Έχουν περάσει χρόνια από τότε που ο σκληροτράχηλος χαρακτήρας των pick-up και οι ανέσεις τα βρήκαν μεταξύ τους.
Αυτός ο συνδυασμός εξάλλου ήταν το ισχυρότερο σημείο του Volkswagen Amarok που παρουσιάστηκε το 2010 και άλλαξε τα δεδομένα με το συνολικό του ραφινάρισμα. Ακριβώς τον ίδιο στόχο έχει και η ανανεωμένη έκδοση, που κάτω από το καπό της δεν έχει το δίλιτρο BiTDI μα έναν 3λιτρο V6 με 163, 204 ή 224 PS.
Εξωτερικά, ο εμπρός προφυλακτήρας και η μάσκα έχουν φρεσκαριστεί, ενώ στην καμπίνα το ταμπλό είναι ριζικά νέο. Τα πλαστικά παραμένουν σκληρά με κορυφαία συναρμολόγηση, ενώ στο κέντρο του υπάρχει οθόνη αφής 6,33 ιντσών με σύστημα πλοήγησης και σύγχρονες δυνατότητες συνδεσιμότητας.
Το πίσω κάθισμα έχει επαρκή αέρα για τα γόνατα, ενώ το ύψος και το πλάτος αφθονούν όπως οι χειρολαβές και οι αποθηκευτικοί χώροι. Επιπλέον, η ηχομόνωση είναι κορυφαία, η εργονομία σωστή, οι καθρέφτες τεράστιοι, τα καθίσματα αναπαυτικά και το τιμόνι ρυθμίζεται σε ύψος και απόσταση.
Σπέρνεις κυβικά, θερίζεις τράβηγμα
Ο 3λιτρος V6 TDI στη συγκεκριμένη έκδοση αποδίδει 224 ίππους και 56,1 kgm μεταξύ 1.400-2.750 rpm, ενώ η ποιότητα λειτουργίας «σβήνει» κάθε 4κύλινδρο ανταγωνιστή. Το τράβηγμα είναι τόσο εντυπωσιακό που αυτομάτως ξεχνάς ότι η ευστροφία και η απόκριση απλώς ικανοποιούν, ενώ υπάρχει λειτουργία overboost που για περιορισμένο χρονικό διάστημα δίνει πρόσβαση σε 21 επιπλέον ίππους.
Το κιβώτιο είναι ένα 8άρι αυτόματο με ικανοποιητική για την κατηγορία ταχύτητα αλλαγών και έφεση στο να κρατά τις στροφές χαμηλά όταν δεν χρειάζεται κάτι άλλο. Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές παρά τα 2.180 kg: Τα 0-100 km/h σε 8,7” είναι ό,τι καλύτερο έχουμε μετρήσει ποτέ σε pick-up, όπως και τα 80-110 και 110-140 km/h σε 5,2 και 7,7” αντίστοιχα. Θα πρέπει βέβαια να πληρώνεις κάτι παραπάνω σε καύσιμο, αφού η μέση τιμή των 10,9 lt/100 km δεν είναι κορυφαία.
Τη μετρήσαμε μάλιστα χωρίς ιδιαίτερο φόρτωμα της φαρδιάς καρότσας που χωρά μια ευρωπαλέτα εγκάρσια τοποθετημένη. Το ωφέλιμο φορτίο είναι 842 kg για την απλή διάταξη με 2+1 φύλλα σούστας στον πίσω άξονα και 985 kg για την ενισχυμένη με 3+2 φύλλα.
Στην άσφαλτο, το Amarok έχει συγκροτημένη εικόνα και μόνο το πολύ αργό τιμόνι χρειάζεται συνήθεια. Η μόνιμη τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό Torsen και οι 18άρες ζάντες με τα αμιγώς ασφάλτινα λάστιχα δίνουν άφθονη πρόσφυση, ενώ ο πίσω άξονας δεν αναπηδά ενοχλητικά. Οπότε ο συνδυασμός άνεσης-κρατήματος είναι ό,τι καλύτερο υπάρχει στην κατηγορία όταν η καρότσα είναι άδεια. Υπάρχουν φορές που θα μπορούσες να πιστέψεις ότι οδηγείς ένα συμβατικό SUV, ενώ κορυφαία είναι και τα φρένα, με 100-0 km/h σε 37,8 m και ατελείωτη αντοχή.
Εκτός δρόμου ουσιαστικά τα λάστιχα θα βάλουν το όριο. Δεν υπάρχουν κοντές σχέσεις, όμως ο συνδυασμός της πληθωρικής ροπής με το αυτόματο κιβώτιο, το κλείδωμα του πίσω διαφορικού και η τεράστια απόσταση από το έδαφος (23,7 cm κάτω από το κάρτερ ανακοινώνει η εταιρεία) κάνουν τις περισσότερες καταστάσεις να μοιάζουν τελικά με υγιεινό περίπατο. Σε αυτό βοηθά και η λειτουργία Off road με την οποία όλα τα συστήματα, από τον έλεγχο της πρόσφυσης μέχρι το ABS, συντονίζονται για βέλτιστη απόδοση σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.
Αρχοντικό
Χάρη στον 6κύλινδρο TDI, το Amarok αυτή τη στιγμή παίζει μόνο του εάν αναζητάς το πιο ραφιναρισμένο διπλοκάμπινο της αγοράς. Είναι λοιπόν αναμενόμενο αυτό να επηρεάζει και τον τιμοκατάλογο, ο οποίος φτάνει στα €50.500 του κορυφαίου επιπέδου εξοπλισμού Aventura που έχει απλώς τα πάντα, μέχρι και τροχούς 20”. Οι τελευταίοι πάντως δεν είναι ιδιαίτερα συμβατοί με το χαρακτήρα ενός διπλοκάμπινου, οπότε είναι σαφώς προτιμότερο το επίπεδο εξοπλισμού Highline που στις €43.450 έχει ήδη πληθωρικό εξοπλισμό άνεσης και συστημάτων ασφάλειας.
Τι λέει το DRIVE
Με τον 6κύλινδρο TDI το Amarok γίνεται ένας ταλαντούχος ακροβάτης που ισορροπεί με άνεση στη γραμμή που ενώνει ένα εναλλακτικό όχημα lifestyle για ελεύθερο χρόνο με ένα σκληροτράχηλο εργαλείο.
Τιμή Από € 43.450
Τεχνολογία 2.967 cc, V6, 24v, 2x2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 224 PS/3.000-4.500 rpm, 56,1 kgm/1.400-2.750 rpm, κίνηση μόνιμα στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,7”
0-160 km/h 27,9”
0-400 m 16,3” @ 135,4 km/h
0-1.000 m 30,6” @ 163,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7,4”
50-80 km/h (kickdown) 3,2”
80-110 km/h (kickdown) 5,2”
110-140 km/h (kickdown) 7,7”
Φρένα 100-0 km/h 37,8 m
Τελική ταχύτητα 193 km/h
Μέση κατανάλωση 10,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2210-233 g/km
Διαστάσεις αμαξώματος 5.254 x 1.954 x 1.834 mm
Διαστάσεις καρότσας 1.555 x 1.222-1.620 x 508 mm
Βάρος 2.180 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία και τη ρύθμιση Sport