Η τελευταία έλευση στην οικογένεια των TGI της Volkswagen, των μοντέλων που καίνε φυσικό αέριο, όπως το Golf TGI, είναι η αντίστοιχη έκδοση του Polo.
Ο κινητήρας του είναι ο γνώριμος 1.0 TSI, όμως οι επεμβάσεις που έχει δεχτεί για να αντεπεξέλθει στη χρήση CNG περιλαμβάνουν ακόμα και διαφορετικά πιστόνια, ενισχυμένες έδρες βαλβίδων, ελαφρύτερο τούρμπο κ.ά. Η απόδοσή του είναι λίγο χαμηλότερη, φτάνοντας τους 90 PS (από 95) και τα 16,3 kgm (από 17,8). Καίει και βενζίνη, όταν η θερμοκρασία πέσει κάτω από τους -10ο C ή όταν τελειώσει το φυσικό άεριο, αλλιώς το μοτέρ καίει αποκλειστικά CNG. Θα πρέπει να έχεις μόλις βγει από ένα TSI για να παρατηρήσεις ότι η λειτουργία του TGI είναι ελάχιστα πιο τραχιά και η απόκριση του γκαζιού λίγο χειρότερη.
Με τα επιπλέον εξαρτήματα και τις δεξαμενές του CNG να προσθέτουν 70 kg σε σχέση με το Polo 1.0 TSI, αναμενόμενα το TGI υστερεί σε επιδόσεις. Η μέτρηση 80-110 km/h με 3η ολοκληρώνεται σε 6,8” αντί για 5,7”, ενώ για τα 50-110 km/h με αλλαγές, όπου ο κινητήρας λειτουργεί στις ψηλές στροφές, χρειάζεται 10,7” αντί για 9,2”. Από στάση δυσκολεύεται ακόμα περισσότερο, με 12,5” για το 0-100 km/h, έναντι 10,6”. Το ντίζελ Polo 1.6 TDI 95 PS, που διατίθεται ακριβώς στα ίδια χρήματα με το 1.0 TGI, είναι πολύ κοντά στο TSI σε επιδόσεις, με αντίστοιχα νούμερα 5,6”, 9,4” και 10,8”. Πρέπει να σημειωθεί ότι το TGI της δοκιμής διαθέτει 5άρι κιβώτιο, ενώ το ανανεωμένο μοντέλο του 2019 θα εφοδιάζεται με 6άρι, οπότε οι επιδόσεις του πιθανότατα θα είναι καλύτερες.
Άλλη μια αλλαγή στο Polo TGI ΜΥ2019 είναι η αύξηση της χωρητικότητας CNG με την προσθήκη μιας επιπλέον δεξαμενής, και παράλληλη συρρίκνωση του ρεζερβουάρ βενζίνης στα… 9 lt. Είναι δεδομένο ότι η βενζίνη αποτελεί απλώς λύση ανάγκης. Η τοποθέτηση των δεξαμενών του CNG στο πίσω μέρος του πατώματος του Polo, αφενός έχει καταργήσει το χώρο της ρεζέρβας, οπότε αναγκαστικά βολεύεται με κιτ επισκευής, αφετέρου έχει περιορίζει το χώρο αποσκευών στα 255 lt (από 355). Αυτή είναι και η μοναδική άλλη θυσία που πρέπει να κάνει ο οδηγός του, αφού κατά τα άλλα πρόκειται για ένα Polo ακριβώς ίδιο με τα υπόλοιπα που γνωρίζουμε. Έχει ευρύχωρη καμπίνα, σίγουρο πάτημα στο δρόμο και προσεγμένη ποιότητα κύλισης. Ο εξοπλισμός έχει κάποια ατού, όπως το Front Assist με αναγνώριση πεζών, έχει όμως και σημαντικές ελλείψεις για την τιμή του, όπως είναι η απουσία cruise control, δερμάτινου τιμονιού και αυτόματου κλιματισμού.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen Polo 1.0 TSI 95 PS DSG
Στο μέτωπο της οικονομίας βέβαια, το φυσικό αέριο δεν έχει αντίπαλο. Καταναλώνοντας κάτω από 4,5 kg/100 km, δεν απαιτεί για την κίνησή του ούτε €4/100 km, δηλαδή λιγότερα από τα μισά σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο Polo. Σε συνδυασμό με το ότι δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, η αρχική διαφορά τιμής των €2.400 από το αντίστοιχο 1.0 TSI 95 PS Comfortline θα αποσβεστεί σε περίπου 60.000 km. Για να ισχύει αυτό το νούμερο βέβαια, πρέπει το αυτοκίνητο να καταναλώνει πάντα CNG. Κάτι που δεν είναι όσο εύκολο ακούγεται.
Το δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου στη χώρα μας διευρύνεται κάθε χρόνο, αλλά παραμένει μικρό. Τα έξι σημεία ανεφοδιασμού στην Αττική σήμερα είναι ικανοποιητικός αριθμός, αλλά στους βασικούς οδικούς άξονες της χώρας δεν υπάρχει κανένα. Αν αυτό δεν αποτελεί εμπόδιο για τον υποψήφιο αγοραστή, μπορεί να αποκτήσει το TGI και να μετακινείται καθημερινά με τη μέγιστη δυνατή οικονομία.
Τι λέει το DRIVE
Υστερεί σε επιδόσεις σε σχέση με τα 1.0 TSI και 1.6 TDI, αλλά όχι τόσο ώστε να μην αξίζει, με δεδομένη την ασυναγώνιστη οικονομία που πετυχαίνει.
Τιμή €17.400
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 90 PS/4.000-5.500 rpm, 16,3 kgm/1.800-3.800 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,5”
0-400 m 18,6” @ 121,6 km/h
0-1.000 m 34,1” @ 152,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,7”
50-80 km/h (3η) 5,5”
80-110 km/h (3η) 6,8”
80-110 km/h (4η) 8,8”
110-140 km/h (4η) 11,5”
110-140 km/h (5η) 17,6”
Φρένα 100-0 km/h 40,5 m
Τελική ταχύτητα 183 km/h
Μέση κατανάλωση 4,3 kg/100 km
Εκπομπές CO2 90 g/km
Διαστάσεις 4.053 x 1.751 x 1.461 mm
Χώρος αποσκευών 255 lt
Βάρος 1.230 kg
Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα