Test drive: Toyota Aygo 1.0 VVT-i Facelift

Test drive: Toyota Aygo 1.0 VVT-i Facelift

Το Aygo ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική τάση της φίρμας, αποκτώντας παράλληλα αναβαθμισμένο κινητήρα και εξοπλισμό.

Η Toyota διαθέτει μοντέλα σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες και το βασικό Aygo αποτελεί ένα μεγάλο κεφάλαιο για αυτήν, αφού πρόκειται για ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα πόλης.

Η δεύτερη γενιά του παρουσιάστηκε το 2014 και μέσα στο 2018 υπέστη τη σημαντικότερη ανανέωσή του από ποτέ. Εξωτερικά, το ανανεωμένο Aygo έχει νέα μάσκα με εσοχές κάτω από τα ανασχεδιασμένα φανάρια με τα LED στοιχεία. Από κοντά, η εικόνα είναι πιο σύγχρονη και η «συνοφρυωμένη» μουσούδα του δίνει επιπλέον δυναμισμό.

Πίσω συναντάμε αλλαγές στα φώτα και στη σχεδίαση του προφυλακτήρα που ενισχύουν το αρχικό μοτίβο με το «X». Η εικόνα συμπληρώνεται από τους νέας σχεδίασης τροχούς αλουμινίου και από την εμπλουτισμένη χρωματική παλέτα. Οι εκδόσεις αμαξώματος παραμένουν τρεις, περιλαμβανομένης και της X-Wave με ηλεκτρικά ανοιγόμενη υφασμάτινη οροφή διαστάσεων 800 x 760 mm.

Ενισχυμένες παρουσιάζονται και οι δυνατότητες εξατομίκευσης, τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό. Στο τελευταίο συναντάμε νέες επενδύσεις στα καθίσματα, ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων και αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων της Pioneer, με οθόνης αφής 7” και μεγάλη συνδεσιμότητα. Οι χώροι δεν έχουν αλλαγή και θα βολέψουν τέσσερις ενηλίκους. Πίσω βέβαια, οι ψηλοί θα αναζητήσουν περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους, ενώ ο χώρος αποσκευών των 168 λίτρων είναι πλέον κάτω του μέσου όρου της κατηγορίας και ουσιαστικά θα χωρέσει μόνο τα ψώνια του σουπερμάρκετ.

Toyota Aygo 2018 Rear View

Η πιο σημαντική αλλαγή όμως για το ανανεωμένο Toyota Aygo αφορά τον 1.0 VVT-i που είναι και η μοναδική επιλογή στη γκάμα. Ο ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος των 998 κυβικών και προδιαγραφών Euro 6d-TEMP έχει υψηλότερη σχέση συμπίεσης, βαλβίδα ανακύκλωσης των καυσαερίων, νέο σύστημα ψεκασμού βενζίνης και βελτιωμένο περιστρεφόμενο αντίβαρο για να μειωθούν οι κραδασμοί στο ρελαντί. Η ιπποδύναμη έχει αυξηθεί στους 72 ίππους και η ροπή στα 93 Nm, ενώ συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ή αυτοματοποιημένο X-Shift των πέντε σχέσεων.

Σε σχέση με το παρελθόν, ο αναβαθμισμένος κινητήρας παρουσιάζεται πιο πρόθυμος στις χαμηλές στροφές. Το χειροκίνητο κιβώτιο από την πλευρά του έχει γρήγορο λεβιέ, μα με λαστιχένια αίσθηση και όχι ιδιαίτερα ακριβές κούμπωμα. Οι επιδόσεις του Aygo των 880 kg βρίσκονται στο μέσο όρο της κατηγορίας, με ανταγωνιστές επιταχύνσεις από στάση (0-100 km/h σε 13,7”), αλλά υποδεέστερες ρεπρίζ από παλιά λόγω της μακρύτερης κλιμάκωσης. Τα φρένα από την πλευράς τους ακινητοποιούν το αυτοκίνητο από τα 100 km/h σε 42,7 m, τιμή που απέχει από την κορυφή. Αντιθέτως, η κατανάλωση που είναι ένα από τα βασικότερα στοιχεία για ένα αυτοκίνητο πόλης είναι πολύ χαμηλή, με 5,6 lt/100 km για τη δοκιμή μας. Προφανώς με προσοχή θα δεις και κάτω από 5.

Στο σύστημα ανάρτησης υπάρχουν νέα αμορτισέρ και ρυθμίσεις για βελτιωμένη λειτουργία. Η άνεση είναι όντως περισσότερη  ακόμα και με τροχούς 15” και, σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη ηχομόνωση, το περιβάλλον οδήγησης είναι πιο ήσυχο και πολιτισμένο. Ο πιο άνετος χαρακτήρας δεν επηρέασε το καλό πάτημα του μοντέλου, με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα να επεμβαίνουν διακριτικά και όταν είναι πραγματικά αναγκαίο. Στον ανοιχτό δρόμο εάν δεν φοβάσαι να πατήσεις γκάζι, το Aygo δεν θα δυσκολευτεί να ακολουθήσει τη ροή της κίνησης.

Toyota Aygo 2018 Interior

Η τιμή του ανανεωμένου Toyota Aygo ξεκινά από τις €9.590 και η έκδοση X-Play Sport Connect που δοκιμάζουμε κοστίζει €11.850 μαζί με την προωθητική ενέργεια που ισχύει αυτή την περίοδο. Αναμφίβολα, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας της έκδοσης περιλαμβάνει πολλά χαρακτηριστικά, αλλά η τιμή της θεωρείται υψηλή. Το προσεγμένο όμως οικονομοτεχνικό προφίλ με τα χαμηλά πάγια έξοδα και τα έξι χρόνια εγγύησης για τα μηχανικά μέρη αντισταθμίζουν το γεγονός αυτό.

Τι λέει το DRIVE
Η ανανέωση βελτίωσε σε καίριους τομείς το Aygo, χαρίζοντάς του ένα πιο ώριμο και ολοκληρωμένο πρόσωπο.
Τιμή από €9.590
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, 72 PS/6.000 rpm, 93 Nm/4.400 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,7”
0-140 km/h 34,3”
0-400 m 19,2” @ 115,2 km/h
0-1.000 m 35,8” @ 141,2 km/h
50-80 km/h (3η) 8,5”
80-110 km/h (3η) 9,6”
80-110 km/h (4η) 15,1”
110-140 km/h (4η) 24,1”
110-140 km/h (5η) 52,1”
Φρένα 100-0 km/h 42,7 m
Τελική ταχύτητα 160 km/h
Μέση κατανάλωση 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 93 g/km
Διαστάσεις 3.466 x 1.615 x 1.460 mm
Χώρος αποσκευών 168 lt
Βάρος 880 kg
Μετρήσεις DRIVE, Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube