Με την κατηγορία των SUV να μην έχει σταματήσει να αναπτύσσεται εδώ και αρκετά χρόνια, η VW έχει χτίσει ένα από τα πιο δυνατά χαρτοφυλάκια της αγοράς. Mε το Volkswagen T-Cross να αποτελεί όχι μόνο μια από τις τελευταίες προσθήκες αλλά και τον βενιαμίν της γκάμας.
Βέβαια, με τις μισές και πλέον πωλήσεις να αφορούν B-SUV και αστικά crossover, η σημασία του για την γερμανική φίρμα είναι αντιστρόφως ανάλογη του μικρού μεγέθους. Και έτσι, πριν κλείσει μια πενταετία στην αγορά, η VW προχώρησε σε ένα επιβεβλημένο και εφ’ όλης της ύλης φρεσκάρισμα. Με σκοπό να διευρύνει ακόμα περισσότερο τις 1,2 εκατ. πωλήσεις που έχει καταγράψει μέχρι σήμερα από το λανσάρισμά του το 2019.
Ο 1.0 TSI με τα 116 άλογα είναι ιδανική επιλογή της γκάμας του Volkswagen T-Cross από άποψη ισχύος
Όπως και το απερχόμενο Volkswagen T-Cross, το νέο μοντέλο βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα MQB-A0 του Polo και εξακολουθεί να διατηρεί το μεγαλύτερο μέρος των μηχανικών μερών, όσον αφορά κινητήρα και κιβώτιο.
Σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης, οι κυριότερες αλλαγές στο νέο Volkswagen T-Cross αφορούν την ύπαρξη μια νέας φωτεινής υπογραφής με νέους φανάρια LED εμπρός πίσω. Πιο συγκεκριμένα, η γερμανική εταιρεία προσφέρει για πρώτη φορά σε μοντέλο αυτής της κατηγορίας προβολείς τεχνολογίας IQ.LIGHT LED με ενισχυμένο φωτισμό και έξυπνη λειτουργία.
Με τον ανασχεδιασμό στα φώτα, ο εμπρός προφυλακτήρας έγινε ελαφρώς πιο μυώδης, ενώ στο πίσω μέρος, οι φωτιστικές μονάδες υιοθετούν πλέον το μοτίβο «Χ» στον σχεδιασμό τους. Αξίζει να σημειώσουμε πως οι μπάρες οροφής μπορούν πλέον να υποστηρίξουν μεγαλύτερο βάρος κατά 20 kg, φθάνοντας αισίως τα 75 kg. Και πως η χρωματική παλέτα του μικρού SUV εμπλουτίστηκε με τρεις νέες αποχρώσεις: Το κίτρινο «Grape», το μεταλλικό μπλε «Clear» και το επίσης μεταλλικό κόκκινο «Kings».
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι εκτενέστερες, με τη γερμανική φίρμα να ανακρούει πρύμναν όσον αφορά τα υλικά της καμπίνας. Όπως και στην περίπτωση του μεγαλύτερου T-Roc -ύστερα από το τελευταίο φρεσκάρισμα-, ντύνει πλέον το πάνω μέρος του ταμπλό με αφρώδες και μαλακό στην αφή υλικό, ρίχνοντας τα σκληρά που είχαν επικριθεί στο απερχόμενο μοντέλο στον Καιάδα. Βελτιώνοντας παράλληλα ελαφρώς τόσο τα υπόλοιπα πλαστικά της καμπίνας όσο και τις επενδύσεις των καθισμάτων.
Πέρα όμως από το ποιοτικό upgrade, όλες οι εκδόσεις τώρα έρχονται με στάνταρ ψηφιακά όργανα, με ανασχεδιασμένο και πιο ευκρινές layout. Ανάλογα με την έκδοση, η διαγώνιος του ψηφιακού πίνακα οργάνων κυμαίνεται από τις 8” στις βασικές, έως τις 10” στις κορυφαίες εκδόσεις. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει το infotainment νέας γενιάς που ανάλογα την έκδοση διατίθεται με οθόνη αφής 8” ή 9,2”.
Με τη λειτουργικότητα να είναι από πριν σε υψηλό επίπεδο, ύστερα και από την ποιοτική αναβάθμιση, δεν υπάρχει κανένα παράπονο από το εσωτερικό του Volkswagen T-Cross. Οι χώροι παραμένουν εντυπωσιακοί για τα δεδομένα της κατηγορίας, ειδικά αν αναλογιστείς ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο μήκους μόλις 4,1 m.
Σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί το συρόμενο πίσω κάθισμα σε μια διαδρομή 15 cm. Αν είναι τραβηγμένο τέρμα πίσω, τότε χωρά να καθίσει άνετα ένας ψηλός επιβάτης πίσω από έναν ψηλό οδηγό. Το πίσω κάθισμα είναι όμως διαμορφωμένο έτσι που ο τρίτος έχει στη διάθεσή του μειωμένο εύρος. Παρά λοιπόν το σχετικά μεγάλο συνολικό πλάτος πίσω, όποιος καθίσει στη μέση δεν πρόκειται να βολευτεί. Το ψηλό τούνελ του δαπέδου και η κονσόλα που εξέχει προς τα πίσω είναι κι αυτά ένοχα.
Η ορατότητα είναι καλή, τόσο για τους πίσω επιβάτες όσο και για τον οδηγό, που κάθεται ψηλά, με τη θέση οδήγησης να δέχεται πληθώρα ρυθμίσεων. Η καμπίνα είναι και πρακτική, με ευρύχωρες θήκες στις πόρτες, συρτάρι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, ποτηροθήκες και θέση επαγωγικής φόρτισης του κινητού.
Μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ, με χωρητικότητα από 385 lt έως και 455 lt, ανάλογα με τη θέση του συρόμενου πίσω καθίσματος. Η διαιρούμενη πλάτη του τελευταίου (60:40) διπλώνει κι έρχεται πρόσωπο με το δάπεδο δύο ορόφων του χώρου αποσκευών, έτσι ώστε να μπορείς εύκολα να φορτώσεις βαριά και ογκώδη αντικείμενα.
Ο 1.0 TSI με τα 116 άλογα είναι ιδανική επιλογή της γκάμας από άποψη ισχύος. Και η πιο αγχολυτική όταν συνδυάζεται με το αυτόματο DSG, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής. Στην πράξη, ο 3κύλινδρος κινητήρας δείχνει πολύ πιο ψυχωμένος απ’ ό,τι περιμένεις, κρίνοντας από τον κυβισμό και την ισχύ που ανακοινώνει το εργοστάσιο.
Αν δεν είσαι πολύ φορτωμένος, ποτέ δεν νιώθεις να σου λείπει δύναμη. Με τις επτά σωστά κλιμακωμένες σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου να καλύπτουν τα όποια κενά σε ροπή κάτω από τις 1.600 rpm. Στο νορμάλ οδηγικό πρόγραμμα D του κιβωτίου, η απόκριση στο γκάζι και η προθυμία για kickdown δεν ενθουσιάζουν. Όμως το κινητήριο σύνολο ζωντανεύει αισθητά αν επιλέξεις το πρόγραμμα S. Καλά λειτουργεί το DSG και στο χειροκίνητο πρόγραμμα, αν θέλεις να πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου.
Σε κανονικούς έως λίγο πιο σβέλτους ρυθμούς οδήγησης, 1.000άρης TSI είναι πολιτισμένος και δεν ενοχλεί με θόρυβο ή κραδασμούς. Ούτε κι όταν ανεβάζεις ψηλά τις στροφές ενοχλεί, αλλά δεν κερδίζεις σε απόδοση. Σε κάθε περίπτωση, οι συνολικές του επιδόσεις είναι αρκετά καλές για τα δεδομένα της κατηγορίας. Με τις ρεπρίζ πολύ πιο ζωντανές από όσο υποδηλώνει το εργοστασιακό 10,3’’ για το 0-100 km/h. Κι όλα αυτά με λογική κατανάλωση, η οποία στα χέρια μας κυμάνθηκε στα 7,8 lt/100km, τιμή κάπου στον μέσο όρο της κατηγορίας.
Στον δρόμο, το νέο Volkswagen T-Cross έχει τυπική συμπεριφορά μοντέλου της γερμανικής φίρμας. Η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή, για να ελέγχονται πιο αποτελεσματικά οι κινήσεις του αμαξώματος, επειδή το αυτοκίνητο είναι ψηλό. Αυτό έχει αποτέλεσμα να γέρνει στις στροφές και να βυθίζεται στα δυνατά φρεναρίσματα πολύ λιγότερο απ’ όσο περιμένεις. Κρατά επίσης πολύ καλά, χωρίς έντονη αρχική υποστροφή και με καλή πρόσφυση σε κάθε είδους δρόμο. Η οδική συμπεριφορά παραμένει φιλική και χωρίς εκπλήξεις για τον οδηγό ακόμα και όταν αυτός πιέζει. Ό,τι πρέπει δηλαδή για τον μέσο αγοραστή της κατηγορίας.
Πολύ καλή είναι και η άνεση, ειδικά στα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο. Στις χαμηλότερες ταχύτητες, μέσα και γύρω από την πόλη, η σχετικά σφιχτή ανάρτηση δεν απορροφά εντελώς τις απότομες ανωμαλίες του δρόμου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι δυσάρεστη.
Ο τιμοκατάλογος του νέου VW T-Cross 1.0 TSI ξεκινά από τις €23.950, αλλά για το μοντέλο των 95 ίππων. Αυτό των 115 ξεκινά από τις €24.950 ενώ με το αυτόματο κιβώτιο DSG το κόστος ανεβαίνει στις €27.150. Τιμή όχι αμελητέα αλλά που κινείται λίγο πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας και σε σύγκριση με το παρελθόν περιλαμβάνει πλουσιότερο εξοπλισμό και πολύ καλύτερη ποιότητα στην καμπίνα.
VW T-Cross 1.0 TSI 116 PS DSG | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Δεν συγκαταλέγεται στα προσιτά B-SUV, αλλά η τιμή του δικαιολογείται εν μέρει από την καλύτερη ποιότητα και τον αναβαθμισμένο εξοπλισμό. Παρέμεινε ευρύχωρο, πρακτικό και σβέλτο σε επιδόσεις. | ||
Τιμή | Από €27.150 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | Κινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων | ||
Απόδοση | 116 PS/5.500 rpm, 200 Nm/2.000-3.500 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.127 x 1.760 x 1.573 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 385/455-1.281 lt | ||
Βάρος | 1.296 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 10,3" | ||
Τελική ταχύτητα | 192 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 7,8 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 132 g/km | ||
Μέτρηση DRIVE* | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |