Σαράντα οχτώ χρόνια ιστορίας και εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως! Το Volkswagen Golf GTI παραμένει η απόλυτη ενσάρκωση του σπορ κόμπακτ αυτοκινήτου, έχοντας καθιερώσει μια συνταγή επιτυχίας από το 1976.
Κάθε γενιά του βελτιώνεται και εξελίσσεται με ευλάβεια, με τις αναβαθμίσεις σε σχέση με τα απλά Golf να είναι πάντοτε ουσιαστικές αλλά όχι και σφόδρα δραστικές. Το τελευταίο είναι προνόμιο των ακόμα ισχυρότερων εκδόσεων Clubsport και R. Με την πρώτη να εισάγεται στη χώρα μας κατόπιν παραγγελίας και τη δεύτερη να είναι ήδη διαθέσιμη μαζί με το «βασικό» GTI που δοκιμάζουμε εδώ.
Με περισσότερους ίππους, εξελιγμένη τεχνολογία και γνώριμη σπορτίβ ταυτότητα, το νέο Volkswagen Golf GTI συνεχίζει την παράδοση σε ένα κόσμο που αλλάζει
Με κάθε νέα έκδοση, το Golf GTI καταφέρνει να διατηρεί την ισορροπία ανάμεσα στην καθημερινή πρακτικότητα και την απολαυστική οδηγική εμπειρία. Έτσι επαναπροσδιορίζει το πρότυπο μιας κατηγορίας που το ίδιο δημιούργησε και τη βλέπει πλέον να φθίνει, με ολοένα και περισσότερους ανταγωνιστές να περνούν στις σελίδες της Ιστορίας.
Το ίδιο, ωστόσο, συνεχίζει αγέρωχο και στη νέα -ενδιάμεση- γενιά του: Με αυξημένη ισχύ στους 265 ίππους, φρεσκαρισμένη εμφάνιση και τεχνολογία που κάνει την συμβίωση ακόμα καλύτερη, συγκριτικά με την όγδοη γενιά του Golf GTI που παρουσιάστηκε το 2020.
Όπως συμβαίνει στις περισσότερες ανανεώσεις στο μέσο της ζωής ενός μοντέλου, μόνο οι πιο πιστοί οπαδοί του θα εντοπίσουν άμεσα τις διαφορές. Σε αυτές που φέρνει το… Mk 8,5, οι πιο εμφανείς γίνονται αντιληπτές τη νύχτα καθώς πρόκειται για τους νέους προβολείς «IQ.Light» matrix LED που πλέον περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό. Το σήμα της VW στη μάσκα μπορεί επίσης να φωτίζεται, μαζί με μια φωτεινή γραμμή στο χείλος του καπό.
Στο πίσω μέρος, τα φώτα LED έχουν ανασχεδιαστεί, με τη διπλή νικελένια εξάτμιση να ολοκληρώνει την πιο σπορ εικόνα, συγκριτικά με τα άλλα Golf. Προστέθηκαν ακόμα νέας σχεδίασης ζάντες στάνταρ 17”, με έξτρα επιλογές για 18” και 19”.
Στο εσωτερικό, την παράσταση κλέβουν τα μπάκετ με το ενσωματωμένο προσκέφαλο και τη χαρακτηριστική καρό ταπετσαρία που πλαισιώνεται από κόκκινες ραφές στο τιμόνι, τα πατάκια και το κεντρικό υποβραχιόνιο. Το μπουτόν εκκίνησης του μοτέρ στην κονσόλα δαπέδου - εμπρός από τον λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου- εκπέμπει πλέον έναν κόκκινο παλμό όταν ανοίγουν οι πόρτες. Τα αλουμινένια τζάκετ στα πετάλια και η μαύρη επένδυση του ουρανού συμπληρώνουν τις οπτικές διαφορές από τις υπόλοιπες πιο ταπεινές εκδόσεις του γερμανικού χάτσμπακ.
Στο επίκεντρο της τεχνολογίας βρίσκεται η νέα οθόνη αφής με διαγώνιο 12,9” που στέκεται στο κέντρο του ταμπλό. Με αναβαθμισμένο λογισμικό προσφέρει καλύτερο και πιο εύκολο χειρισμό των διάφορων λειτουργιών που παρέχει το infotainment.
Νέα στοιχεία, όπως οι φωτιζόμενοι έλεγχοι αφής για τον κλιματισμό και τα φυσικά κουμπιά στο τιμόνι, αντί για τα προηγούμενα με την απτική ανάδραση, βελτιώσαν την εργονομία. Επιπλέον, η ενσωμάτωση του φωνητικού βοηθού IDA με τεχνολογία ChatGPT, εκσυγχρόνισε το Golf GTI με τα ψηφιακά δέοντα του σήμερα. Με ασύρματη συνδεσιμότητα για τα Android Auto και Apple Car Play να είναι παρούσα από το απερχόμενο μοντέλο.
Ευπρόσδεκτο το ChatGPT και τα υπόλοιπα τεχνολογικά gimmick, ωστόσο το Golf GTI δεν το θες για ψηφιακή κουβεντούλα αλλά για οδήγηση. Και οι αναβαθμίσεις είναι και σε αυτόν τον τομέα σημαντικές. Με πρώτο και καλύτερο τον κινητήρα EA888 evo4 που έγινε ακόμα πιο ισχυρός και μεστός σε λειτουργία.
Ο δίλιτρος τούρμπο TSI είχε δεχτεί ήδη σημαντικές αναβαθμίσεις από το προηγούμενο μοντέλο. Όπως η αύξηση της πίεσης στο κύκλωμα ψεκασμού και η χρήση νέων μπεκ με μαγνητική ενεργοποίηση για το κύκλωμα του άμεσου ψεκασμού -υπάρχει επίσης δεύτερο κύκλωμα έμμεσου ψεκασμού.
Οι αλλαγές αυτές είχαν βελτιώσει την απόκριση του γκαζιού στις χαμηλές στροφές και είχαν αυξήσει την ευστροφία. Τώρα έρχεται με συν 20 ίππους, φθάνοντας τους 265 μεταξύ 5.250 και 6.500 rpm. Με τη ροπή να έχει παραμείνει στα 370 Nm, αλλά να είναι διαθέσιμη από τις 1.600 έως τις 4.500 rpm.
H παραπάνω ισχύς γίνεται άμεσα αντιληπτή στον δρόμο, με το νέο Golf GTI να εμφανίζει μεγαλύτερη ζωντάνια σε όλο το φάσμα λειτουργίας του κινητήρα. Ο οποίος συνεργάζεται αποκλειστικά με το γνώριμο αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων που αναλαμβάνει να στείλει τη ροπή στους εμπρός τροχούς.
Την αίσθηση των καλύτερων επιδόσεων έρχονται να επιβεβαιώσουν και τα νούμερα που ανακοινώνει η VW. Η τελική ταχύτητα εξακολουθεί να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h, αλλά πλέον το 0-100 km/h έρχεται σε μόλις 5,9”. Και αξίζει να σημειώσουμε πως είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της, που η βασική έκδοση του Golf GTI κατεβαίνει κάτω από το όριο των έξι δευτερολέπτων στη συγκεκριμένη μέτρηση.
Πέρα από τις καλύτερες επιδόσεις, το νέο GTI αξιοποιεί στο μέγιστο τον Vehicle Dynamics Manager, που διαχειρίζεται όλα τα συστήματα που επηρεάζουν τη δυναμική συμπεριφορά του. Το συγκεκριμένο σύστημα, σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό στον εμπρός άξονα, καταφέρνει να βελτιστοποιήσει την πρόσφυση και την ευστάθεια κάτω απ’ όλες τις συνθήκες. Με το έργο του να γίνεται περισσότερο αντιληπτό -όπως γνωρίσαμε στο απερχόμενο μοντέλο- όταν συνδυάζεται με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (DCC) που κοστίζουν €650 επιπλέον και δεν τα φορούσε το αυτοκίνητό της δοκιμής μας.
Ακόμα και με τη στάνταρ ανάρτηση όμως, η οποία διατηρεί την αρχιτεκτονική γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, το Golf GTI καταφέρνει να συνδυάζει με μοναδικό τρόπο και ισορροπία την καθημερινή ευχρηστία με την ευχάριστη οδηγική αίσθηση όταν ο δρόμος το επιτρέπει και ο οδηγός του την αποζητά.
Στις καθημερινές διαδρομές, το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό και ευχάριστο, απορροφώντας με μεγάλη επιτυχία τις ανωμαλίες στην άσφαλτο. Ακόμα και με τις 19άρες ζάντες που φορούσε το Golf μας. Σε πιο απαιτητικές συνθήκες, η ανάρτηση συμβάλλει στο να διατηρείται ο έλεγχος του αμαξώματος σε εξαιρετικό επίπεδο, με εμφανώς πιο σπορ διάθεση από κάθε προηγούμενο βασικό Golf GTI.
Το σύστημα διεύθυνσης Progressive Steering, που περιλαμβάνει μεταβλητή σχέση και ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα, είναι ένα από τα χαρακτηριστικά που κάνουν τη διαφορά στο παραπάνω. Σε αστικές συνθήκες, παρέχει ομαλή και ελαφριά αίσθηση. Σε διαδρομές με στροφές ανταποκρίνεται με ακρίβεια και ταχύτητα, ενισχύοντας την αίσθηση ελέγχου του οδηγού. Έχει ιδανικό βάρος, φυσική αίσθηση και είναι εξαιρετικά επικοινωνιακό, μεταφέροντας ακριβείς πληροφορίες για τον δρόμο και την κλίση των εμπρός τροχών.
Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό δουλεύει διακριτικά αλλά αποτελεσματικά, εξασφαλίζοντας άριστη πρόσφυση ακόμα και στην έξοδο των πιο κλειστών στροφών με μπόλικο γκάζι. Η πρόσφυση είναι υψηλή και το εμπρός μέρος αντέχει πολλή πίεση πριν να υποστρέψει. Αν είσαι πιο φειδωλός στην είσοδο των στροφών, το αυτοκίνητο παραμένει ουδέτερο, με μια ελαφριά τάση συμμετοχής από τον πίσω άξονα. Κάτι που ενισχύει τη διασκέδαση του οδηγού και τη συνολικά πιο ευχάριστη οδηγική εμπειρία που προσφέρει το Golf GTI στη νεότερη εκτέλεσή του.
Εξαιρετική είναι και η απόδοση των φρένων που έχουν αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 340 mm εμπρός και 310 mm πίσω, όχι μόνο σε επίπεδο δύναμης αλλά και αίσθησης στο πεντάλ. Αν και η απουσία επιλογής χειροκίνητου κιβωτίου μπορεί να λείψει σε κάποιους, άψογο είναι και το 7άρι DSG. Οι αλλαγές γίνονται γρήγορα και με ακρίβεια, είτε μέσω του προγράμματος οδήγησης Sport (διαθέσιμα είναι ακόμα τα Eco και Comfort για καθημερινή οδήγηση) είτε με τη χρήση των paddles στο τιμόνι.
Εν κατακλείδι, το νέο VWGolf συνεχίζει να παρέχει μια πολύ ισορροπημένη συνολική εμπειρία. Παραμένει ένα χάτσμπακ που προσφέρει μοναδική οδηγική αίσθηση, συνδυάζοντας την άνεση, την ακρίβεια και την απόδοση με τρόπο που ικανοποιεί τόσο τον καθημερινό χρήστη όσο και τον πιο απαιτητικό οδηγό.
Στην πρακτική πλευρά του, υπάρχει άφθονος χώρος για τέσσερις επιβάτες -και ίσως πέντε- ενώ τα διαιρούμενα πίσω καθίσματα ενισχύουν την ικανότητα μεταφοράς αποσκευών, αν δεν αρκούν τα 374 lt της κανονικής διάταξης του πορτμπαγκάζ. Και αν η οικογένεια ξαφνικά μεγαλώσει, υπάρχουν δύο σετ βάσεων για παιδικά καθίσματα ISOFIX στα πίσω καθίσματα, ενώ οι πίσω πόρτες ανοίγουν αρκετά για να βολέψεις το παιδικό κάθισμα. Παράλληλα η καμπίνα είναι άρτια ποιοτικά, πλήρως εκσυγχρονισμένη σε τεχνολογίες και πιο εύκολη στη χρήση στο ψηφιακό κομμάτι της. Και με παραπάνω εξοπλισμό απ’ όσο χρειάζεσαι σε άνεση και συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Όσον αφορά την κατανάλωση, ενώ όλες οι άλλες εκδόσεις του ανανεωμένου Golf διαθέτουν πλέον ήπια υβριδική τεχνολογία, το GTI παραμένει «αγνό» με λειτουργία stop/start μόνο. Στο ταξίδι, θα δεις εύκολα νούμερα κοντά στα 7,1 lt/100 km που ανακοινώνει ως μέση τιμή το γερμανικό εργοστάσιο. Αλλά από εκεί και πέρα η κατανάλωση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα κέφια σου. Στο χρόνο που περάσαμε εμείς με το αυτοκίνητο, είχαμε έναν αξιοπρεπή μέσο όρο για τα 265 άλογα και τον σπορ χαρακτήρα του, στα 9,8 lt /100 km.
Η ουσία του Golf GTI παραμένει αναλλοίωτη και αυτό είναι κάτι που μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Με εξαίρεση την τιμή που, σημείο των καιρών, έχει σκαρφαλώσει στις €49.850. Αν και λιγότερο «λαϊκό» από το παρελθόν, συνεχίζει να αποτελεί ένα πρακτικό χάτσμπακ για καθημερινή χρήση. Και παράλληλα διαθέτει τον δυναμικό χαρακτήρα και τον ήχο που θα ενθουσιάσει τους λάτρεις των hot hatch.
Στην ανανεωμένη του έκδοση, ανεβάζει τον πήχη κι άλλο, συνδυάζοντας προηγμένη τεχνολογία με βελτιώσεις στην εργονομία του εσωτερικού, ένα φρεσκαρισμένο εξωτερικό και αναβαθμίσεις στο πλαίσιο που ενισχύουν ακόμα περισσότερο την οδηγική απόλαυση. Τι άλλο να ζητήσεις από έναν μοναχικό καουμπόι που μαζί με το συγγενικό CUPRA Leon στηρίζει μια θρυλική κατηγορία; Ίσως να μην μας εγκαταλείψει και αυτό στην ένατη γενιά που προς το παρόν λέγεται ότι θα είναι 100% ηλεκτρική. Ίδωμεν…
Volkswagen Golf GTI Mk8,5 | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Το νέο VW Golf GTI Mk 8.5 συνδυάζει με επιτυχία την καινοτομία με την παράδοση. Και διατηρεί τη θέση του ως η ιδανική επιλογή για όσους επιθυμούν ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει την απόλαυση της οδήγησης με την καθημερινή πρακτικότητα. | ||
Τιμή | Από €49.850 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | Κινητήρας βενζίνης 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος και έμμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων | ||
Απόδοση | 265 PS @ 5.250-6.500 rpm, 370 Nm @ 1.600-6.500 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.289 x 1.789 x 1.471 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 374-1.230 lt | ||
Βάρος | 1.454 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 5,9" | ||
Τελική ταχύτητα | 250 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 9,8 lt /100 km | ||
Εκπομπές C02 | 163 g/km | ||
*Μέτρηση DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |