Tα σουπερµίνι είναι µια από τις σηµαντικότερες κατηγορίες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, µε πολύ δυνατό ανταγωνισµό. Πέρα από την ευχρηστία και τους επαρκείς χώρους για µια µικρή οικογένεια, το µοντέλα της ξεχωρίζουν πλέον τόσο σε σχεδίαση όσο και σε τεχνολογία. Οπότε η βεντάλια της γκάµας έχει ανοίξει πολύ και υπάρχουν από προσιτές µέχρι πολύ ακριβές εκδόσεις.
Οι πρώτες απευθύνονται σε αυτούς που δεν καίγονται για επιδόσεις και -κυρίως- δεν θέλουν να ξεφύγουν στην τιµή. Σε αυτά συγκαταλέγεται και το βενζινοκίνητο Volkswagen Polo της δοκιµής.
Με συνολικό µήκος 4,053 m, το Polo είναι από τα µεγαλύτερα µοντέλα της κατηγορίας. Παρότι η τελευταία γενιά παραµένει αναγνωρίσιµη άµεσα ως Volkswagen, οι σχεδιαστές ενσωµάτωσαν µια σειρά από αισθητικά στοιχεία, περιλαµβανοµένης µιας ακµής ψηλά, πάνω από τις λαβές των θυρών, που ελαφρώνει τρόπον τινά το προφίλ.
Το σαλόνι ακολουθεί τη γραµµή του Volkswagen Group, µε ευθείες γραµµές και ορθογώνια µοτίβα. Τα υλικά στο ταµπλό της βασικής έκδοση εξοπλισµού Trendline είναι µεν σκληρά, µε ευχάριστη όµως υφή και πολύ καλή συναρµολόγηση. Ωστόσο, δεν ισχύει το ίδιο και για τα πάνελ στις πόρτες, το µεσαίο κοµµάτι του οποίων θα µπορούσε να είναι καλύτερης ποιότητας και όχι τόσο εύκαµπτο.
Υψηλή είναι και η χρηστικότητα στο εµπρός µέρος της καµπίνας, µε µεγάλες και σωστά τοποθετηµένες θήκες. Ο χώρος για τα πόδια των πίσω είναι καλός και µόνο τα γόνατα των πιο ψηλών θα ακουµπήσουν στην πλάτη των εµπρός καθισµάτων. Το πορτµπαγκάζ έχει θεωρητικά την κορυφαία τιµή της κατηγορίας µε 351 lt, διαθέτει άγκιστρα για χειραποσκευές, όχι όµως και διαιρούµενη πίσω πλάτη που αποτελεί προαιρετικό στοιχείο (!) για τη συγκεκριµένη έκδοση.
Ο βασικός βενζινοκινητήρας για το Polo είναι ο 3κύλινδρος 1.0 MPI EVO, µε ισχύ 80 ίππων στις 6.000 rpm και ροπή 93 Nm στις 3.750 rpm. Συνδυάζεται δε µε χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, µε αρκετά κοντή κλιµάκωση για να βοηθά το µοτέρ στο έργο του και µε τον λεβιέ να έχει λογικές διαδροµές και θετικό κούµπωµα. Παρά ταύτα, οι επιδόσεις που µετρήσαµε είναι κάτω του µέσου όρου της κατηγορίας, µε την διαδικασία 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 14,7”.
Παρόµοιο πρόσωπο παρουσιάζει και στις ενδιάµεσες επιταχύνσεις, όπου µια τυπική προσπέραση από τα 80 km/h έως τα 110 km/h µε 3η στο κιβώτιο, διαρκεί 8,4”. Τα φρένα (αεριζόµενοι δίσκοι εµπρός και ταµπούρα πίσω) επιβραδύνουν το βασικό Polo από τα 100 km/h σε 40,2 m, τιµή που ούτε εντυπωσιάζει αλλά ούτε και προβληµατίζει. Το µεσαίο πεντάλ πάντως έχει γραµµική σχέση διαδροµής/απόδοσης και σωστή αίσθηση.
Ουσιαστικά, οδηγώντας το Polo 1.0 MPI µε τις 15άρες ζάντες, αυτό που θα σου λείψει είναι µόνο το γκάζι. Στο ταξίδι, η κοντή κλιµάκωση διατηρεί µε ευκολία τα 140 km/h, η ανάρτηση προσφέρει άνεση υψηλού επιπέδου και µεγάλο περιθώριο πρόσφυσης που δεν θα φέρει σε δύσκολη θέση τον οδηγό, ενώ το πλαστικό τιµόνι της έκδοσης έχει το σωστό βάρος, παρέχοντας και κάµποση πληροφορία.
Το Volkswagen Polo 1.0 MPI EVO προσφέρεται µόνο στο βασικό επίπεδο εξοπλισµού Trendline και κοστίζει €14.400, αν και χάρη στην έκπτωση των €1.410 που ισχύει την τρέχουσα περίοδο, η τιµή πέφτει τελικά στις €12.990.
Ο εξοπλισµός ασφάλειας είναι καλός, αλλά δεν ισχύει το ίδιο και γι’ αυτόν της άνεσης, µιας και απουσιάζουν τα ηλεκτρικά παράθυρα πίσω και η διαιρούµενη πλάτη του πίσω καθίσµατος.
Τι λέει το DRIVE
Το φθηνότερο VW Polo της αγοράς αποτελεί με την ισχύουσα προσφορά μια καλή εναλλακτική για κάποιον που ψάχνει ένα μίνι για την πόλη, χρειάζεται μπόλικους χώρους και δεν τον απασχολούν οι επιδόσεις.
Τιμή Από € 14.400 (από €12.990 με προσφορά)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 80 PS/6.000 rpm, 93 Nm/3.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,7”
0-400 m 19,4” @ 115,3 km/h
0-1.000 m 35,9” @ 142,1 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 13,2”
50-80 km/h (3η) 7,3”
80-110 km/h (3η) 8,4”
80-110 km/h (4η) 12,5”
110-140 km/h (4η) 19,1”
110-140 km/h (5η) 28,6”
Φρένα 100-0 km/h 40,2 m
Τελική ταχύτητα 171 km/h
Μέση κατανάλωση 7,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 106 g/km
Διαστάσεις 4.053 x 1.751 x 1.461 mm
Χώρος αποσκευών 351 lt
Βάρος 1.080 kg
Μετρήσεις DRIVE, Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης