Το 1966 η Τoyota παρουσίασε ένα μοντέλο που το όνομά του θα γινόταν συνώνυμο του κορυφαίου σε πωλήσεις αυτοκινήτου. Ύστερα από 50+ χρόνια ιστορίας και περισσότερες από 50 εκατ. πωλήσεις παγκοσμίως -που θα ήταν σαφώς περισσότερες χωρίς το «σχέδιο Auris», φτάσαμε αισίως στην ανανεωμένη έκδοση της 12ης γενιάς Corolla, με το υβριδικό σύστημα πέμπτης γενιάς και μια σωρεία αλλαγών και νέων τεχνολογιών.
Από αυτές θα ξεκινήσουμε, καθώς η πέμπτη γενιά του υβριδικού συστήματος είναι αυτή που παρουσιάζει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Ο θερμικός κινητήρας είναι 1,8 lt, όμως το ηλεκτρικό μοτέρ αναβαθμίστηκε και αποδίδει πλέον 95 ίππους, 24 περισσότερους από αυτούς της προηγούμενης έκδοσης.
Με πλούσιο εξοπλισμό, αναβαθμισμένο υβριδικό σύστημα, χαμηλή κατανάλωση και τιμή από € 28.470, η ανανεωμένη Toyota Corolla 1.8 Hybrid 140 PS είναι μια από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία.
Αυτό σημαίνει 18 επιπλέον ίππους συνδυαστικής ισχύος που πλέον φτάνει τους 140 PS. Ταυτόχρονα ολοκαίνουργια είναι η μονάδα ελέγχου (PCU) καθώς και η πιο μικρή, ελαφριά, δυνατή και με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής μπαταρία.
Επανασχεδιασμένο είναι τόσο το διαφορικό όσο και το κιβώτιο ταχυτήτων. Το τελευταίο εξακολουθεί να έχει τα χαρακτηριστικά των κιβωτίων συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, που για κάποιους είναι έως και ενοχλητικά ειδικά κατά την επιτάχυνση.
Όμως στην προκειμένη περίπτωση το ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ σημαίνει πιο γρήγορες επιταχύνσεις άρα περιορισμός της διάρκειας της «ενόχλησης» (βλέπε θόρυβος κυρίως). Ενδεικτικά, τα 0-100 km/h διαρκούν πλέον 9,1" έναντι 10,9" της προηγούμενης έκδοσης. Τα προγράμματα οδήγησης παραμένουν, με την επιλογή Sport να δίνει καλύτερη απόκριση στις εντολές του δεξιού πεντάλ.
Τα βασικά πλεονεκτήματα των υβριδικών συστημάτων ξεδιπλώνονται κυρίως μέσα στην πόλη. Τούτου δοθέντος, η Corolla στη διάρκεια των αστικών μετακινήσεων αποδεικνύεται εντυπωσιακά οικονομική αλλά και «βελούδινη» στη λειτουργία της. Η ηλεκτρική ενέργεια από το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση στο συνεχές σταμάτα- ξεκίνα, αλλά και σε ταχύτητες μέχρι τα 40 km/h.
Κάπως έτσι ένα μεγάλο ποσοστό των καθημερινών μετακινήσεων γίνεται ηλεκτρικά, κάτι που ρίχνει τη μέση κατανάλωση ακόμη και κάτω από τα 5 lt/100 km. Βασική προϋπόθεση να μην είσαι... βίαιος με το γκάζι και να βλέπεις την ένδειξη EV να ανάβει στο ταμπλό.
Στον ανοικτό δρόμο βέβαια, είτε αυτοκινητόδρομο είτε επαρχιακό, ο θερμικός κινητήρας είναι αυτός που έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, ωστόσο και εδώ η κατανάλωση που είδαμε ήταν λίγο μεγαλύτερη των 6 lt/100 km. Κάπως έτσι η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε έγραψε 5,6 lt/100 km.
Να σημειώσουμε πως πέρα από την επιλογή «Β» στο κιβώτιο που αυξάνει το φρενάρισμα από τον κινητήρα και την ανάκτηση ενέργειας για τη φόρτιση της μπαταρίας, υπάρχει και το σύστημα deceleration assist. Αυτό λειτουργεί αυτόματα ως πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας μόλις ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το γκάζι, ενώ παράλληλα βοηθά και στην επιβράδυνση όταν πλησιάζεις σε μια στροφή ή προπορευόμενο όχημα.
Στο δρόμο φαίνεται από τα πρώτα χιλιόμετρα πως η Toyota έχει ρυθμίσει σωστά την ανάρτηση με τα γόνατα MacPherson εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Οι ανωμαλίες - κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων φιλτράρονται σωστά και πολιτισμένα παρά το 45άρι προφίλ των ελαστικών στους 17" τροχούς της έκδοσης εξοπλισμού GR Sport. Αν θελήσεις να ανεβάσεις ρυθμό το στιβαρό πλαίσιο θα συμπαρασταθεί, ενώ πολύτιμος αρωγός είναι σε κάθε περίπτωση μια πλήρως αναβαθμισμένη σουίτα από συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Πρόκειται για την τρίτη γενιά του Toyota Safety Sense που περιλαμβάνει αναβαθμισμένα τα μέχρι σήμερα υπάρχοντα συστήματα αλλά και κάποια καινούργια. Για παράδειγμα υπάρχει νέα κάμερα και πιο «δυνατό» ραντάρ με μεγαλύτερες γωνίες οπτικού πεδίου και διπλάσια απόσταση ανίχνευσης.
Έτσι βελτιώθηκε η λειτουργία αποφυγής σύγκρουσης και εκείνη του προσαρμοζόμενου cruise control. Υπάρχει επίσης ένα νέο σύστημα διακοπής οδήγησης σε έκτακτη ανάγκη, αποφυγής διασταύρωσης με επερχόμενα οχήματα, υπενθύμιση ελέγχου πίσω καθισμάτων, κ.α.
Έχοντας μπει για τα καλά στην εποχή του ψηφιακού κόσμου και της συνδεσιμότητας, η Corolla έχει αναβαθμιστεί και σε αυτό το επίπεδο. Έτσι υπάρχει νέος ψηφιακός πίνακας 12,3”, του οποίου τη διαμόρφωση μπορεί να επιλέξει ο οδηγός μέσα από τέσσερα προφίλ (Casual, Smart, Sport και Tough) και τρεις διαφορετικές διατάξεις που θα δείχνουν ή δύο στρογγυλά όργανα, ή ένα κεντρικό ή μόνο κάποιες βασικές πληροφορίες.
Το σύστημα πολυμέσων Smart Connect διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής 10,5” και μπορεί να δέχεται φωνητικές εντολές. Αναβαθμισμένα είναι τα γραφικά, ενώ μία σειρά από απομακρυσμένες υπηρεσίες είναι διαθέσιμες μέσω της εφαρμογής MyT. Έτσι ο οδηγός έχει πρόσβαση στα δεδομένα της οδήγησης, μπορεί να κλειδώνει ή να ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο με το smartphone καθώς επίσης να χειρίζεται τον κλιματισμό, ακόμα και να ενεργοποιεί τα φώτα κινδύνου για να εντοπίσει το όχημα. Φυσικά, υπάρχει και δυνατότητα για ενημερώσεις του συστήματος over–the–air, χωρίς να χρειάζεται επίσκεψη στο συνεργείο.
Στο σχεδιασμό δεν υπάρχουν μεγάλες αλλαγές, καθώς όπως προείπαμε η έμφαση δόθηκε στην αναβάθμιση του υβριδικού συστήματος και της ψηφιακής εικόνας της καμπίνας. Για την ακρίβεια, μάλλον ελάχιστοι θα καταλάβουν ότι μιλάμε για το ανανεωμένο μοντέλο.
Οι χώροι είναι καλοί για οδηγό-συνοδηγό, ωστόσο πίσω οι υψηλόσωμοι επιβάτες θα αναζητήσουν περισσότερο αέρα για το κεφάλι. O χώρος αποσκευών μπορεί να μεταφέρει 361 lt ή 1.052 με τα πίσω καθίσματα πεσμένα, οπότε δεν είναι ούτε μεγάλος ούτε και μικρός.
Για όσους πάντως θέλουν μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα υπάρχουν και άλλες εκδόσεις στην οικογένεια «Corolla», χωρίς τη «γοητεία» της χάτσμπακ έκδοσης. Σε κάθε περίπτωση, ο οδηγός θα βρει τη θέση που του ταιριάζει, αυτήν δηλαδή που εξασφαλίζει καλή ορατότητα και απρόσκοπτη πρόσβαση στα χειριστήρια.
Με τιμή που ξεκινά από τις €28.470 η ανανεωμένη Corolla, μπορεί να είναι ακριβότερη από την προηγούμενη είναι όμως σημαντικά πιο φθηνή σε σχέση με τον ανταγωνισμό της, εάν μιλάμε για προτάσεις με αντίστοιχο επίπεδο εξοπλισμού. Αν στα παραπάνω συνυπολογιστεί η κορυφαία κατανάλωση -ειδικά στο αστικό περιβάλλον αλλά και ό,τι συνεπάγεται το όνομα Toyota σε εγγύηση και after sales, τότε μιλάμε για μια από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία, με μόνο μειονέκτημα τους χώρους για πίσω επιβάτες και αποσκευές.
Toyota Corolla 1.8 Hybrid 140 PS | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE | Mε ισχυρότερο και ακόμα πιο αποδοτικό υβριδικό σύστημα, η ανανεωμένη Corolla είναι καλοστημένη και με πολύ ενδιαφέροντα λόγο τιμής/εξοπλισμού. Σίγουρα από τις καλύτερες |
Τιμή | Από € 28.470 |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | Κινητήρας βενζίνης 1.798 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός, 98 PS/5.200 rpm, 142 Nm/3.600 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 95 PS, 185 Nm, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο συνεχώς |
Συνδυαστική απόδοση | 140 PS |
Διαστάσεις | 4.370 x 1.790 x 1.460 mm |
Χώρος αποσκευών | 361 - 1.052 lt |
Βάρος | 1.420 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 9,1" |
Τελική ταχύτητα | 180 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 5,6 lt/100 km |
Εκπομπές CO2 | 104 g/km |
Μετρήσεις κατανάλωσης DRIVE | |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |