Το Wolfsburg έκρινε πως το εγχείρημα της πρώτης γενιάς του γερμανικού pick-up της, του Volkswagen Amarok, ήταν επιτυχημένο. Γι’ αυτό και ύστερα από 12 χρόνια προχωρά στη δεύτερη πράξη του έργου.
Αυτή περιλαμβάνει ένα διπλοκάμπινο pick-up που πέραν των επαγγελματικών αναγκών θα μπορούσε πολύ εύκολα να αποτελέσει και την τέλεια εναλλακτική για το lifestyle ή το ακραίο κοινό που βαρέθηκε τα ντεμέκ τετρακίνητα SUV και επιθυμεί κάτι πραγματικά σκληροτράχηλο, αλλά εξίσου ποιοτικό για τις μεταφορικές του ανάγκες.
Στο ευρύτερο πλαίσιο της συνεργασίας της με τη Ford, η Volkswagen πάτησε πάνω στην επιτυχημένη συνταγή της τελευταίας γενιάς Ranger και δημιούργησε τη δική της εκδοχή, τόσο σε αισθητικό όσο και σε τεχνολογικό επίπεδο.
Το νέο Volkswagen Amarok είναι τόσο ομοιογενής παίκτης που μπορεί με την ίδια ευκολία να ικανοποιήσει το lifestyle, το off-roading και τον σύγχρονο επαγγελματία
H εικόνα του νέου Volkswagen Amarok υιοθετεί τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας. Οι προφυλακτήρες εμπρός πίσω, αλλά και οι θόλοι των τροχών είναι πολύ πιο επιθετικοί σε σχέση με αυτούς της προηγούμενης γενιάς. Και η μεγάλη μάσκα ενσωματώνει πλέον τους χαρακτηριστικούς προβολείς της φίρμας IQ. Light-LED Matrix .
Το Volkswagen Amarok ανακάτεψε όμως την τράπουλα και σε επίπεδο εκδόσεων. Πέρα από τα επίπεδα εξοπλισμού Life και Style, κυκλοφορεί επίσης ως Aventura για όσους αναζητούν την απόλυτη κομψότητα. Είτε ως Panamericana για τους πιο απαιτητικούς off-roaders.
Σε σχέση με την προκάτοχη γενιά, το νέο Amarok έχει μεγαλώσει σημαντικά σε διαστάσεις. Το μεταξόνιο μάκρυνε κατά 17,3 cm φτάνοντας τα 3,27 m, το μήκος αυξήθηκε κατά 9,6 cm φτάνοντας τα 5,35 m, ψήλωσε κατά 5,4 cm φθάνοντας στα 1,88 m, ενώ το πλάτος ανέρχεται στα 1,91 m (2,21 m με τους εξωτερικούς καθρέφτες).
Ανοίγοντας την πόρτα για να επιβιβαστείς στην καμπίνα, παθαίνεις ένα μικρό σοκ. Ο διάκοσμος είναι μοντέρνος, ψηφιακός και «huge». Υπάρχει ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3” που ενημερώνει τον οδηγό στην κυριολεξία για τα πάντα. Αλλά και μία κατακόρυφη, αλά Ford Mustang Mach-E, touch-screen 12άρα οθόνη στο κέντρο του ταμπλό μέσω της οποίας διαχειρίζεσαι σχεδόν όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου.
Τα υλικά κατασκευής δεν έχουν να ζηλέψουν το παραμικρό από τις premium προτάσεις της κλάσης των μεγάλων SUV. Η δε έκδοση Aventura που είχαμε στα χέρια μας, είναι ντυμένη με υψηλής ποιότητας δέρμα «Savona» σχεδόν παντού, έχει ηλεκτρικά καθίσματα με ρύθμιση προς δέκα κατευθύνσεις και ένα κορυφαίο ηχοσύστημα της Harman Kardon.
Όμως το εσωτερικό του νέου Volkswagen Amarok πέρα από ποιοτικό και τεχνολογικά αναβαθμισμένο είναι και ιδιαίτερα πρακτικό. Υπάρχουν οι απαραίτητοι φυσικοί διακόπτες, σωστή εργονομία και εν γένει σωστή μελέτη που εξασφαλίζει «ελευθερία κινήσεων».
Η γερμανική φίρμα φρόντισε επίσης να θωρακίσει το νέο Volkswagen Amarok με περισσότερα από 30 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, εκ των οποίων τα 20 εμφανίζονται για πρώτη φορά στο μοντέλο. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται σύστημα διατήρησης λωρίδας, ενεργό cruise control, αναγνώριση σήμανσης και αυτόματο φρενάρισμα.
Από άποψη χωροταξίας, το να πεις ότι κάθεσαι απλώς άνετα είναι λίγο. Στην πραγματικότητα αγναντεύεις τον κόσμο από ψηλά και κυρίως... αρχοντικά.
Έχεις άπλετο χώρο για γόνατα και κεφάλι (87,9 cm μήκος για τα πόδια και πλάτος 1,38 m στο ύψος των ώμων του πίσω καθίσματος), άνετα καθίσματα και ένα συνολικά ήσυχο περιβάλλον απαλλαγμένο από ενοχλητικούς θορύβους ή δονήσεις.
Ο δε χώρος φόρτωσης έχει μήκος 1.651 mm, ελάχιστο πλάτος 1,28 m (ανάμεσα στους θόλους των πίσω τροχών) και ύψος 52,5 cm, νούμερα που επιτρέπουν την εγκάρσια ή διαμήκη τοποθέτηση μεγάλων αντικειμένων, μεταξύ των οποίων και μια -εγκάρσια τοποθετημένη- ευρωπαλέτα.
Οι σταθεροί κρίκοι πρόσδεσης -τρεις σε κάθε πλευρά- μπορούν να ασφαλίσουν φορτίο έως 400 kg, την ώρα που η οροφή αντέχει στατικό φορτίο 350 kg και δυναμικό 85 kg, ενώ στα πλευρικά τοιχώματα του χώρου υπάρχει ράγα με κυλιόμενους σφιγκτήρες.
Όσον αφορά το ωφέλιμο φορτίο του νέου Volkswagen Amarok, φτάνει τους 1,19 τόνους (ανάλογα με την έκδοση). Η μέγιστη ελκτική ικανότητα (για ρυμουλκούμενο με φρένα) είναι οι 3,5 τόνοι, ενώ πλέον διατίθεται και ηλεκτρικό κάλυμμα roll-cover για το χώρο φόρτωσης (προαιρετικός εξοπλισμός), που ελέγχεται με κουμπί στην καμπίνα, στο χώρο φόρτωσης αλλά και στο κλειδί του αυτοκινήτου. Έξυπνη σκέψη είναι και η τοποθέτηση φωτισμού LED στα πλαϊνά τοιχώματα του χώρου φόρτωσης, ώστε η δουλειά να μη σταματά -εάν χρειάζεται- ούτε τη νύχτα!
Όπως προαναφέραμε, το νέο Volkswagen Amarok μοιράζεται το ίδιο πάτωμα με το Ranger, ενώ κατασκευάζονται και στην ίδια γραμμή παραγωγής στην πόλη Kariega της Νοτίου Αφρικής. Αυτό βέβαια κάθε άλλο παρά εμπόδισε τους Γερμανούς από το να βάλουν τη δική τους υπογραφή στο δημιούργημά τους.
Το νέο Amarok έχει πιο κοντούς προβόλους από του προηγούμενου, με αποτέλεσμα να αυξάνει την γωνία προσέγγισης στις 30ο και την αντίστοιχη αναχώρησης στις 26ο. Βελτιωμένη είναι και η γωνία ράμπας που φθάνει πλέον τις 21 μοίρες, ενώ εξίσου σημαντική είναι και η αύξηση στο βάθος διέλευσης από νερό που σκαρφάλωσε από τους 50 στους 80 πόντους. Όσο για την απόσταση από το έδαφος, είναι πλέον της τάξεως των 23,7 cm.
Το σύστημα μετάδοσης 4MOTION χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη για τη μεταφορά της ροπής στους εμπρός τροχούς και έχει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας.
Στο 2H, όλη η ροπή περνά μόνο στους πίσω τροχούς, ενώ στο 4H μεταφέρεται με σταθερό ποσοστό και στους τέσσερις τροχούς, με κλειδωμένο τον πολύδισκο. Για τα πολύ δύσκολα υπάρχει το 4L που κλειδώνει ηλεκτρομαγνητικά το πίσω διαφορικό και εμπλέκει τα «κοντά» μέσω πλανητικού βοηθητικού κιβωτίου με σχέση υποπολλαπλασιασμού 3,06:1.
Υπάρχει βέβαια και το 4A που μπορεί να χρησιμοποιείται σε κάθε έδαφος κάνοντας ενεργό μοίρασμα της ροπής εμπρός πίσω, προκειμένου να μεγιστοποιείται η πρόσφυση σε κάθε τερέν χωρίς η μετάδοση να «κουρδίζει» και να ταλαιπωρείται.
Ο οδηγός πέραν των λειτουργιών που προσφέρει το σύστημα τετρακίνησης έχει στη διάθεση του και έξι διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, τα οποία μπορεί να ελέγξει μέσω του Drive Mode Control που βρίσκεται στη βάση της κονσόλας. Τα Eco και Normal εξυπηρετούν τις ανάγκες της καθημερινότητας, ενώ τα Mud/Ruts, Sand και Slippery χρησιμοποιούνται για εκτός ασφάλτου μετακινήσεις, με τη χρήση του Load/Trailer να γίνεται σε περιπτώσεις ρυμούλκησης ή φόρτωσης της καρότσας.
Τα κάστανα από τη φωτιά καλείται σε κάθε περίπτωση να βγάλει ένας κινητήρας 3.0 V6 TDI της Ford (που τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στο F-150 το 2018) σε συνεργασία με αυτόματο κιβώτιο δέκα σχέσεων. Για όσους πάντως ενδιαφέρονται, υπάρχει ως επιλογή στην γκάμα και ο 2.0 TDI με 204 PS.
Το 3λιτρο μοτέρ διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης 2.500 bar και τουρμπίνα με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας. Αποδίδει 240 PS στις 3.250 rpm και 600 Nm από τις 1.750 έως τις 2.250 rpm. Χωρίς καμία δόση υπερβολής, είναι το μηχανικό σύνολο που χρειάζεται το συγκεκριμένο αυτοκίνητο για να αναδείξει στο μέγιστο βαθμό όλες του τις αρετές.
Το τράβηγμα είναι τόσο εντυπωσιακό που αυτομάτως ξεχνάς ότι η ευστροφία και η απόκριση έχουν «ταβάνι». Το 10άρι αυτόματο σασμάν λειτουργεί ως ασπίδα προς αυτά τα χαρακτηριστικά (που έχει η πλειονότητα των ντίζελ κινητήρων), καταφέρνοντας εν τέλει να μη σε απασχολούν τόσο. Σχεδόν καθόλου...
Η Volkswagen υποστηρίζει ότι το Amarok χρειάζεται μόλις 8,8" για τα πρώτα 100 km/h από στάση, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 km/h. Τιμές που είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές ειδικά εάν αναλογιστούμε το βάρος (2.423 kg) αλλά και τον χαρακτήρα του μοντέλου.
Εάν τώρα σε όλα αυτά τα ομολογουμένως εντυπωσιακά χαρακτηριστικά προσθέσουμε κι ένα ακόμα, αυτό της λογικής κατανάλωσης, αντιλαμβάνεστε ότι μιλάμε για το τέλειο πακέτο. Και λέω «τέλειο» διότι ένα τόσο «δυνατό» μοτέρ, σε αυτό το αμάξωμα, καίει μόλις 9,5 lt/100 km. Δεν είναι αμελητέα ποσότητα για να μην παρεξηγηθώ, αλλά σαφώς είναι άκρως ικανοποιητική για αυτοκίνητο του είδους.
Ένα αυτοκίνητο, που συν τοις άλλοις κινείται με την ίδια ευκολία σε οποιαδήποτε διαδρομή. Μάλιστα, σε αντίθεση με το πιο οδηγοκεντρικό Ranger (δεν τίθεται θέμα σύγκρισης με το Raptor, διότι μιλάμε για άλλη κλάση), το Volkswagen Amarok μοιάζει να έχει στο DNA του τα χαρακτηριστικά που συναντάς στην πλειονότητα των μοντέλων της Volkswagen: Ευχάριστη ποιότητα κύλισης και υψηλού επιπέδου άνεση.
Προφανώς, μικρής έντασης δονήσεις περνούν στην καμπίνα όταν η πίσω ανάρτηση θα διαβεί πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά δεν είναι σε καμία περίπτωση ικανές να αμαυρώσουν την εξαιρετική εικόνα που έχεις σχηματίσει για το Amarok. Άσε που άπαξ και φορτώσεις λίγο την καρότσα εξαλείφονται εντελώς.
Στο χώμα τώρα, είναι χαρά του μεγάλου «παιδιού». Και παράλληλα ένα σκληρό εργαλείο στα χέρια του επαγγελματία. Αμάξωμα και ανάρτηση συμπεριφέρονται υποδειγματικά, το τιμόνι έχει περισσότερο SUV αίσθηση παρά pick-up, τετρακίνηση και προγράμματα οδήγησης λειτουργούν με μαεστρική ακρίβεια και ο 3λιτρος ντίζελ είναι πανταχού παρών για να δώσει λύση σε όποια ανάγκη προκύψει.
Το Amarok ισοπεδώνει τα πάντα στο πέρασμα του, σκαρφαλώνει παντού αρκεί να το θες και να του ζητήσεις και εάν σε άφηνε και λίγο παραπάνω «ελεύθερο» το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης της ευστάθειας του αυτοκινήτου θα γλίστραγες τόσο γλυκά και στιλάτα στο χώμα, σα να οδηγούσες ένα καλοστημένο αγωνιστικό σε ειδική διαδρομή.
Φθάνοντας στο ταμείο, το νέο Volkswagen Amarok έχει ως τιμή εκκίνησης τις €48.200 για το 2.0 TDI Life με τους 204 PS, το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION και το 10άρι αυτόματο σασμάν. Για την 3.0 TDI V6 Style απαιτούνται €55.000, ενώ η κορυφαία σε εξοπλισμό Aventura, όπως η συγκεκριμένη της δοκιμής μας, τιμάται στις €62.500.
VW Amarok 3.0 TDI V6 240 PS 4Μotion | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE | Το νέο Volkswagen Amarok είναι ένας ολοκληρώμενος all around παίκτης που μπορεί με την ίδια ευκολία να ικανοποιήσει τόσο το lifestyle και περιπετειώδες κοινό όσο και τον σύγχρονο επαγγελματία. |
Τιμή | Από €55.000 |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | Κινητήρας πετρελαίου 2.993 cc, V6, 24v, 2x2 ΕΕΚ, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, άμεσος ψεκασμός, 240 PS/3.250, 600 Nm/1.750-2.250 rpm, κατ'επιλογήν τετρακίνηση ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, αυτόματο κιβώτιο δέκα σχέσων |
Διαστάσεις | 5.350 x 1.910 x 1.871 mm |
Καρότσα | 1.651 x 1.227 x 525 mm |
Βάρος | 2.423 kg |
Ωφέλιμο φορτίο | Έως 1.190 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 8,8" |
Τελική | 180 km/h |
Κατανάλωση* | 9,5 lt/100 km |
Εκπομπές CO2 | 266 g/km |
Μετρήσεις κατασκευαστή, μέτρηση DRIVE* | |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |