Με την έλευση του T-Cross, η Volkswagen διαθέτει πλέον μία ιδιαίτερα πλήρη γκάμα crossover και SUV στην αγορά με πέντε συνολικά μοντέλα, εκ των οποίων τα τέσσερα διατίθενται στην ελληνική αγορά. Επιπλέον, το T-Cross διαθέτει, λόγω μεγέθους, τη χαμηλότερη τιμή εκκίνησης, αποτελώντας την είσοδο στην γκάμα αυτών των μοντέλων της VW.
Το T-Cross βασίζεται στη μικρή διαμορφώσιμη πλατφόρμα MQB A0 και αποτελεί αδελφό μοντέλο των Audi Q2, SEAT Arona και Škoda Kamiq. Σε σχέση με αυτά, το μοντέλο της Volkswagen διαθέτει τις πιο μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις (4,11 m) και το μικρότερο μεταξόνιο (2,55 m). Αυτό όμως δεν μεταφράζεται και σε μικρούς χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές, μιας και οι Γερμανοί μηχανικοί έχουν κάνει πολύ καλή χωροταξική μελέτη.
Η απόσταση από το έδαφος είναι μεγάλη, 18,4 cm, όμως η VW χαρακτηρίζει το T-Cross «αστικό SUV», και όχι -πολύ σωστά- «εκτός δρόμου μοντέλο», καθώς δεν προσφέρει σύστημα τετρακίνησης σε καμία έκδοσή του.
Μέχρι πρότινος είχαμε δοκιμάσει την ισχυρή έκδοση του 1.0 TSI με 115 ίππους, 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ή αυτόματο τύπου DSG. Σειρά τώρα είχε να οδηγήσουμε τη βασική βενζινοκίνητη με τους 95 ίππους και τιμή κάτω από τις €18.000, που συνδυάζεται αποκλειστικά με το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Life.
Η συγκεκριμένη έκδοση εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο 1.0 TSI στην πιο αδύναμη εκδοχή του, αποδίδοντας 95 ίππους και 175 Nm από τις 2.000 έως τις 3.500 rpm. Η ισχυρότερη αποδίδει 115 ίππους και 200 Nm στο ίδιο εύρος στροφών, ενώ συνδυάζεται και με 6άρι μηχανικό κιβώτιο αντί για 5άρι που έχει η έκδοση που δοκιμάζουμε. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, για να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h χρειάζεται 11,5” και η τελική του ταχύτητα ακουμπά τα 180 km/h.
Η λειτουργία του μοτέρ στις χαμηλές στροφές φέρνει κραδασμό στα πεντάλ και θόρυβο τα αυτιά των επιβατών, όχι όμως σε ιδιαίτερα ενοχλητικό βαθμό. Το μοτέρ δείχνει το σθένος του πάνω από τις 2.000 rpm, με την κλιμάκωση του κιβωτίου, ειδικά στην 5η να είναι μακριά. Έτσι, σε παρατεταμένα στηθώματα στην εθνική ίσως χρειαστεί να κατεβάσεις μία ταχύτητα.
Στον αστικό κλοιό δεν υφίσταται τέτοιο θέμα, ενώ στην περιφέρεια θα καταφέρει να κινηθεί, συν τοι άλλοις, ιδιαίτερα οικονομικά -κάτω από 6,0 lt/100 km.
Η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή και στο ταξίδι με ταχύτητα λίγο πάνω από το όριο θα ενοχλήσει μόνο ο αεροδυναμικός θόρυβος από τους καθρέφτες. Σε μια κλειστή διαδρομή αντιλαμβάνεσαι ότι η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή, ελέγχοντας σωστά την ψηλή σιλουέτα, ενώ σε συνδυασμό με τα καλά ρυθμισμένα ηλεκτρονικά, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου έχει ιδιαίτερα φιλικό χαρακτήρα.
Η καμπίνα αποτελείται σε γενικές γραμμές από σκληρά πλαστικά, καλής ποιότητας, με μόνη παραφωνία τα εύκαμπτα πλαστικά πάνελ στις πόρτες. Η συναρμογή όμως των υλικών κυμαίνεται στο πολύ καλό επίπεδο, κοινός τόπος για τα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας.
Η σχεδίαση είναι απλή και υποστηρίζει την εργονομία, και κύριο highlight του ταμπλό είναι η έγχρωμη οθόνη αφής 8” του συστήματος πολυμέσων Composition Media. Άλλο ένα σημαντικό χαρακτηριστικό του T-Cross είναι το συρόμενο πίσω κάθισμα με διαδρομή 14 cm.
Σε περίπτωση που είναι τοποθετημένο τέρμα πίσω, εξασφαλίζει πολύ καλούς χώρους για τέσσερις ενηλίκους και χώρο αποσκευών με ρεζέρβα 347 lt. Τέρμα εμπρός, ο χώρος για τα γόνατα περιορίζεται σημαντικά, αλλά αυτός για τις αποσκευές φτάνει τα 417 lt.
Ένα μεσαίος πίσω δεν θα βολευτεί άνετα, μιας και το μεσαίο τμήμα του καθίσματος είναι ελαφρώς ανασηκωμένο και το κεντρικό τούνελ ογκώδες, περιορίζοντας τον χώρο για τα πόδια του. Η ορατότητα είναι καλή, τόσο για τους πίσω επιβάτες όσο και για τον οδηγό που κάθεται 10 cm ψηλότερα απ’ ό,τι στο Polo. Η θέση οδήγησης δέχεται πληθώρα ρυθμίσεων και το κάθισμα παρέχει σωστή στήριξη, τόσο στη μέση όσο και στα πλευρά όταν στρίβεις.
Όπως προαναφέραμε, η βασική βενζινοκίνητη έκδοση συνδυάζεται μόνο με τη βασική έκδοση εξοπλισμού Life. Αυτή έχει στάνταρ υπέρ-πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας που περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης με αναγνώριση πεζών, ενεργή διατήρηση λωρίδας, επιτήρηση τυφλού σημείου (που ειδοποιεί και για την κυκλοφορία όταν βγαίνεις κάθετα σε δρόμο με όπισθεν), ανίχνευση κόπωσης του οδηγού, και κάμερα οπισθοπορείας.
Στάνταρ είναι επίσης ο αναλογικός κλιματισμός, οι ζάντες αλουμινίου 16”, οι προβολείς ομίχλης/στροφής, το σύστημα πολυμέσων Composition Media των 8” και η επαγωγική φόρτιση του κινητού. Τα μόνα επιπλέον στοιχεία που ίσως θα ήθελε κάποιος είναι η αναβάθμιση σε αυτόματο κλιματισμό (€337) και το σύστημα πλοήγησης (€415).
Η τιμή της έκδοσης ξεκινά από τις €17.440 και κρίνεται ανταγωνιστική εάν συνυπολογίσουμε τον πλούσιο εξοπλισμό ασφάλειας, τι ικανοποιητικές επιδόσεις του κινητήρα και τις μεγάλες χωροταξικές δυνατότητές του, δικαιολογώντας απόλυτα τη διαφορά τιμής από το ισχυρότερο με τους 115 ίππους, το 6άρι κιβώτιο και τα πίσω δισκόφρενα (+€1.710).
Διαμόρφωσε το δικό σου T-Cross στον Configurator της Karenta
Τι λέει το DRIVE
Η βασική έκδοση του T-Cross δεν αποτελεί λύση ανάγκης και θα καλύψει την πλειονότητα των αναγκών του μέσου χρήστη. Όσοι όμως πραγματοποιούν συχνά ταξίδια, ας ρίξουν και μια ματιά στο ισχυρότερο με τους 115 ίππους.
Τιμή Από €17.440
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 95 PS/5.000-5.500 rpm, 175 Nm/2.000-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση* 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 116 g/km
Διαστάσεις 4.108 x 1.760 x 1.584 mm
Χώρος αποσκευών 347 - 417 lt
Βάρος 1.245 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE, Φωτογραφίες Φωτεινή Πίμπα