Test drive: Toyota Corolla 1.8 Hybrid

Test drive: Toyota Corolla 1.8 Hybrid

Στη νέα Corolla, η υβριδική τεχνολογία μας επανασυστήνεται προσφέροντας ένα συνδυασμό ικανοτήτων πιο απειλητικό από ποτέ για τις συμβατικές λύσεις.

Με τη νέα Corolla, η Toyota δεν γύρισε απλώς άλλη μια σελίδα στην ιστορία του πασίγνωστου μοντέλου της. Έκλεισε τον προηγούμενο τόμο σε ένα ντουλάπι και τύπωσε το καινούργιο κεφάλαιο με... 3D printer. Και στην υβριδική έκδοση, οι αλλαγές σε σχέση με το Auris Hybrid είναι ακόμα εντονότερες απ’ ό,τι στη συμβατική Corolla 1.2T.

Η υβριδική τεχνολογία δεν θεωρείται πλέον εξεζητημένη, αλλά η ιδανική λύση για τους περισσότερους αγοραστές. Υπάρχουν για πρώτη φορά δύο υβριδικές εκδόσεις, με κινητήρα βενζίνης 1.8 και 2.0, αντίστοιχα. Η μικρότερη εξ αυτών, την οποία δοκιμάζουμε εδώ, αναμένεται να κατακτήσει και τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις, κλέβοντας πελάτες από βενζινοκίνητα και ντίζελ μοντέλα.

Ενδεικτικό ίσως της στροφής της υβριδικής Corolla προς το «mainstream», είναι το ότι στο καντράν της αντικρίζεις ένα κανονικό στροφόμετρο, αντί για το οικονομόμετρο των προηγούμενων υβριδικών Toyota -μέχρι το C-HR. Μα σίγουρα είναι υβριδική αυτή η Corolla; Κάθε αμφιβολία για τη φύση του συνόλου κινητήρα-μετάδοσης σου φεύγει πριν καν διανύσεις το πρώτο μέτρο.

Test Drive: Toyota Corolla 1.8 Hybrid

Η Corolla Hybrid ξεκινά βασιζόμενη αποκλειστικά στο ηλεκτρικό μοτέρ των 72 PS και 163 Nm που διαθέτει. Κι αν δεν πατήσεις αρκετά δυνατά το γκάζι, εξακολουθεί να κινείται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια μέχρι να περάσει τα 40 km/h. Οπότε τελικά η ηλεκτρική λειτουργία διατηρείται για μεγάλο μέρος των αστικών μετακινήσεων. Κάτι που εκτός από οικονομία, εξασφαλίζει και ησυχία. Όταν ο 1.800άρης βενζινοκινητήρας ενεργοποιηθεί το κάνει απόλυτα ομαλά, χάρη στις νέες βάσεις του. Τον καταλαβαίνεις μόνο από τον ήχο και από το ότι ξυπνάει το στροφόμετρο.

Τα δύο κινητήρα σύνολα συνδυάζονται όπως πάντα με ένα κιβώτιο e-CVT, το οποίο όμως λειτουργεί καλύτερα από ποτέ. Όταν δεν απαιτείς πολλή δύναμη, οι στροφές του βενζινοκινητήρα παραμένουν χαμηλά. Κι όταν ζητήσεις τη μέγιστη επιτάχυνση, ανεβαίνουν κατευθείαν στις 4.000 rpm περίπου και από εκεί και πάνω αυξάνονται σταδιακά. Έτσι, η αίσθηση δεν είναι το ίδιο αφύσικη με των άλλων υβριδικών Toyota: Παραπέμπει περισσότερο στην επιτάχυνση ενός συμβατικού αυτοκινήτου με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο, π.χ. 4η.

Παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις και τον πλουσιότερο εξοπλισμό της, η Corolla ζυγίζει 1.390 kg, δηλαδή μόνο δέκα παραπάνω από το υβριδικό Auris, οπότε περιμένεις οι επιδόσεις της να μη διαφοροποιούνται σημαντικά από εκείνου. Και πράγματι, το 0-100 km/h γίνεται 11" από 10,9", ενώ η ρεπρίζ 50-110 km/h πέφτει από τα 9,5" στα 9,3". 

Test Drive: Toyota Corolla 1.8 Hybrid

Γεγονός είναι βέβαια ότι ένα ντίζελ αντίστοιχης ονομαστικής ισχύος σημειώνει καλύτερα νούμερα: το Ford Focus 1.5 EcoBlue 120 PS Auto χρειάζεται 9,9" και 8,8", και το VW Golf 1.6 TDI 115 PS DSG 10,3" και 8,4", αντίστοιχα. Η υβριδική Corolla χάνει τη μάχη και από την ομόσταυλη 1.2 Turbo (9,3" και 8"). Στην πράξη, το πιθανότερο είναι πως μόνο όταν θελήσεις να προσπεράσεις σε δρόμο με ανηφορική κλίση ή να κινηθείς με αρκετά υψηλή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο θα αναζητήσεις παραπάνω δύναμη. 

Στα 130 km/h, το θερμικό μοτέρ λειτουργεί γύρω από τις 2.000 rpm σε επίπεδο δρόμο και ανεβάζει λίγο παραπάνω από 3.000 rpm για να τα διατηρήσει στις ανωφέρειες. Σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, οι ενοχλητικοί θόρυβοι μένουν εκτός καμπίνας, εξασφαλίζοντας ένα άνετο ταξίδι.

Η ανάρτηση, που υλοποιείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, προσφέρει ικανοποιητική άνεση στους αστικούς δρόμους, παρά τις ζάντες των 17". Η Corolla περνά ακλόνητη και από τις κακοτεχνίες των δρόμων της περιφέρειας, ενώ έχει περιορισμένη κλίση όταν πιέζεται.

Test Drive: Toyota Corolla 1.8 Hybrid

Το εμπρός μέρος πολύ δύσκολα υποστρέφει και το τιμόνι είναι πιο ακριβές από ποτέ, συνθέτοντας τελικά μια οδική συμπεριφορά που συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας. Η φύση του υβριδικού συστήματος βέβαια δεν επαρκεί για να προβληματίσει την πρόσφυση των εμπρός τροχών. Ούτε όταν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport που φέρνει μια ευχάριστη βελτίωση στην απόκριση του γκαζιού, χωρίς όμως πρακτικό όφελος σε επιδόσεις.

Ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου άλλωστε, ταιριάζει καλύτερα με το πρόγραμμα Eco. Ειδικά εντός πόλης, όπου με προσεκτική οδήγηση η υβριδική Corolla θα ζητήσει λιγότερα από 5 lt/100 km, είναι ασυναγώνιστη. Στη δική μας περίπτωση, με την πιεσμένη χρήση των μετρήσεων η κατανάλωση ήταν αρχικά πάνω από 6 lt/100 km, τελικά όμως σταθεροποιήθηκε στα 5,7 lt/100 km, τιμή χαμηλότερη από εκείνη των περισσότερων ντίζελ της κατηγορίας.

Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της, η υβριδική Corolla δεν διαφέρει από την έκδοση 1.2 Turbo που έχουμε ήδη δοκιμάσει. Το λιτό ταμπλό καλύπτεται από μαλακό πλαστικό στη μεγαλύτερη επιφάνειά του, ενώ ικανοποιεί και σε συναρμογή. Τα βλέμματα τραβά κυρίως η 8ιντση οθόνη του Infotainment που βρίσκεται στο κέντρο του και πλαισιώνεται από φυσικά πλήκτρα, για ευκολότερη πλοήγηση στα μενού. Δεν είναι και το πιο ενστικτώδες σύστημα στη χρήση ενώ, περιέργως, δεν υποστηρίζει Apple CarPlay ή Android Auto σε καμία έκδοση εξοπλισμού.

Test Drive: Toyota Corolla 1.8 Hybrid

Η θήκη στο εμπρός μέρος της κεντρικής κονσόλας μπορεί να είναι μικρή, όμως οι ποτηροθήκες και το υποβραχιόνιο προσφέρουν επαρκή χώρο για μικροπράγματα. Το κάθισμα του οδηγού βρίσκεται τοποθετημένο σχετικά χαμηλά και, σε συνδυασμό με το όρθιο τιμόνι, δημιουργεί μια θέση οδήγησης με σπορ χαρακτήρα. 

Η ορατότητα προς τα πίσω είναι καλύτερη απ’ ό,τι στο παραπλήσιων διαστάσεων C-HR, όχι όμως και ο χώρος των πίσω επιβατών. Πίσω από έναν οδηγό 1,90 m μένει ελάχιστος χώρος για πόδια. Ο χώρος για το κεφάλι είναι ικανοποιητικός, αλλά παραμένει το γεγονός ότι στα ατού της νέας Corolla δεν περιλαμβάνεται η ευρυχωρία. 

Με ονομαστική χωρητικότητα 361 lt, το πορτμπαγκάζ δεν ξεχωρίζει, στην πράξη όμως δεν υστερεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Θα θέλαμε πάντως ένα διπλό πάτο που θα εξασφάλιζε και επίπεδη επιφάνεια με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.

Test Drive: Toyota Corolla 1.8 Hybrid

Τίποτα άλλο δε φαίνεται να λείπει από την έκδοση Black Edition της δοκιμής (€25.645), η οποία προσθέτει τη διχρωμία του αμαξώματος στον ήδη πλούσιο εξοπλισμό της έκδοσης Style (€24.570). Όμως, μια Corolla 1.8 Hybrid δεν χρειάζεται να είναι ακριβή. Το πλήρες πακέτο βοηθημάτων ενεργητικής ασφάλειας Safety Sense είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Η Active Plus των €22.870 που διαθέτει διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, adaptive cruise control και ζάντες 16", ίσως είναι η χρυσή τομή της γκάμας.

Οι θετικές εντυπώσεις που είχαμε σχηματίσει με τη νέα Corolla 1.2 Turbo επαναλαμβάνονται και στην περίπτωση της 1.8 Hybrid. Αν δεν χρειάζεσαι το πιο γρήγορο ή το πιο ευρύχωρο χάτσμπακ σε αυτά τα χρήματα, αλλά το πιο οικονομικό και το πιο εύχρηστο στην καθημερινότητα, ίσως και να μη μπορείς να βρεις κάποια καλύτερη πρόταση.

Τι λέει το DRIVE
Με τη γνώριμη οικονομία και ευκολία χρήσης αλλά με λιγότερες παραξενιές, με εξαιρετικό στήσιμο και με πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, αυτό το υβριδικό είναι πιο ενδιαφέρον από ποτέ.
Τιμή Από €20.970
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.798 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός, Ηλεκτρικό μοτέρ 53 kW (72 PS), Συνδυαστική απόδοση 122 PS/5.200 rpm, 142 Nm/3.600 rpm, αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,0”
0-160 km/h 33,2”
0-400 m 17,8” @ 127,2 km/h
0-1.000 m 32,7” @ 159,6 km/h
50-110 km/h 9,3”
50-80 km/h 3,9”
80-110 km/h 5,6”
110-140 km/h 9,3”
Φρένα 100-0 km/h 38,8 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 5,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 76 g/km
Διαστάσεις 4.370 x 1.790 x 1.435 mm
Χώρος αποσκευών 361 lt
Βάρος 1.390 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube