηκευτικοί χώροι, µέχρι και µέσα στην πλαφονιέρα.
Η κακή πλευρά είναι ότι αν περιµένατε να δείτε ένα ταµπλό που θα συνεπάρει τους tech freaks, αλά Golf ή Audi, πλανιέστε. Το ταµπλό του Volkswagen Tiguan διαθέτει κατ’ ουσίαν µια εσάνς virtual cockpit χωρίς σύγχρονη τεχνολογία για τα όργανα και παλιακό animation για το σύστηµα πολυµέσων στην κεντρική οθόνη. Τουλάχιστον αυτό το τελευταίο είναι απολύτως κατανοητό και µε οθόνη αφής που ανταποκρίνεται ακαριαία.
To φρεσκάρισµα από την άλλη, κατέστησε το Tiguan επίκαιρο στα βοηθήµατα οδήγησης που µεταξύ άλλων περιλαµβάνουν ηµί-αυτόνοµο σύστηµα οδήγησης από τα 0 έως τα 210 km/h (φυσικά µόνο µε σασµάν DSG), αυτόµατο φρενάρισµα ανάγκης και βοήθηµα για διατήρηση στη λωρίδα.
Το µοτέρ που φορούσε το αυτοκίνητό µας αποτελεί µέλος της 4κύλινδρης οικογένειας EA211, όπου το ΕΑ προκύπτει από το EntwicklungsΑuftrag που πάει να πει «σειρά εξέλιξης». Πρόκειται για το 1.5 TSI Evo που βαθµηδόν από το 2016 ξεκίνησε να αντικαθιστά το παλιότερο 1.4 TSI ACT του ’12. Του οποίου εξάλλου αποτελεί µιας εις βάθος αναθεώρηση.
Τα παραπάνω κυβικά προέκυψαν από την επιµήκυνση της διαδροµής των εµβόλων, ενώ παράλληλα υιοθετήθηκε νέος, αλουµινένιος στρόφαλος, και µπιέλες και έµβολα υπέστησαν ειδική αντιτριβική επεξεργασία. Η κυλινδροκεφαλή µε τις τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο γεµάτες νάτριο διατηρεί την ενσωµατωµένη πολλαπλή εξαγωγής, αλλά πλέον διαθέτει πιο κόµπακτ θάλαµο καύσης. Ο άµεσος ψεκασµός του µοτέρ είναι τελευταίας γενιάς, η απενεργοποίηση δύο κυλίνδρων διατηρείται σε περίπτωση χαµηλού φορτίου και το διπλοσύµπλεκτο σασµάν είναι πλέον 7άρι αντί των έξι σχέσεων στο παρελθόν.
Όσον αφορά τα νούµερα της απόδοσης, έχουµε 150 άλογα µεταξύ 5.000 και 6.000 rpm και 250 Nm µεταξύ 1.500 και 3.500 rpm. Κι αν οι τιµές αυτές ακούγονται πανοµοιότυπες µε τον 150άρη 1.4 TSI, το νέο µοτέρ συµµορφώνεται µε τα τελευταία ευρωπαϊκά πρότυπα και η µέση εργοστασιακή κατανάλωση δηλώνεται 10% χαµηλότερη.
Λειτουργικά, όπως και 1.4 TSI, το µοτέρ διακρίνεται για την ελαστικότητα και τη διακριτικότητα στις χαµηλές στροφές. Ψηλότερα όµως αποδεικνύει την πρόοδο που έχει γίνει, βοηθούσης φυσικά της µιας παραπάνω σχέσης στο σασµάν: Η πιο πυκνή διάταξη σου επιτρέπει να µένεις διαρκώς µέσα στο εύρος της µέγιστης ροπής.
Κάτι που εντέλει δεν έχει να κάνει µόνο µε τα νούµερα των επιδόσεων (ρεπρίζ) αλλά και µε την κατανάλωση: Ο 1.5 TSI Evo λειτουργεί για περισσότερη ώρα στον βέλτιστο ρυθµό περιστροφής, γεγονός που µας επέτρεψε να κάψουµε κατά µέσο όρο 8,3 lt/100 km στο τέλος της δοκιµής. Σηµειωτέον, στη δοκιµή του 1.4 TSI ACT DSG6 το 2016 είχαµε µέση κατανάλωση 9,1 lt/100 km παρά τα 120 λιγότερα κιλά του αυτοκινήτου –εργοστασιακές µετρήσεις βάρους.
Στον δρόµο, το Volkswagen Tiguan σε R line δεν αποτελεί το παράδειγµα άνετου αυτοκινήτου. Αλλά και ούτε όπως θα περίµενες από το set-up της έκδοσης R line, υιοθετεί ουσιαστικό σπορ χαρακτήρα. Δεν θα µπορούσε άλλωστε. Το Tiguan αποδεικνύεται πολύ µονοκόµµατο, µε µετρίως επικοινωνιακό τιµόνι και πίσω µέρος που το ESP δεν το αφήνει να κουνήσει ρούπι.
Οπότε τι µένει; Η σκληρή ανάρτηση και οι υπερµεγέθεις ζάντες. Αλλά προφανώς, το ζητούµενο σε ένα, οποιοδήποτε R line, η σπορ εµφάνιση πέφτει µε µεγάλο βάρος στο ζύγι της επιλογής. Και για τον ενδιαφερόµενο… «µπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος;».
Για τους άλλους, υπάρχει η έκδοση Life µε τις 17άρες ζάντες και το πιο ήπιο set-up που ανταποκρίνεται σαφώς πιο ολοκληρωµένα στην αποστολή ενός κόµπακτ SUV: Ευέλικτο και πολυχρηστικό για καθηµερινή οικογενειακή χρήση, µικρά ή µεγαλύτερα ταξίδια ή διακοπές.
Ο βασικός εξοπλισµός της έκδοσης R line που δοκιµάζουµε περιλαµβάνει σπορ προφυλακτήρες, προβολείς και φώτα ηµέρας LED µε λειτουργία φωτισµού στροφής, 19άρες ζάντες αλουµινίου µε λάστιχα 255/45 και πτέρυγα οροφής.
Στην καµπίνα υπάρχει σπορ δερµάτινο τιµόνι µε χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων και διακόπτες λειτουργιών, τριζωνικός κλιµατισµός, Digital Cockpit Pro 10,3", infotainment «Ready 2 Discover» µε υπηρεσίες «Streaming & Internet» και σύνδεση «We Connect App Wireless»µ για smartphone.
Όσον αφορά τα βοηθήµατα οδήγησης, Adaptive Cruise Control µε περιοριστή ταχύτητας, αισθητήρες στάθµευσης εµπρός πίσω, Lane Assist και αυτόµατη µεγάλη σκάλα ανήκουν στα βασικά.
Στο διά ταύτα και απέναντι σε ένα διαρκώς ογκούµενο ανταγωνισµό, το Volkswagen Tiguan µε την τιµή του για την 150άρα αυτόµατη έκδοση να ξεκινά από τις €32.750 και την R line από τις €38.050 θα µπορούσες να το πεις και «ευκαιρία». Για του λόγου το ασφαλές, µια µατιά στην τιµή αντίστοιχων Peugeot 3008 και Nissan Qashqai ή ακόµη και Volvo XC40 θα σας παγώσει το χαµόγελο στο στόµα. Ακόµα και το κορυφαίο κατά την άποψή µας C-SUV, αν και πιο «του συρµού», το Citroën C5 Aircorss, είναι ακριβότερο.
Τι λέει το DRIVE
Μπορεί το Volkswagen Tiguan να έχει έξι χρόνια στην πλάτη του, εξακολουθεί όμως να αποτελεί κορυφαία επιλογή όσον αφορά τους χώρους, την πολυχρηστικότητα, την ποιότητα, την τεχνολογία και την ποιότητα λειτουργίας στα μηχανικά μέρη. Η ένδεια σύγχρονης ψηφιακής τεχνολογίας αντισταθμίζεται από την τιμή που είναι μακράν πιο συμφέρουσα από του ανταγωνισμού.
Τιμή Από €32.750 (Life) και από €38.050 (R Line)
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, απενεργοποίηση κυλίνδρων, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
Απόδοση 150 PS/5.000-6.000 rpm, 250 Nm/1.500-3.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2”
Τελική ταχύτητα 202 km/h
Μέση κατανάλωση* 8,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 157 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.511 x 1.859 x 1.684 mm
Χώρος αποσκευών 520-620 lt (5θέσιο), 1.655 lt (διθέσιο)
Βάρος 1.546 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης