Η έκτη γενιά του Volkswagen Polo παρουσιάστηκε το 2017. Ύστερα από τρεισήμισι χρόνια στην αγορά ήρθε το πλήρωµα του χρόνου για µια µικρή ανανέωση. Στόχος, ένα αισθητικό κυρίως φρεσκάρισµα για να µπορεί το αυτοκίνητο να σταθεί καλύτερα απέναντι στον αδυσώπητο ανταγωνισµό της κατηγορίας των σουπερµίνι.
Στην ουσία δεν τα έχει πάει καθόλου άσχηµα αν σκεφτούµε πως από το 1975 που λανσαρίστηκε η πρώτη του γενιά έχει πουλήσει πάνω από 18 εκατ. αυτοκίνητα παγκοσµίως. Όσον αφορά το νέο μοντέλο, το εξωτερικά το φρεσκάρισµα περιλαµβάνει νέους προφυλακτήρες εµπρός και πίσω, και ελαφρώς ανασχεδιασµένη πόρτα του χώρου των αποσκευών.
Οι επεµβάσεις συµπληρώνονται µε στάνταρ φώτα LED εµπρός και πίσω, ενώ προαιρετικά, µε το σύστηµα IQ.LIGHT LED matrix, προστίθεται και µία οριζόντια φωτεινή λωρίδα που διατρέχει τη µάσκα. Οπτικά το αποτέλεσµα πλησιάζει πολύ σε αυτό του Golf, τόσο που υπό προϋποθέσεις και υπό συγκεκριµένες οπτικές γωνίες µπορεί και να τα µπερδέψεις.
Το Polo πατά πάνω στην αρθρωτή πλατφόρµα MQB Α0. Εκδοχή που στην ουσία αποτελεί παραλλαγή της MQB στην οποία πατούν τα Golf, Tiguan και Arteon. Αξιοποιώντας τις δυνατότητες της πλατφόρµας αυτής, το Polo, µε διαστάσεις 4.053 x 1.751 x 1.446 mm και µεταξόνιο 2.564 mm, διαθέτει αξιοπρεπείς χώρους για τέσσερις ενήλικους και χώρο αποσκευών που φτάνει τα 351 lt µε ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων. Θα πρέπει να είναι κάποιος πολύ ψηλός για να βρουν τα γόνατά του στην πλάτη των εµπρός καθισµάτων.
Πλήρης ψηφιοποίηση
Στο εσωτερικό, έχουµε αναβαθµισµένο επίπεδο εξοπλισµού. Το Digital Cockpit (ψηφιακός πίνακας οργάνων µε επιλογές διαµόρφωσης και έγχρωµη οθόνη 8’’) προσφέρεται πλέον από τη βασική έκδοση. Όπως επίσης και το τιµόνι µε τις πολλαπλές ενσωµατωµένες λειτουργίες. Στις ανώτερες εκδόσεις εξοπλισµού διατίθεται το Digital Cockpit Pro, µε ψηφιακό πίνακα 10,25” έναντι 8”. Για πρώτη φορά η Volkswagen εισάγει στην εν λόγω κατηγορία το πακέτο IQ.DRIVE Travel Assist. Αυτό περιλαµβάνει λειτουργίες όπως Front Assist µε City Emergency Braking και λειτουργία αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών, Lane Assist (ενεργό σύστηµα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, µε ενεργή υποβοήθηση στο τιµόνι), Speed Limiter, σύστηµα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού και κλήση έκτακτης ανάγκης.
Την ίδια στιγµή το infotainment νέας γενιάς MIB3 περιλαµβάνει τις online υπηρεσίες «We Connect» για απεριόριστη περίοδο χρήσης και «We Connect Plus» δωρεάν για ένα χρόνο. Με το App Connect που περιλαµβάνεται στον βασικό εξοπλισµό του νέου Polo, µπορείς να προβάλλεις και να χειρίζεσαι εφαρµογές και περιεχόµενα του smartphone, εύκολα και απλά µέσω Apple CarPlay και Android Auto. Εξυπακούεται πως υπάρχει πλήρης σουίτα από συστήµατα ασφάλειας.
Στο δρόµο
Ο 3κύλινδρος TSI του ενός λίτρου και των 95 PS έχει καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας, µε τον χαρακτηριστικό ήχο του να είναι αισθητός, αλλά όχι και ενοχλητικός. Η απόδοσή του στις χαµηλές στροφές (κάτω από τις 1.500 rpm) θα θέλαµε να είναι καλύτερη, την ώρα που η µέση κατανάλωση της δοκιµής µας έφτασε τα 7,1 lt/100 km. Η συνεργασία µε το χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων είναι καλή. Όµως σε κάποιες περιπτώσεις, ειδικά στον ανοικτό δρόµο, αναζητήσαµε µια 6η ταχύτητα. Αν υπήρχε πιστεύουµε πως εκτός από την «ανάσα» στην εθνική θα έριχνε πιο κάτω και την τιµή της κατανάλωσης.
Κατά τα λοιπά, η γενικότερη αίσθηση είναι η γνωστή από την προ facelift έκδοση. Η θέση οδήγησης είναι από τις καλύτερες µε πολλαπλές ρυθµίσεις. Η περιφερειακή ορατότητα είναι εξίσου καλή. Το τιµόνι έχει καλή αίσθηση και η ανάρτηση µε γόνατα MacPherson εµπρός και ηµιάκαµπτο άξονα πίσω απορροφά τις ανωµαλίες του οδοστρώµατος και σε βοηθά να διατηρήσεις την πορεία που έχεις χαράξει. Παρά τη µάλλον σφιχτή της ρύθµιση (ειδικά εµπρός), δεν έχουν γίνει εκπτώσεις στην άνεση, την ώρα που η οδική συµπεριφορά κερδίζει πολύ καλό βαθµό. Τέλος αποτελεσµατικά και µε καλή αίσθηση αποδείχθηκαν τα φρένα.
Γενικά, το ανανεωµένο Polo διατηρεί τη µασίφ αίσθηση που ξέραµε. Ταξιδεύει ευχάριστα µε την καµπίνα να είναι καλά µονωµένη από θορύβους που προέρχονται από τον αέρα και την κύλιση.
Αναµφίβολα, η τιµή της έκδοσης Life της δοκιµής µας που φτάνει τις €19.250 είναι από τις υψηλότερες της κατηγορίας. Για παράδειγµα, το Fiesta µε τον 1.000άρη EcoBoost, το 6άρι κιβώτιο και τους 125 PS τιµάται €17.400, ενώ ένα Renault Clio 1.0 TCe 90 PS στο επίπεδο εξοπλισµού Expression Plus, €17.840.
Ωστόσο, ως άλλοθι µπορεί να προταχθεί η ψηφιοποίηση του Polo, το επίπεδο εξοπλισµού, αλλά και η υψηλή τιµή µεταπώλησης.
Το ανανεωµένο Polo µε λίγα λόγια είναι ακόµη πιο νεανικό και πιο φρέσκο. Και φιλοδοξεί να υπερασπιστεί τη θέση του σε µια κατηγορία όπου ο ανταγωνισµός είναι ιδιαίτερα απαιτητικός και οι προτάσεις πολλές και αξιόλογες.
Τι λέει το DRIVE
Η ανανέωση του Polo το φέρνει ξανά στο προσκήνιο της κατηγορίας με το τελικό αποτέλεσμα να στέκεται επί ίσοις όροις απέναντι στον ανταγωνισμό που σε κάθε περίπτωση είναι ιδιαίτερα απαιτητικός.
Τιμή Από €19.250
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
Απόδοση 95 PS/5.500 rpm, 175 Nm/1.600 – 3.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8”
Τελική ταχύτητα 187 km/h
Μέση κατανάλωση 7,1 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 118 g/km (κατά WLTP)
Διαστάσεις 4.074 x 1.751 x 1.451 mm
Χώρος αποσκευών 351 lt
Βάρος 1.172 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης