Test drive: Toyota Corolla 2.0 Hybrid

Test drive: Toyota Corolla 2.0 Hybrid

Με την κορυφαία έκδοση της νέας Corolla, η Toyota θέλει να αποδείξει πως η υβριδική τεχνολογία δεν σημαίνει μόνο οικονομική αλλά και απολαυστική οδήγηση.

Έχοντας 60% πιο άκαμπτη δομή, 10% χαμηλότερο κέντρο βάρους, ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση… η νέα Corolla έχει όλα όσα χρειάζεται για να υλοποιήσει το όραμα της Toyota που θέλει και το οδηγικό ενδιαφέρον στην λίστα με τα χαρακτηριστικά του best-seller της. Και τουλάχιστον στη θεωρία, η κορυφαία έκδοση με το νέο δίλιτρο υβριδικό πακέτο, έχει και τις επιδόσεις για να το αναδείξει.

Ο δίλιτρος 4κύλινδρος με κωδικό Μ20Α-FXS είναι εξ ολοκλήρου αλουμινένιος, με λεπτά τοιχώματα (2,3 mm) για ελάχιστο βάρος. Η κεφαλή έχει σύστημα διπλού ψεκασμού, άμεσου-έμμεσου και Dual VVT-i με ηλεκτρική ενεργοποίηση. Η σχέση συμπίεσης είναι στο εντυπωσιακό 14:1 και εξίσου εντυπωσιακός είναι ο βαθμός απόδοσης του 41%. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Toyota Corolla 1.8 Hybrid

Το υβριδικό σύστημα ολοκληρώνεται από έναν σύγχρονο, ηλεκτρικό κινητήρα μόνιμου μαγνήτη με 109 PS (72 του 1.8) και 202 Nm από τις 0 rpm (163 το 1.8). Καθώς και τη συστοιχία μπαταριών νικελίου-υδριδίου μετάλλου (NiMH) που είναι μεγαλύτερη από του 1.8 σε χωρητικότητα και διαστάσεις. Οπότε μειώνει το χώρο αποσκευών στα 313 lt που είναι μέτρια για ένα αμάξωμα στα 4,37 m. Η καμπίνα δεν είναι κορυφαία ούτε στο διαθέσιμο χώρο στο πίσω κάθισμα. Όμως σε κερδίζει σαφώς με την ποιότητα, την εργονομία και τη θέση οδήγησης που υπογραμμίζει μια έτσι κι αλλιώς απολαυστικά άνετη εμπειρία οδήγησης.

Toyota Corolla 2.0 Hybrid

Η συνδυασμένη μέγιστη ισχύς είναι 180 PS, αλλά δόθηκε και τεράστια προσοχή στον τρόπο με τον οποίο αποδίδεται συνολικά η ισχύς: Η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου διατηρεί όσο πιο χαμηλά γίνεται τις στροφές του θερμικού κινητήρα και φροντίζει έτσι ώστε η ηλεκτρική ώθηση να έρχεται από νωρίς δυνατή, για αίσθηση γραμμικής επιτάχυνσης. Για τον ίδιο λόγο, υπάρχουν paddles για χειροκίνητες αλλαγές σε έξι εικονικές σχέσεις του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κιβωτίου CVT.

Στην πλειονότητα των περιπτώσεων και με ήρεμη διάθεση, η παροχή της ισχύος είναι όντως γραμμική, με κορυφαία απόκριση στο γκάζι και άψογη ηλεκτρονική διαχείριση της ενέργειας: Η μπαταρία έχει πάντα την ενέργεια που χρειάζεται και σχεδόν ποτέ δεν καταλαβαίνεις εάν το σύστημα λειτουργεί υβριδικά (τις περισσότερες φορές), θερμικά (σπάνια) ή ηλεκτρικά (πολύ συχνά για λίγο). Οπότε συνήθεια θέλει μόνο το πεντάλ του φρένου που, λόγω ανάκτησης ενέργειας, δεν έχει πάντα την ακρίβεια που αναζητάς. Ειδικά όταν οδηγείς γρήγορα. Σε απόδοση πάντως και αντοχή, το σύστημα ικανοποιεί με 100-0 km/h σε 39,5 m.

Toyota Corolla 2.0 Hybrid
Εντυπωσιακή σχεδίαση, σβέλτες επιδόσεις και κορυφαία ποιότητα λειτουργίας για την ανάρτηση.


Μιλώντας με αριθμούς, η Corolla 2.0 Hybrid έγραψε 0-100 km/h σε 8,6”, 0-1.000 m σε 29,2” με ταχύτητα εξόδου 184,4 km/h (το εργοστάσιο αναφέρει τελική 180 km/h), 80-110 km/h σε 3,8” και 110-140 km/h σε 5,3”. Οπότε οι επιδόσεις είναι σαφώς ζωηρές και εντυπωσιακά ίδιες με ενός Golf 1.5 TSI 150 PS, συνολικά.

Αντιθέτως, η κόντρα με ένα Civic 1.5 VTEC Turbo έχει νόημα μόνο σε χαμηλές ρεπρίζ όπως τα 50-80 km/h που το ηλεκτρικό μπουστάρισμα λειτουργεί ως τούρμπο.

Όμως θα πρέπει να μπει στην εξίσωση και πώς όλα αυτά γίνονται με μέση κατανάλωση στα 6,6 lt/100 km. Ταξιδεύεις με 7,5 και όταν πιέζεις ξεπερνάς τα εννέα, όμως κάθε μέρα καις κάτω από έξι. Ο βενζινοκίνητος ανταγωνισμός μόνο με το κιάλι μπορεί να δει τέτοιο νούμερο, οπότε μόνο ένα Golf GTD ή ένα Focus ST TDCi αντιπαραβάλλουν αντίλογο. Όμως σε αυτή τη σύγκριση, η διαφορά στο συνολικό ραφινάρισμα είναι ασύγκριτη υπέρ της Corolla.

Toyota Corolla 2.0 Hybrid
Πολύ ευχάριστο περιβάλλον, με φρέσκια σχεδίαση και high-tech εικόνα, καθώς επίσης και υψηλή ποιότητα με σωστή εργονομία. Σε καθημερινή οδήγηση, το e-CVT σημαίνει εξαιρετική άνεση στην οδήγηση. Σε πιο γρήγορο ρυθμό περιορίζει την επαφή του αυτοκινήτου με τον οδηγό.


Υβριδικό GTi;
Μάλλον, όχι! Αφού ούτε σε αυτή την εφαρμογή το υβριδικό σύστημα έχει σπορ υπόσταση. Κάθε φορά που πατάς τέρμα το γκάζι, οι στροφές σκαρφαλώνουν χωρίς να διατηρούν γραμμική σχέση ως προς την επιτάχυνση και οι εντολές από τα paddles παρακάμπτονται.

Παράλληλα, το επίπεδο θορύβου ανεβαίνει και γίνεται αταίριαστο με την κατά τα άλλα εξαιρετική κύλιση, παρά τα λάστιχα 225/40 R18. Η ανάρτηση έχει υποδειγματική λειτουργία και απορροφά με στιβαρότητα ό,τι χρειάζεται. Ωστόσο αποδεικνύεται κάπως μαλακή για σπορ οδήγηση και δεν θα έλεγες «όχι» σε λίγο πιο αυστηρό έλεγχο. Ή στα έξτρα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που έχουν ρυθμιζόμενη σκληρότητα.

Toyota Corolla 2.0 Hybrid
Χωρίς ιδιαίτερα σπορ πρόσωπο, ο έλεγχος του αμαξώματος θα μπορούσε να είναι πιο αυστηρός. Το κράτημα όμως είναι εξαιρετικό και η ικανότητα της Corolla στη γρήγορη οδήγηση περισσότερο από πειστική.


Ακόμα κι έτσι πάντως, η κλίση στις στροφές δεν παίρνει διαστάσεις, το τιμόνι είναι κοφτερό, ακριβές και γρήγορο ενώ η προθυμία του εμπρός μέρους να αλλάξει κατεύθυνση αξιοσημείωτη. Το πίσω από την άλλη, παραμένει ακλόνητο ό,τι και να κάνεις. Το κράτημα πάντως είναι εξαιρετικό και η συμπεριφορά πολύ φιλική, παρά το βαρύ πίσω μέρος λόγω των μπαταριών.

Οπότε τελικά η κορυφαία Corolla είναι ένα πολύ ευχάριστο και με εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση μικρό οικογενειακό που βρίσκεται σε άλλη κλάση επιδόσεων από την αντίστοιχη 1.8. Αυτό που της λείπει είναι η σπορ επικοινωνία με τον οδηγό που θα έκανε τους πιο ενθουσιώδεις να δικαιολογήσουν την κατά περίπου €3.000 ακριβότερη τιμή, αλλά και να πουν το «ναι» στα 440 ευρώ του φόρου πολυτελούς διαβίωσης για το δίλιτρο μοτέρ.

Toyota Corolla 2.0 Hybrid
Η κορυφαία έκδοση Sport ξεχωρίζει από τα καθίσματα που βελτιώνουν την έτσι κι αλλιώς άριστη θέση οδήγησης και τους 18άρηδες τροχούς που δεν δυσκολεύουν καθόλου την ανάρτηση.


Σε κάθε περίπτωση πάντως, αξίζει να γνωρίζετε πως η κορυφαία Corolla είναι διαθέσιμη στις εκδόσεις Active, Style και Sport, με €25.660, €27.670 και €30.545 αντίστοιχα. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, infotainment Toyota Touch 2, προβολείς LED και πλήρες πακέτο υποβοήθησης της οδήγησης ήδη από την πρώτη, ενώ η δεύτερη προσθέτει στοιχεία όπως τα bi-LED φώτα, οι 17άρες ζάντες και τα φιμέ πίσω τζάμια. Η κορυφαία Sport εστιάζει σε αυτό ακριβώς που λέει το όνομά της, με πιο εντυπωσιακή εμφάνιση, 18άρες ζάντες, σπορ εμπρός καθίσματα και στάνταρ head-up display μεταξύ άλλων.

Τι λέει το DRIVE
Η κορυφαία Corolla είναι απίστευτα ευκολοδήγητη, σβέλτη, πολύ ευχάριστη στην καθημερινότητα και με εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση. Της λείπει ο σπορ χαρακτήρας που θα τη διαφοροποιούσε περισσότερο από την έκδοση 1.8.
Τιμή Από €25.660
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.987 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, VVT-ie, άμεσος και έμμεσος ψεκασμός, 190 Nm/4.400-5.200 rpm. Ηλεκτρομοτέρ σύγχρονο μόνιμου μαγνήτη, 109 PS, 202 Nm. Συνδυασμένη ισχύς 180 PS/6.000 rpm, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο CVT
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,6”
0-160 km/h 20,2”
0-400 m 16,2” @ 144,2 km/h
0-1.000 m 29,2” @ 184,4km/h
60-160 km/h 16,1”
50-80 km/h 2,9”
80-110 km/h 3,8”
110-140 km/h 5,3”
Φρένα 100-0 km/h 39,5 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Μέση κατανάλωση 6,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 85 g/km
Διαστάσεις 4.370 x 1.790 x 1.435 mm
Χώρος αποσκευών 313 lt
Βάρος 1.460 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube